2011. szeptember 21., szerda

Mascarponés körtetorta.




Itt van az ősz, és vele együtt elérkezett az őszi gyümölcsök dömpingje.Válogathatunk a különböző fajtájú,  finomabbnál finomabb körték, almák és szőlők között. A napokban gyönyörű szép körtéket sikerült vennem a zöldségesnél, igaz még eléggé zöldek, és kemények voltak, de párnap alatt finom zamatossá értek be. Mindenképpen tortát szerettem volna belőlük sütni, így elkezdtem az elmentett receptjeim között keresgélni, és rábukkantam ennek a tortának a receptjére.(sajnos már nem emlékszem, hol akadtam rá a neten) Így aztán nem is várakoztattam  tovább a körtéket, pikk-pakk megsütöttem a tortát. Nagyon finom lett, a tésztája egy linzertészta, a töltelék pedig mascarponés-tejszínes, mely szépen körbefogta a körteszeleteket. Mindenkinek bátran merem ajánlani, ha egy  körtés finomságra vágyik.






Tészta hozzávalói:
20 dk liszt
6 dk kristálycukor
10 dk vaj
1 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj
1 tojássárgája
csipet só
1-2 ek víz

A lisztet összekeverni a csipet sóval, majd hozzáadni a vajat és kézzel elkezdni összemorzsolni. Amikor már kezd morzsalékos lenni, hozzáadni a kristálycukrot, a vaníliás cukrot és a reszelt citromhéjat, a tojássárgáját és kanalanként a vizet, majd gyors mozdulatokkal összegyúrni.
Ezután a hűtőbe tenni 30 percre pihentetni.

Egy piteformát  kikenni vajjal, majd a hűtőből kivett tésztát kinyújtani, és kibélelni vele a formát. (én két folpack fólia között nyújtom ki a tésztát, így nem ragad, és könnyű vele bánni)
A formába lévő tésztát villával több helyen megböködni, majd óvatosan beleönteni a tölteléket.





Mascarponés töltelék:

15 dk mascarpone
10 dk porcukor
2 egész tojás
2 cs vaníliás cukor
1,5 dl tejszín
1/2 cs vaníliás pudingpor

Tetejére:

2 db körte
pörkölt mogyoró
1 ek kristálycukor
A mascarponét elkezdeni kikeverni a porcukorral és a vaníliás cukorral, majd állandó keverés mellett, egyesével hozzákeverni az egész tojásokat is.

Ezután hozzákeverni a tejszínt, majd a vaníliás pudingport is.(addig keverni, hogy teljesen sima állagú legyen)
Végül az előkészített formában lévő tészta tetejére óvatosan ráönteni a mascarponés keveréket

A körtéket meghámozni, felszeletelni, majd óvatosan a töltelék tetejére helyezni a szeleteket.(hámozás után a körtéket citromlével megcsepegtetni, hogy ne barnuljanak meg)

Ezután a torta tetejét megszórni 1 ek kristálycukorral, és a pörkölt mogyoróval.(én a mogyorót készen vettem, de helyette megszórhatjuk akár mandulaforgáccsal is)

Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten 40-45 perc alatt készre sütni.(én légkeverésnél 150 fokon, 40 percig sütöttem)
A sütőből kivéve, a formában hagyni teljesen kihűlni.

Tálalás előtt a torta tetejét porcukorral megszórni, majd ízlés szerint felszeletelve tálalni.

18 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki guszta! Nagyon finom lehet a körte a krémmel!

    VálaszTörlés
  2. Csodás! Jöhet ide is egy nagy szelet!!

    VálaszTörlés
  3. Vacsora után már nem ehetek édességet. Erre idetévedek... Ó, ez a torta maga a kísértés. Micsoda jó páros a körte és a mascarpone. :)))

    VálaszTörlés
  4. Mascarpone függő vagyok:) Nagyon guszta, isteni lehet az íze. Nélunk nagy kedvenc a mascarponés szedertorta, ezt is megsütöm.

    VálaszTörlés
  5. Vanocska!
    Nyugodtan próbáld ki, isteni finom!!:)

    VálaszTörlés
  6. Éva!
    Köszönöm!! Valóban nagyon finom, szaftos a krém a körtével. Érdemes kipróbálni.:)

    VálaszTörlés
  7. Anazar!
    Köszönöm!! Már küldöm is.:)

    VálaszTörlés
  8. Gizi, te finomabbnál, finomabbakat sütsz, jövök tanulni hozzád.

    VálaszTörlés
  9. Petra!
    Köszönöm!! Még szerencse, hogy virtuálisan nyugodtan kóstolgathatjuk, mert nem hízunk tőle.:)

    VálaszTörlés
  10. trollanyu!
    Köszönöm!!! Én is imádom a mascarponét és rengeteget használok belőle. A Te szedertortád is nagyon finom lehet, megyek meglesem a receptet.:)

    VálaszTörlés
  11. Kati!
    Nagyon köszönöm, és szeretettel várlak!!!:)

    VálaszTörlés
  12. Ez nagyon finom lehet! A körte a kedvenceim egyike!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Gizi-Köszönöm a követést, én is vissza követtelek téged. Nagyon szép, és guszta a mascarponés pitéd. Igazán gyönyörüen sikerült, és a fotók is szépek, ugyszintén!
    A recept kitünő, én is szeretném kipróbálni:DDD

    VálaszTörlés
  14. Nagyon finom. Kedvelem a körtés desszerteket

    VálaszTörlés
  15. Vikvi!
    Én is nagyon szeretem a körtét, nyugodtan próbáld ki, biztosan ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Elisabeth!
    Nagyon köszönöm, hogy Te is a követőm lettél.
    A torta nagyon finom, és köszönöm a dicséretet. Nyugodtan próbáld ki, nem fogsz csalódni a receptben.:)

    VálaszTörlés
  17. Bianka!
    Bizony nagyon finom, biztosan neked is ízlene.:)

    VálaszTörlés