2010. február 1., hétfő

Lekváros-mustáros hússzelet


Senki ne gondolja azt hogy teljesen megőrültem, hogy ilyen képtelennek látszó ötlettel álok elő. Gondolkodtam is rajta hogy lejegyezzem-e, de mivel a férjem is megkóstolta, és nemcsak megkóstolta, de még a "finom" jelzővel is illette, így meglettem győzve arról hogy másokkal is meg kell osztanom a receptet. Nem saját ötlet!!! Az úgy kezdődött, hogy amikor a keresztlányom még kicsi volt, játékból kitaláltunk kettőnk számára egy titkos jelszót. Ez a "lekvároscsirke" volt. Igaz már felnőtt, de még most is jókat nevetünk rajta. Aztán a minap a tv-ben megláttam ezt a receptet, de már nem nevettem rajta, inkább csak kíváncsivá tett. Azóta is az motoszkált a fejembe, hogy vajon milyen is lehet. Ma aztán, mivel sülthús volt az ebéd, gyorsan ki is próbáltam, két szelet hússal. És meglepetésemre nagyon finom lett. A lekvár rákarammelizálódott a húsra és ettől egy különleges ízt kapott, melyben a mustár is remekül kiérződött. Tehát legközelebb bizony elkészítem a "lekvároscsirkét" is.Én krumplipürével tálaltam, mert szerintem ez illik hozzá.

2 szelet karaj(v. csirke mell)
3 ek sárgabarack lekvár
1 ek Dijoni csípős mustár

olíva olaj

A hússzeleteket kicsit besózni, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire helyezni. Olíva olajjal kicsit mindkét felét megkenni.
Előmelegített sütőben, közepes lángon elkezdeni sütni.

Közben a lekvárt és a mustárt egy serpenyőbe elkezdeni felmelegíteni, majd pár percig, állandó kevergetés mellett össze forralni.

A félig megsült húst kivenni a sütőből, és jól megkenni a lekváros-mustáros páccal. Vissza tenni a sütőbe és addig sütni még elkezd szépen rákaramellizálódni a húsra. Ekkor megint kivenni a sütőből és megfordítani a hússzeleteket, majd ezt a felüket is megkenni a lekváros-mustárral. Újra vissza tenni a sütőbe, és ezt a felét is készre sütni.

Egy különlegesen finom ízt kap a hús. Én krumplipürével tálaltam, de ízlés szerint lehet bármilyen köretet választani hozzá.

8 megjegyzés:

  1. Áááááállati! Nekem bejönnek az ilyen ízek :-)

    VálaszTörlés
  2. Viki!
    Köszi!!! Tudod én sem vagyok mindennapi jelenség!!!!Találkozunk a "zártosztályon"!!!!:))

    VálaszTörlés
  3. Szerintem sem olyan őrült ötlet, mint amilyennek elsőre látszik. Hiszen mézzel is nagyon finom tud lenni a hús, gyümölccsel meg főleg. És már nem is vagyunk annyira távol a lekvártól. Nekem is nagyon ízlett volna :))

    VálaszTörlés
  4. Yasmine!!!
    De elsőre azért őrültségnek hangzik!!!!:)) Apa is pont ezt mondta mint te, és ízlett neki.

    VálaszTörlés
  5. Jajj de meglepődtem a lekvár láttán!! Nem is tudom.... Ki kell próbálni és utána nyilatkozni.:)

    VálaszTörlés
  6. Imádom az ilyen ízeket!!!! KI fogom próbálni!
    Köszi

    VálaszTörlés
  7. Thrini!
    Várom a te véleményedet is róla!! Én magam is meglepődtem hogy finom!!!:)

    VálaszTörlés
  8. Andi!
    A te véleményedre is nagyon kíváncsi vagyok!!!:)

    VálaszTörlés