2011. szeptember 30., péntek

Kakaós csiga.



Nagyon ritkán sütök kelt tésztát, na nem mintha nem szeretnénk, sőt........ Bizony nagyon is szeretjük, csak egyszerűen nem tudok neki ellenállni. A napokban, éppen egy beszélgetés alkalmával került szóba a kelt tészta, és akkor rögtön a kakaós csiga jelent meg előttem. Azóta sem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nekem bizony kakaós csigát kell sütnöm. Nem is halogattam tovább, ma egy könnyű leves mellé ebédre meg is sütöttem. Mivel már igen régen nem sütöttem kelt tésztát, így nem is keresgéltem a saját receptemet, hanem rögtön Limaráét vettem kölcsön.(az Ő kelt tésztái mesések) A receptet olvasva, az Ő tanácsát megfogadva, én is meglocsoltam a frissen kisült csigákat forró tejjel. Ettől még sokkal finomabbak lettek, így bátran merem ajánlani mindenkinek, nyugodtan próbálja ki.






Hozzávalók a tésztához:

50 dkg liszt
csipet só
3 ek cukor
1 egész tojás
1 tojássárgája
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
8 dkg olvasztott vaj

A kenyérsütőgép üstjébe beleönteni a langyos tejet, beletenni az egész tojást és a tojássárgáját, majd rákanalazni a csipet sóval és a cukorral összekevert lisztet. Tetejére rámorzsolni az élesztőt, majd elkezdeni dagasztani.
kb. 10 perc dagasztás után, apránként hozzáönteni a felolvasztott vajat, majd továbbdagasztani a tésztát. (természetesen kézzel is meglehet dagasztani a tésztát)
Végül kelesztőtálba tenni, majd kb. 1 óra alatt a duplájára keleszteni.(megkeleszthetjük a gépben is!!!!)
A megkelt tésztát lisztezett felületen kb. 3 mm vastagságúra kinyújtani.






Töltelék hozzávalói:

kakaópor (ízlés szerint)
porcukor (ízlés szerint)
1 cs vaníliás cukor
5 dkg vaj

A vékonyra kinyújtott tésztát megkenni az olvasztott vajjal, majd vastagon rászitálni a kakaóport.
Ezután rászitálni a porcukrot úgy, hogy a kakaót teljesen befedje, majd pedig megszórni a vaníliás cukorral.

Végül óvatosan feltekerni a tésztát úgy, mint a bejglit. Ezután jó éles késsel, kb 2 cm-es szeletekre felvágni.
Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd a felszeletelt tésztát egymástól kicsit távolabb ráhelyezni. Konyharuhával letakarva, még 30 percig keleszteni sütés előtt.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes hőmérsékleten, kb 20 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél, 150 fokon 20 percig sütöttem)




Egy csésze tejbe belekeverni egy csomag vaníliás cukrot, majd felforrósítani. A készre sült csigákat kivenni a sütőből, majd rögtön meglocsolni a forró tejjel. (én minden csiga tetejére 2 ek tejet locsoltam) Ettől a csigák nagyon finom puhák lesznek.

Tálalás előtt a kihűlt kakaós csigákat porcukorral ízlés szerint megszórni, majd úgy kínálni.

32 megjegyzés:

  1. Jaj de szépek lettek!! A legfinomabb reggelik egyike! Nagyon tetszenek a fotók! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták! Ebből a mennyiségből kb. hány darab csiga lesz?

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek lettek a csigáid! Most lehet hogy legalább 2 db-ot megtudnék enni!:-)

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűen sikerültek:) Az én receptem is hasonló, csak tejszínt is szoktam bele tenni. Gyerekek nagy kedvence, de nálunk a fele mindig fahéjasan készül.

    VálaszTörlés
  5. Ellenállni én sem tudnék! Gyönyörűségesek!
    A tejes locsolást én is szoktam alkalmazni, nagyon jól bevált. :)))

    VálaszTörlés
  6. Gizi-Aranyos vagy hogy át látogattál és kedves kommented hagytál a blogomon. A fahéjas-cukros csigáid nagyon gyönyörüek...guszta, és kimondottan sikeres, persze látom is hogy mennyire finom. Gyönyörü az asztal teritőd is, igazán!
    Már is a blog listámra teszlek hogy láthassam minden alkalombol mikor uj postot teszel fel:DDD

    VálaszTörlés
  7. Megint vissza jöttem mivel hogy átnézek a többi finomságodain amit el mulasztottam...nahát! ilyen figyelmetlen vagyok, én fahéjasnak néztem a csigákat, mivel hogy talán én azt nagyon szeretem, és szoktam késziteni...de a kakaós talán még finomabb. Ez aztán egy igazi szép csiga forma!!!

