2010. február 7., vasárnap

Sült alma diós töltelékkel.





Sült almát ősszel, és télen igen sokszor készítek. Ilyenkor az egész konyhát finom fahéj, és a sült alma illata lengi be.  Desszertként, egy-két gombóc vanília fagyival gyakran kerül a tányérunkra, mivel igen egyszerűen elkészíthető, és nagyon szeretjük. Sült húsok mellé is nagyon jól illik, így bátran merem ajánlani a sós és édes ízek együttes kedvelőinek. Az almát meghámoztam majd a magházat eltávolítottam, kicsit kivájtam, és egy finom diós-mazsolás töltelékkel megtöltve került a sütőbe. Kb. 3/4 óra múlva pedig már tálalhattam is természetesen az elmaradhatatlan vanília fagyival.








 Hozzávalók.

4 db édes alma
10 dkg darált dió
5 dkg mazsola
1 cs vaníliás cukor
2-3 ek méz (v. cukor)
1 mk fahéj
1 dl édes fehérbor
1 citrom reszelt héja
1 citrom leve







Az almákat hámozzuk meg, majd a magházukat vájjuk ki úgy, hogy nagyobb hely legyen a tölteléknek. Ezután citromlével alaposan csepegtessük meg, hogy ne barnuljon meg a húsa.

A darált diót keverjük össze a mézzel (v. cukorral), a mazsolával, reszelt citromhéjjal, a visszamaradt citromlével, és annyi borral, hogy egy közepes állagú massza legyen.
Ezután kisebb lángon, állandó keverés mellett 2-3 percig főzzük, hogy az ízesített dió kicsit meg karamellizálódjon, majd hűtsük langyosra.

Az almákat töltsük meg a langyosra hűlt diós töltelékkel, majd a kivájt darabokból helyezzünk pár darabkát a tetejét.

Egy sütőformába öntsünk kb. 1 dl bort, majd helyezzük egymásmellé a megtöltött almákat.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 25-30 perc alatt készre. (Én légkeverésnél 160 fokon,  25 percig sütöttem)

A sütőből kivéve a formában hagyjuk egy kicsit hűlni tálalás előtt.






Tálalás előtt helyezzük a még meleg almát egy tányérra, és ízlés szerint kanalazzunk rá vanília fagyit, majd úgy kínáljuk. Én pl. sokszor kínálom sült húsok mellé is, mert szeretjük a sós és édes ízeket együtt.





4 megjegyzés:

  1. Hús nélkül, desszertként is finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Thrini!
    Valóban nagyon finom, így is, úgy is!!!!

    VálaszTörlés
  3. Ez bizonyosan nagyon finom! Ha a cukor helyett egy csepp méz van használva, azonnal egy jó kis középkori étellé változik az alma!
    Engedélyeddel ki is fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
  4. Szia Sándor!
    Nagy megtiszteltetésnek veszem, ha te is elkészíted!!!
    Látod a méz eszembe sem jutott, pedig igen csak szeretem az ételek készítéséhez használni. Legközelebb azt fogok bele tenni. Köszönöm az ötletet.:)

    VálaszTörlés