2011. szeptember 24., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Sült csirkecomb rizzsel és szőlőmártással.




Megint itt a hétvége, és bizony gondolkodhattam mi is legyen az ebéd. Mivel a szőlőnek éppen szezonja van, és nagyon szeretjük, így mindenképpen szőlőmártást terveztem be a mai ebédhez. Igen ám, de mihez is kínáljam a mártást, ez már egy kis fejtörést okozott. Végül úgy döntöttem, hogy csirkecombot sütök, azzal nincs sok macera, és a mártás is illik hozzá. Csirkecomb helyett, ízlés szerinti sültet készíthetünk. Köretnek most rizst kínáltam, de  krumplipürével is nagyon finom. Persze ez csak egy ötlet a hétvégi ebéd elkészítéséhez, de bátran merem ajánlani mindenkinek.





A csirkecombokat ízlés szerint sózni, és fűszerezni. (én bazsalikomot, kakukkfüvet, majorannát, szerecsendiót, és őrölt fehérborsot használtam)

Egy tepsit jól kikenni margarinnal, majd egymásmellé helyezni a befűszerezett combokat. Egy kevés fehérbort önteni alá, majd fóliával lefedni és előmelegített sütőbe tenni. Lefedve puhára párolni.

Amikor már puhára párolódott a hús, a fóliát levenni, majd a combokat mézzel megcsorgatni. Ezután visszatenni a sütőbe és szép pirosra sütni.

A szőlőmártáshoz leszemezni a szőlőt.(ízlés szerint ki is magozhatjuk, de én nem ezt tettem)
A hús sütésénél visszamaradt szaftot egy serpenyőbe kanalazni, majd hozzáönteni még egy kevés fehérbort. Ezután mézzel, fahéjjal, és reszelt narancshéjjal ízesíteni, és pár percig kevergetve főzni.

Pár perc után hozzáadni a szőlőszemeket, majd pár percig lassan továbbfőzni.(vigyázni nehogy a szőlőszemek túl puhára főjenek)

Végül egy kevés étkezési keményítőt simára keverni egy pici vízzel, majd állandó keverés mellett a szőlőhöz csorgatni. Ezután óvatosan kevergetve, besűríteni.

Közben enyhén sós vízbe kifőzni a rizst, vagy elkészíteni a krumplipürét.

Tálaláskor a sült csirkecombot a rizzsel (v. krumplipürével) és a szőlőmártással kínálni.

14 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós, guszta! Szolídabb kivitelben én is ezt csináltam ma rizseshúsként!

    VálaszTörlés
  2. Bárcsak készíthetnék ilyen fincsi mártásokat, de nem szereti nálunk senki a húst és a gyümölcsöt együtt, csak én :( Nagyon fincsi lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű ez a csirkecomb, és az egész tál. A szőlőmártás nagyon tetszik. :)))

    VálaszTörlés
  4. Éva!
    Köszönöm!! Rizses hús is nagyon finom, és szerintem semmivel sem szolidabb.:)Látod azt is nagyon régen főztem már, jó hogy vagy Te nekem, emlékeztetsz rá mit kell főznöm.Köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés
  5. Vikvi!
    Ez olyan egyszerű, és főleg párperc alatt elkészül, érdemes saját magadnak elkészíteni. Na és lehet a család is megkóstolja és megkedveli a mártásokat a húshoz.:)

    VálaszTörlés
  6. Petra!
    Köszönöm!! A mártás legelőször egy hirtelen ötlettől vezérelve készítettem el, és azóta a kedvencünk lett.:)

    VálaszTörlés
  7. Kati!
    Köszönöm, és neked is csak ajánlani tudom, nem fogsz benne csalódni.:)

    VálaszTörlés
  8. Bianka!
    Nagyon köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés
  9. Szeretem a gyümölcsből készült mártásokat, igazi őszi hangulatú kaját készítettél!

    VálaszTörlés
  10. Vicuska!
    Köszönöm!! Nálunk is nagy sikere van a gyümölcsmártásnak, bármilyen gyümölcsből is készüljön.

    VálaszTörlés
  11. Imádom a főztjeidet Gizikém!Ritkán vagyok most fent,sokat betegeskedtem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Zsuzsa, mielőbbi gyógyulást kívánok! Éppen a napokban gondoltam rád, hogy milyen régen láttalak már, és régen találkoztam a receptjeiddel.

      Törlés