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  9. Tyű, a pékségben nincs ilyen!
    Pedig én igen nagy "kakaós csiga evő" professzor vagyok!
    Csodás lett Gizi, csodás! :)

    VálaszTörlés
  10. Tényleg a pékek megirigyelhetnék!! Irtó guszta, és a képek is nagyon jók!!

    VálaszTörlés
  11. Jujjjjj...kérek *_*

    VálaszTörlés
  12. Szia Gizi! Komolyan gondoltam az ajánlatot, amit a blogomon írtam. Patkó Csaba meghívott 2011 -re a Füzéri várba. Szívesen találkoznék ott veled, és természetesen a férjeddel. Készíthetnénk valami szépet a Füzéri várvédők kedvére. Ez a Húsvéti időszak. Mit gondolsz? Lehetséges lenne?
    Sándor

    VálaszTörlés
  13. Barbi!
    Nagyon köszönöm!! Eltudnám képzelni minden nap, olyan finom, nagyon szeretem én is.:)

    VálaszTörlés
  14. Éva!
    Köszönöm!!! Ebből a mennyiségből 15-20 db csiga lesz!!!:)

    VálaszTörlés
  15. Éva!
    Köszönöm!! Igaz kicsit megkésve, de küldök néhány darabot.:)

    VálaszTörlés
  16. trollanyu!
    Köszönöm!! Megnézem a TE receptedet is, mert tejszínnel még biztosan sokkal finomabb. Én is szeretem a fahajasat is, na legközelebb azzal szórom meg.:)

    VálaszTörlés
  17. Perta!
    Köszönöm!! Sajnos én sem tudok ellenállni, a kelt süteményeknek, ezért csak ritkán sütök. Eddig még nem próbáltam a tejes locsolást, de nagyon bevált, finom puha lett tőle a tészta.:)

    VálaszTörlés
  18. Elisabeth!
    Nagyon köszönöm, hogy a blog listádra kitettél!!! Én szintén így jártam el a TE blogoddal, mert szeretném látni a feltett finomságaidat.
    Mindkét csiga nagyon finom, én is szeretem a fahajasat is. Legközelebb azzal készül majd, neked pedig csakis ajánlhatom a kakaós megsütését. Nagyon jól sikerült, és a tejjel való locsolástól, nagyon finom szaftos, puha lett a tésztája.:)

    VálaszTörlés
  19. Raindrop!
    Nagyon-nagyon köszönöm!!!!:)

    VálaszTörlés
  20. IllésKrisz...!
    Nagyon köszönöm!!! A mi pékünk tutira irigy lenne rá, mert fergeteges csigákat árulnak néha.:))

    VálaszTörlés
  21. araniel!
    Oké, küldöm, nyissad az ablakot!!:))

    VálaszTörlés
  22. Kedves Sándor!
    Nagyon köszönöm, és megtisztelő számomra, hogy szeretnél velem(velünk) találkozni és együtt főzni. Elvileg lehetséges lenne, de gondolom, majd visszatérünk még rá tavasszal. Akkor tudom konkrétan megmondani.

    VálaszTörlés
  23. Jelentem: kipróbálva és nagyon fincsi ^_^

    VálaszTörlés
  24. Jaj de guszta, istenem, rögtön lelopok a tányérról egyet :)))

    VálaszTörlés
  25. araniel!
    Húú, de gyors voltál, örülök hogy nektek is ízlett.:))

    VálaszTörlés
  26. Zsiri!
    Köszönöm!!! Nyugodtan viheted az egész tányérral.:))

    VálaszTörlés
  27. Húúúú kérem szépen ez A KAKAÓS CSIGA!!!

    VálaszTörlés
  28. chriesi!
    Már küldöm is, jó étvágyat hozzá!!!:)

    VálaszTörlés
  29. Jajj, de szééépek lettek! Annyira megkívántam, muszáj lesz estére ilyet sütnöm! :))

    VálaszTörlés
  30. chriesi!
    Nagyon örülök, hogy neked is ízlett!!! Köszi, hogy megírtad.:)

    VálaszTörlés
  31. Szemi!
    Köszi, akkor megyek ma hozzád vacsorára.:)

    VálaszTörlés