2010. február 22., hétfő

Kétsajtos sült gomba.




Ezt a receptet a napokban készítette el, Erdélyi Mónika a vendégeinek a "Vacsoracsata" című műsorban. Meglátni, és megszeretni egy pillanat műve volt ezt az egyszerű töltött gombát. Nem is várakoztam sokig az elkészítésével, így el is készítettem ebédre. Nem csalódtam a receptben, mert valóban nagyon finom, és főként laktató volt. A kétféle sajt, melyből az egyik füstölt, remek ízt adott a gombának. Köretnek egyszerűen csak mexikói zöldségkeveréket pároltam hozzá. Bő fél óra alatt el is készült, és már tálalhattam is.





 Hozzávalók:

50 dkg gomba
10 dkg füstölt sajt (szeletelt)
15 dkg trappista sajt (reszelt)
3 dkg vaj
2 ek olaj
őrölt fehér bors


Válasszunk közepes méretű gombákat, majd mossuk meg, és alaposan csepegtessük le.

Ezután kívül-belül sózzuk, majd a belsejét szórjuk meg enyhén őrölt fehér borssal.

Egy tepsit kenjünk ki az olajjal, majd helyezzük egymásmellé az előzőleg sózott-borsozott gombafejeket. 

Ezután töltsük meg a reszelt sajttal, és mindegyik tetejére helyezzünk egy vékony szelet füstölt sajtot, majd a vajat csipkedjük a gombafejek közé.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten kb. 30 perc alatt, süssük szép pirosra.





Ameddig a gomba sül, készítsük el a köretet. Egy jénaiba tegyük bele a fagyasztott mexikói zöldségkeveréket, majd öntsünk rá 1 evőkanál olajat, ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg egy nagyobb csipet őrölt borssal, majd fedjük le.

Ezután tegyük be a mikróba, majd közepes állásnál pároljuk roppanósra a zöldségeket. Közben többször vegyük ki, keverjük át, és ha szükséges fűszerezzünk utána.

Tálaláskor helyezzük tányérra a pirosra sült gombafejeket, majd kanalazzuk mellé a párolt zöldséget, és úgy kínáljuk.


9 megjegyzés:

  1. Most vettem egy pár gombafejet!!!
    Tudtam én hogy be kell néznem hozzád!!!!
    Meg is csinálom holnap!
    Köszi...

    VálaszTörlés
  2. Szerintem egy hét alatt vagy 7-8 kilót felszednék nálad!Ez is de jól néz ki!

    Még nem főztél olyat, amiből ne kértem volna repetát. :)

    VálaszTörlés
  3. Szia Réka!
    Én is szép hetet kívánok neked!!!:)

    VálaszTörlés
  4. Andi!
    Örülök hogy benéztél, és kedvedre való a recept!! Meglátod neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  5. christaylor!
    Köszönöm!!! És szívesen főznék neked is, és még repetát is kapnál!! Olyan finom volt, hogy sűrűn beiktatom, lehet kicsit fogyni is tudok tőle.(vagyis remélem):)))

    VálaszTörlés
  6. hát azt most így megígérem neked, ha egyszer felétek járok (ami nem túl sűrűn fordul elő, mert messze van Fejér megye Debrecenhez), akkor bejelentkezem egy ebédre. de csak ha megengeded, hogy kipróbáljam a quadot! :D

    VálaszTörlés
  7. christaylor!
    Nagyon szívesen vendégül látlak bármikor!!!! Már legalább tudom hogy te Debreceni vagy, bizony jó messze van tőlünk, de még kitudja mit hoz a sors!!!!Egy jó ebéd után, természetesen a quadpályán a helyünk!!!!:)

    VálaszTörlés
  8. köszönöm, remélem jól vagy :?

    VálaszTörlés