2010. február 13., szombat

Sajtos-tejszínes krumplipüré sült lazaccal


Már itthon is elégé elérhető áron lehet lazacot kapni, és én ezt időről-időre ki is használom. Sütőben viszont még soha nem próbáltam megsütni, nem is tudom mi tartott eddig vissza. Jól befűszerezve, rövid sütési idő alatt nagyon finom lett, és abszolút nem száradt ki, amitől eddig kicsit tartottam. Köretnek krumplipürét készítettem, de mivel szerettem volna ehhez a nemes halhoz kicsit különlegesen elkészíteni, így sajttal és tejszínnel ízesítettem. Nagyon finom lett, mint a lazac, mint a hozzá készült köret. Bátran merem ajánlani mindenkinek a hétvégi asztalra.

Sajtos-tejszínes krumplipüré:



4-5 szem krumpli
15 dk sajt
margarin
tejszín


A krumplit megpucolni, kockára vágni és enyhén sós vízben puhára főzni.
A sajtot (én trappistát használtam) lereszelni.
A megfőtt krumplit leszűrni, majd hozzá adni a margarint és a reszelt sajtot. Robotgéppel addig keverni, hogy jó pépes legyen. Ekkor bele önteni a tejszínt, és ízlés szerint sózni. Így is jól kikeverni. Vissza tenni a tűzre, és állandó keverés mellet összemelegíteni.

Lazac fűszerezése:

citromlé
színes bors
rozmaring

A lazac szeleteket besózni, és megcsepegtetni a citromlével, megszórni a színes borssal és a rozmaringgal (én most őrölt rozmaringgal szórtam meg). Kicsit állni hagyni, hogy az ízek összeérjenek.
Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd ráhelyezni a halszeleteket. Közepes hőmérsékletű sütőben, kb. 15 perc alatt készre sütni.
Krumplipürével és cékla salátával tálaltam.

6 megjegyzés:

  1. christaylor!
    Valamit ebédelni is kellett, nem csak nassolni!!:))

    VálaszTörlés
  2. Ez a tányér étel egy az egyben, pontosan az én ízlésem szerint készült. Már megint... Nagyon finom lehetett :))

    VálaszTörlés
  3. Gizike,nagyon oda teszed,pihenjél is.tudod?
    Sárgarépás sütit keresek.kevert tésztást.
    puszi.melli.

    VálaszTörlés
  4. Yasmine!
    Örülök hogy megint egyezik az ízlésünk!!! Szívesen láttalak volna ebédre!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Melli!
    Nekem ez pihenés, imádok sütni-főzni!!! A torták között itt nálam is találsz sárgarépásat!!!
    puszi.Gizi

    VálaszTörlés