2010. február 6., szombat

Mascarpones Túró Rudi torta Csomor Csilla receptje alapján.




 Csomor Csilla készítette el ezt a tortát a vendégeinek. Akkor rögtön tudtam, hogy ma én is megfogom sütni. Szerintem aki ezt az adást nézte, mindenkinek a kíváncsiságát felkeltette vele. A netre feltett recepten ugyan egy kicsit változtattam, mert szerintem Csilla nem egészen úgy sütötte meg. A vendégei elvoltak ájulva tőle, hát csak annyit mondhatok, nálunk is kitörő sikert aratott. Egy habkönnyű citromos-túrós finomsággal találtuk szembe magunkat. Nem is kísérletezem vele, hogy leírjam milyen is lett valójában, mert mindenképpen ki kell próbálni ahhoz, hogy véleményezni lehessen. Egy biztos, nálunk nagy sikere volt, és felkerült a kedvenc tortáink közé. Hamarosan ismételni fogom a sütését.
Szeretném azért felhívni a figyelmet egy másik általam megsütött kakaós-piskóta alappal készült Túró Rudi tortára, és a legújabb Mazsolás-narancsos Túró Rudi tortára. Mindegyik megérdemel egy próbát, mert szintén nagyon finomak.






Hozzávalók az alaphoz:

30 dkg babapiskóta
10 dkg margarin
2 ek méz

A babapiskótát összemorzsolni, majd hozzáadni az olvasztott margarint, és mézet. Jól összedolgozni, majd egy 26 cm-es sütőpapírral kibélelt tortaformába önteni, és kézzel egyenletesen belelapogatni..


Töltelék:

6 db Túró Rudi
15 dkg porcukor
50 dkg mascarpone
1,5 ek étkezési keményítő
3 db tojás
2 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
2 ek tejföl


Egy tálba beletenni a mascarponét és a cukrot, majd robotgéppel kikeverni. Ezután hozzáadni a reszelt citromhéjat, a tejfölt, a keményítőt, és a tojások sárgáját, majd így is jól kikeverni.

A tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verni, majd az előzőleg összekevert masszához óvatosan, apránként hozzákeverni.
A fele mennyiségű tölteléket a babapiskótás alapra kanalazni, majd a tetejét kirakni a félbevágott Túró Rudival.
Végül a maradék krémet szintén rákanalazni, majd egyenletesen elsimítani.

Előmelegített sütőben, helyezni, majd közepes hőmérsékleten kb. 40 perc alatt készre sütni.
Én légkeverésnél 150 fokon sütöttem 40 percig. A sütési idő felénél a tetejét sütőpapírral lefedtem, hogy ne barnuljon meg nagyon.

A megsült tortát a formában hagyni, teljesen kihűlni, így szépen lehet majd szeletelni. (éerdemes előző nap megsütni, így lesz bőven ideje teljesen kihűlni)
A teljesen kihűlt tortáról óvatosan levenni a formát, és a sütőpapírt, majd tálcára tenni.

Tálalás előtt ízlés szerint porcukorral megszórni, majd felszeletelve kínálni.

12 megjegyzés:

  1. Hát ez nagyon csodásan néz ki! Isteni finom lehet, kedvenceim a mascarpone és a túró:-))

    VálaszTörlés
  2. Hú,de gyors voltál,én is láttam!Nagyon szép lett!:-))

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszik! Majd én is elkészítem, nagy kedvencünk lesz, szerintem :))

    VálaszTörlés
  4. Liza!
    Köszönöm!!!Nagyon finom!!!!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Andi!
    Köszönöm!!Már alig vártam hogy megsüssem, és nem csalódtam benne!!!:)

    VálaszTörlés
  6. Yasmine!
    Ne halogassad sokáig, biztosan kedvenc lesz nálatok is.(apa a felét azon nyomban meg is ette)!!!:))

    VálaszTörlés
  7. A menyasszonyomnak készítem Valentin-napra, szerintem imádni fogja...mint ahogy engem is:)
    Köszönöm a receptet:)

    VálaszTörlés
  8. Gábor!
    Gratulálok a menyasszonyodhoz, és a sikeres tortádhoz is!!! :)Én köszönöm hogy ellátogattál hozzám!!!

    VálaszTörlés
  9. Sajnos mi a hozzászólások alapján csalódtunk ebben a tortában. :( 40 perc alatt az alja megégett, kivétel után a torta összeesett! Pedig nem vagyok kezdő sem a konyhában, sem a süti sütésben!!!

    VálaszTörlés
  10. boldog!
    Nagyon sajnálom hogy csalódnod kellett benne. Én a leírtak szerint készítettem el, és még másnapra is maradt egy szelet. Akkor is pont így nézet ki, és talán még finomabb is volt. Lehet a sütőd nagyon erősen süt, a túrós részének pedig kellett volna a több idő.

    VálaszTörlés