2010. február 26., péntek

Paprikás kukoricakenyér.




Megsütöttem életem első kenyerét!!!!! Jó-jó, tudom ez nem igazi kenyér, de a nevében ott szerepel még ha csak kisbetűvel is. A kenyérről nekem a szépen megkelesztet, ropogósra sült aranybarna, finom pékárú jut az eszembe, melyet igen sok blogban látok naponta. Olyat sütni, szerintem már művészet, melyre én nem vállalkoznék. Meghagyom ezt azoknak akik ennek mesterei. (nem említenék név szerint senkit sem, mert nem szeretnék senkit sem kihagyni) Tehát nézem a "süssünk valamit" kedvenc szakácsommal Bede Robival, és éppen akkor ezt a kukoricalisztes kenyeret sütötte. Rögtön megtetszett, és elhatároztam én is megpróbálkozom majd egyszer vele, mivel nagyon egyszerű recept. Húztam-halasztottam az időt, de egyre jobban furdalt a kíváncsiság, hogy milyen is lehet. Most már bátran állíthatom, nem csak egyszerű, de nagyon finom is. Már alig vártam hogy kihűljön, és megkóstolhassam. Finom kacsazsírral megkenve, remek volt. Mindenkinek merem ajánlani, aki most kezd ismerkedni a kenyér sütéssel. A siker, és az az élmény hogy kenyeret sütött (még ha csak ilyen egyszerűt is) nem marad el.





Hozzávalók:

30 dkg kukoricaliszt
10 dkg finom liszt
2 db tojás
5 dkg vaj
1 kk szódabikarbóna
1 dl tej
3 dkg élesztő
2 dl tejföl
1 db piros színű paprika
1 tk só
őrölt köménymag
őrölt bors
pici erős paprika
pici pirospaprika


Egy tálba tenni  a kukoricalisztet, a sót, a köménymagot, és a kétféle paprikát majd jól összekeverni.
A piros húsú paprikát apró kockákra felvágni, és ezt is hozzákeverni a liszthez.

Az élesztőt felfuttatni a cukros tejben. A vajat felolvasztani.
A tojásokat simára keverni a tejföllel és a szódabikarbónával.

Végül a paprikás liszt közepébe mélyedést csinálni és bele önteni a felfuttatott élesztőt, az olvasztott vajat és a tojással elkevert tejfölt. Fakanállal jól összekeverni, és kidolgozni.

Sütőpapírral bélelt formába önteni. (Én szilikonos formába öntöttem, azt nem kell kibélelni)
Előmelegített sütőben, közepes lángon 35-40 perc alatt készre sütni. (ha a teteje már szépen megpirult, sütőpapírral lefedni és úgy sütni tovább)(Én légkeverésnél 150 fokon 35 percig sütöttem)

A sütőből kivéve, rácsra helyezni és kihűteni.

11 megjegyzés:

  1. Ez csudaszép, és kukoricás....
    viszem is azonnal!
    Köszi

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Mindenki így kezdi.:) Az elsőt követi a második, majd a harmadik és így tovább...:)

    VálaszTörlés
  3. Andi!
    Csuda finom!! És valóban ez pont neked való recept.:)

    VálaszTörlés
  4. Thrini!
    Köszönöm!!! Biztosan lesz folytatás, igaz nagyon ritkán eszünk kenyeret!!:)

    VálaszTörlés
  5. Látod, átestél a tűzkeresztségen. Most már nem lesz ám megállás! Egy idő után majd nem eszitek meg a bolti kenyeret.
    Gyönyörű lett, és ez már mindig így lesz! :))

    VálaszTörlés
  6. Szia Gizi.
    Nagyon szép napot kívánok neked,és gratulálok az első kenyeredhez.:)) puszi

    VálaszTörlés
  7. Yasmine!
    Köszönöm!! Féltem nekiállni, de ez olyan egyszerű recept, hogy még nekem is sikerült. Most egy rozsos kenyéren gondolkodom,na majd meglátom....:)

    VálaszTörlés
  8. Szia Réka!
    Köszönöm!!! Neked is szép napot!!! Itt sajnos nagyon fúj a szél, így ma nem megyek sétálni.:))

    VálaszTörlés
  9. Hű, erre emlékszem én is, hogy megsütötte, pedig már lassan egy éve, hoyg nincs TVpaprikánk! Akkor én is nagyon jó ötletnek tartottam, de végül elfeledkeztem róla!
    Nagyon szépre sikerült!

    VálaszTörlés
  10. sedith!
    Köszönöm!! Már én is jó régen láttam, akkor mentettem a receptet, csak elfeledkeztem róla. Később meg nem kaptam kukoricalisztet, de most végre sikerült megsütnöm. Nagyon finom lett, főleg így a paprikával.

    VálaszTörlés
  11. Gizi, ha már búzaliszt van benne, akkor már nem gluténmentes.
    Üdv: marica

    VálaszTörlés