2011. szeptember 12., hétfő

Tojásos-leves és sajtos-tészta.




A vasárnapi bográcsozás után, (nagyon finom csülökpörköltet főztem) ma feltett szándékom volt, hogy valami egyszerű ebédet készítek. A kérdésre pedig, hogy mi is legyen az ebéd, a válasz az volt, hogy sajtos tészta. Oké, az remek lesz, már úgyis elég régen volt. Én a sajtos tésztát mindig összesütöm a sütőbe, úgy sokkal finomabb lesz. A hozzávalókból pedig szerintem semmivel sem kell több. Gondoltam azért a tészta mellé még egy könnyű leves is elkelne, így aztán kis töprengés után eszembe jutott, hogy tojásos levest már kb. ezer éve nem főztem. Mivel már megvolt a menü, gyorsan hozzá is fogtam a tésztagyúráshoz. Szerencsére van egy remek kis tésztakészítőgépem, (itt megtekinthető) így nem okoz gondot a tésztagyúrás sem. A saját készítésű tészta pedig, mégiscsak más mint a boltban kapható. Akinek még nincs gépe, és szereti a tésztás ételeket, bátran merem ajánlani a megvásárlását, mert csalódni nem fog benne. Ebédötlet híján pedig ajánlani tudom a tojásos levest, és a sajtos tésztát is.






Tojásos leves hozzávalói:

 1 l víz
1 ek liszt
olaj
1 tk pirospaprika
köménymag
ételízesítő
ecet
3 db tojás


Az olajat felhevíteni, majd beleszórni a lisztet, és az ízlés szerinti mennyiségű köménymagot. Kevergetve világos zsemleszínűre pirítani. 

Ezután megszórni a pirospaprikával, jól elkeverni, majd felönteni a vízzel. Ízlés szerint sózni, megszórni egy kevés ételízesítővel, és egy pici ecetet önteni bele. (az ecet el is hagyható)
Jól kiforralni, majd kb. 20 percig alacsony hőfokon főzni.

A tojásokat egy tányérba felütni és összekeverni, majd állandó keverés mellett a forrásba lévő levesbe csorgatni. Kevergetve pár percig még főzni, hogy a tojás is készre főjön.

Tálaláskor a tetejét apróra vágott petrezselyemzölddel megszórni. Kínálhatunk még hozzá, pirított zsemlekockát, vagy éppen levesgyöngyöt is, de én ezektől most eltekintettem.






Sajtos tészta hozzávalói:

spagetti tészta
reszelt sajt
tejföl
margarin

Egy nagyobb edénybe enyhén sós vizet forralni, majd a kétfelé tördel spagetti tésztát kifőzni. Amikor már megfőtt a tészta, akkor hideg vízzel leöblíteni és jól lecsepegtetni.

Egy jénaitálat alaposan kikenni a margarinnal, majd fele mennyiségű tésztát elteríteni benne. Ízlés szerint sózni, majd megszórni reszelt sajttal, és a tetejére tejfölt kanalazni, majd egyenletesen elsimítani.

Ezután befedni a maradék tésztával, és ismét megszórni reszelt sajttal, majd a tetejére tejfölt kanalazni. 

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes lángon addig sütni, hogy a tetején a tejföl, szép aranybarna legyen.

A sütőből kivéve, kicsit hűlni hagyni, majd felszeletelve tálalni.

A tojásos leves és az összesütött sajtos tészta pedig nem csak egyszerű, hanem nagyon finom így együtt tálalva.

20 megjegyzés:

  1. Guszta és finom ebédetek volt! Tojáslevest mellőzném, de a sajtos tésztából ez ami itt van a tányérodon pont elég lenne nekem !:-)

    VálaszTörlés
  2. sajtos tésztát pont igy szoktam csinálni én is,tojáslevest nagymamám csinált de már emlékszem rá milyen is volt,majd kiprobálom

    VálaszTörlés
  3. Jó is néha az ilyen könnyedebb ebéd, hús nélkül. A tojáslevest nagyon szeretem, sok ecettel:)

    VálaszTörlés
  4. Gyerkőceim beneveztek volna, ma nálatok egy ebédre, mindkettőt nagyon szeretik. Én is sütni szoktam a sajtos tésztát, bár nem saját tésztából, úgy még jobb lehet :)

    VálaszTörlés
  5. Mindkettőt szeretem!!!
    Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam :)
    http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  6. Fincsi ebéd! A második pedig ötletes, így megsütni a tésztát...Elfogadnám mára!

    VálaszTörlés
  7. Ezer éve nem készítettem tojáslevest!A sajtos tészta heti szintű menü nálunk, mert a kisebbikem nagyon szereti.Én is összesütöm sütőben.Majdnem minden fajta tészta így készül nálam.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon finom lehetett az ebédetek, nagyon hangulatos lett a fotód.

    VálaszTörlés
  9. Éva!
    Köszi, és akkor nyugodtan egyed meg. A levest nem szereted???:)

    VálaszTörlés
  10. Vanocska!
    Kíváncsivá tettél, hogy a nagymamád milyen levest főzött. Esetleg megosztanád velem a receptet??? Szeretném én is kipróbálni. Előre is köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés
  11. trollanyu!
    Bizony néha kell húsmentes napot is beiktatni. Vannak olyan ételek, melyeket régen sokszor főztem, és mára már teljesen megfeledkeztem róla. Én is jó ecetesen szeretem a levest.:)

    VálaszTörlés
  12. Vikvi!
    Szívesen láttam volna a gyerkőceidet, jutott volna nekik is. Ez a tészta most bolti volt, mert spagettit sajnos nem tudok gyártani. Viszont ég és föld a különbség a két tészta között.:)

    VálaszTörlés
  13. Vicuska!
    Nagyon köszönöm!!! Megyek és benézek hozzád.:)

    VálaszTörlés
  14. Illéskrisz...!
    Köszönöm!! Mindig így sütöm a tésztát, sokkal finomabb. Nyugodtan próbáld ki, biztosan nálad is nagy sikere lesz.:)

    VálaszTörlés
  15. Nelli!
    Az ilyen egyszerű leveseket lassan elfelejtjük, pedig nagyon finomak. Legközelebb kipróbálom, más tésztával is a sütős módszert, köszi az ötletet.:)

    VálaszTörlés
  16. KIderitem hogyan is csinálta azt a tojáslevest,mert azt akartam irni nem emlékszem rá,de anyukám vagy a nagynéném csak tudja és megirom facebookon legalább az elkészités menetét!

    VálaszTörlés
  17. Vanocska!
    Köszi, én is megcsinálom majd, mert biztosan finomabb mint az enyém. A nagymamák főztje, valahogy mindig finomabb.:)

    VálaszTörlés
  18. Nagyon guszta ez a sajtos tészta, én is kipróbálom mindenképp!!!
    Köszi az ötletet ;)

    VálaszTörlés
  19. Zsu!
    Köszönöm!! Biztosan neked is ízleni fog így megsütve.:)

    VálaszTörlés