2011. szeptember 8., csütörtök

Almás tarte tatin. (fordított alma torta)




Tegnap szobabicajozás közben természetesen a Tv-Paprikát néztem, méghozzá nagy átéléssel, mert bizony éhes voltam. Éppen Gordon Ramsay egyik  műsora ment, melyben fordított almatortát készített az egyik versenyző. A képeket látva el is határoztam, hogy ezt rögtön  nekem is el kell készítenem. Na jó, azért kicsit lecsillapodtam, és természetesen nem álltam neki rögtön a sütésnek, de nem is várakoztam vele sokáig. Ma bizony ez volt a délutáni desszertünk. A készen vásárolt leveles tésztának köszönhetően az elkészítése nem vett igénybe több időt, mint röpke félórát, és az elfogyasztása sem tartott sokáig. Mondhatom nagyon finom lett. A fahajas-karamellizált cukor, szépen bevonta az almaszeleteket, a leveles tészta finom ropogós volt, és tálalás előtt még megkoronáztam egy gombóc csokoládéfagyival is.






Hozzávalók:
1 cs leveles tészta
5-6 db alma
3 ek barna cukor
2 cs vaníliás cukor
őrölt fahéj
1 dl fehérbor
3 dk margarin




Az almákat meghámozni, majd negyedekbe vágni, és a magházukat kivágni.

A barna cukrot, a vaníliás cukrot és az ízlés szerinti mennyiségű őrölt fahajat egy serpenyőbe tenni és elkezdeni karamellizálni.

Ha már szépen felolvadt és kezd kicsit barnulni, hozzáadni a margarint és jól elkeverni. Ezután belehelyezni az almaszeleteket, majd hozzáönteni a bort. (kicsit sercegni fog, és a cukor lehet megkeményedik, de párolás közben majd felolvad)

A serpenyőt fedővel lefedni, és párpercig párolni a karamellben az almaszeleteket. Amikor már kellően puhák  az almaszeletek, akkor a tűzről levenni, majd az előzőleg a serpenyő méretére vágott leveles tésztával befedni az almaszeletek tetejét.

Ezután előmelegített sütőbe helyezni, majd magasabb hőmérsékleten, szép aranybarnára sütni a tésztát. (én légkeverésnél 170 fokon sütöttem)
A sütőből kivéve, egy hirtelen mozdulattal ráfordítani egy tálcára, úgy hogy az almaszeletek kerüljenek felülre.

Langyosan tálalni. Tálaláskor még fagylaltot is kínálhatunk hozzá.

14 megjegyzés:

  1. Isteni lehet, Gordon Ramsay, annak ellenére, hogy sokat káromkodik, az egyik kedvencem. Anyósomnak van tőle egy dedikált szakácskönyve, mert volt a főzőtanfolyamán:) A tortát nekem is ki kell próbálnom, ha nem is azonnal:)

    VálaszTörlés
  2. Én is láttam! Nagyon guszta lett! Az almának csoda ínycsiklandó egy színe van!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett ez a torta, én is sütöttem ilyesmit, amelyen karamelizált alma volt, csak annak a tésztája piskótából volt.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehetett, guszta!

    VálaszTörlés
  5. De jó, hogy eszembe juttattad! Én is nagyon szeretem, csak omlós tésztával csinálom. Bár lehet, hogy körtével fogom kipróbálni, amíg szezonja van. Az éhes szobabiciklizős bevezetésen jót mosolyogtam! Én Rubint Réka dvd-kre tornázok, közben nem tudok tv-t nézni, de van, hogy én is kajákon agyalok alatta :DDD

    VálaszTörlés
  6. Imádom Gordon Ramsay receptjeit. A káromkodása kicsit zavaró, de remek szakács. Szobabicajozás közben Paprika Tv-t nézni... Csúcs vagy! ;DDD
    A tortád nagyon guszta lett. :)))

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűséges nagyon szépre sikeredett

    VálaszTörlés
  8. trollanyu!
    Bizony van egy érdekes stílusa, és a beszéde hát....!!! Húúúú, az szuper lehetett az anyósodnak, ha részt vehetett egy főzőtanfolyamán. Én már sok receptjét elkészítettem, de még egyikbe sem csalódtam.:)

    VálaszTörlés
  9. IllésKrisz...!
    Köszönöm!!! Az almának nem csak a színe volt szép, de ízre is nagyon finom lett.:)

    VálaszTörlés
  10. Kati!
    Piskótával is nagyon finom lehet!! Én azért sütöttem leveles tésztával, mert így gyorsan elkészült. A műsorban kicsit vastagabb, ha jól emlékszem kelt tésztával fedték be az almákat.:)

    VálaszTörlés
  11. Éva!
    Köszönöm!!! Próbáld ki, nagyon egyszerű és finom, biztosan neked is ízlik majd.:)

    VálaszTörlés
  12. Erinacea!
    Omlós tésztával, körtésen,isteni finom!!! Jó ötlet, legközelebb kipróbálom úgy is. Na most én mosolygok, Rubint Rékát nézve, és közben kajáról álmodozni, hát az sem semmi.:)))

    VálaszTörlés
  13. Petra!
    Köszönöm!!! Csúnyán beszélni azt nagyon tudd, de a receptjei remekek. Elárulom neked, ha nagyon éhes vagyok, akkor recepteket nézegetek, méghozzá képpel együtt. Mire a végére érek, már nem is vagyok éhes.:))

    VálaszTörlés