2010. február 27., szombat

Különleges sült oldalas


Számomra kicsit különleges volt ez a recept amikor megláttam, de lehet csak én vagyok így vele, és mások már készítették hasonlóképpen az oldalast. Mivel különlegesnek találtam, így persze hajtott a kíváncsiság, hogy valóban olyan finom-e mint azt a receptben leírták. Gyümölccsel már sütöttem oldalast, és az nagyon ízlett nekünk, sörrel viszont még nem pároltam húst. Igaz Ani barátnőm, előszeretettel készíti a sülteket sörben párolva, és már többször én is elhatároztam hogy kipróbálom. Most ez a recept remek alkalomnak bizonyult. És valóban nagyon finom omlós lett a hús, és a sör kesernyés íze a főzés közben teljesen eltűnt. A sütés előtt pedig jól meglocsoltam Worchester szósszal, amitől még finomabb lett a sült. Sütőben sütöttem, de nyáron egy kerti grillezésnél is elkészíthető.

1 kg oldalas
2 db alma
2 db narancs
2 dl narancslé
0,5 l sör
fokhagyma

őrölt bors
2 db zellerszár
olívaolaj
worchester szósz
víz

Az oldalast ízlés szerinti darabokra felvágni, majd egy edénybe tenni. Hozzáadni a félbevágott almákat, narancsokat, a vékonyra szeletelt fokhagymát, és a zellerszárat. Felönteni a narancslével, a sörrel és annyi vizet önteni hozzá, hogy ellepje. Sózni és megszórni őrölt borssal, majd puhára főzni.
Ha teljesen megpuhult a hús akkor kiszedni a főzőléből, és kiszedni belőle a csontokat.
Egy tepsibe olívaolajat önteni, majd egymásmellé helyezni a húsokat. Jól meglocsolni mindkét oldalát a worchester szósszal.
Előmelegített sütőben, mindkét oldalát szép pirosra sütni.
Egy különlegesen finom, omlós húst kaptam, melyet hagymás tört krumplival tálaltam.

2 megjegyzés:

  1. Mi is oldalast ettünk ma, csak a hagyományos módon kívánták; nekem is biztosan ízlett volna a te változatod is.

    VálaszTörlés
  2. Kata!
    Sütöttem én is hagyományosan is, mert féltem ez csak nekem ízlik majd. De tévedtem mert csak ez a fajta fogyott!!

    VálaszTörlés