2011. március 26., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Csirkemell joghurtban pácolva, cornflakes bundába sütve.




Elérkezett a hétvége, és vele együtt az én receptajánlatom is. Megint megpróbálok egy gyorsan elkészíthető, ötletet adni a hétvégi ebéd elkészítéséhez. Már többször szerettem volna kukoricapelyhes bundába megsütni a csirkemellet, de valahogy mindig valami más került végül a tányérunkra. Most viszont már tántoríthatatlan voltam, és végre elkészült. A melleket fokhagymás joghurtba pácoltam be, majd beleforgattam a cornflakes-be, és végül a sütőben szép pirosra sütöttem. Ameddig a hús sült, elkészült a kukoricás-rizs és a csemegeuborkás-reteksaláta is. A hús nagyon finom omlós maradt, kívül pedig körülölelte a ropogós bunda. Most bánom csak igazán, hogy ennyi ideig halogattam az elkészítését ennek a szaftos húsnak. A salátához csemegeuborkát és retket öntöttem le, egy mézes-citromos dresszinggel, mely szintén finomra sikerült. Köretnek kukoricás-rizst kínáltam, de szerintem pl. a krumplipüré is illik hozzá. Mindenkinek bátran merem ajánlani, aki egy gyors, ám igen finom ebédet szeretne feltálalni a hétvégén.






Hozzávalók:

csirkemell
Corn Flakes (kukoricapehely)
natúr joghurt
fokhagyma

őrölt bors
olívaolaj



A joghurtot egy tálba önteni, majd belenyomni az ízlés szerinti mennyiségű fokhagymát, és jól összekeverni.

A csirkemelleket besózni, megszórni őrölt borssal, és jó alaposan beleforgatni a fokhagymás joghurtba. Ezután 1-2 órát állni hagyni, hogy az ízek jól összeérjenek. (akár egész éjszakára is a pácban maradhat)

A cornflakest mozsárban kicsit összetörni, de azért ne legyen túl morzsalékos.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd meglocsolni olívaolajjal.
A melleket kiemelni a joghurtból, majd beleforgatni a cornflakesbe, és a tepsibe egymásmellé helyezni. Tetejét kicsit megspriccelni szintén olívaolajjal.

Előmelegített sütőbe tenni, és közepes lángon kb. 25-30 perc alatt szép pirosra sütni.






Saláta hozzávalói:

csemegeuborka
retek
citrom
méz
mustár (magos-csípős)

olívaolaj



Az uborkát és a retket vékonyra felkarikázni.
A citromlevet, mézet, csipet sót, mustárt és az olívaolajat alaposan összekeverni, majd a salátára önteni. Kicsit állni hagyni, közben többször átkeverni, hogy az ízek jól összeérjenek.

Tálaláskor a csirkemellet kukoricás-rizzsel, és az uborkás-reteksalátával kínálni. Ízlés szerint, bármilyen salátát, vagy éppen krumplipürét is kínálhatunk hozzá.

24 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Nigellának van hasonló receptje, csak ő összetört sós kekszet használt zsemlemorzsa helyett. Én arra gondoltam nem lehet rossz Tucc keksszel, abból van paprikás és sajtos ízesítésű is. Valamikor biztos kipróbálom.

    VálaszTörlés
  2. Szia Gizi!
    Van egy üzenetem itt a számodra:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/26/Kedvenceink_blogger_vndordj/

    illetve ha érdekel egy banános receptes nyereményjáték, akkor kukkants be ide is:
    http://fozomasina.freeblog.hu/archives/2011/03/12/Nyeremnyjtk__Emlkeztet/

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon finom, már én is próbáltam.

    VálaszTörlés
  4. Ez ismét nagyon jól hangzik! Megjegyzem magamnak. :)

    VálaszTörlés
  5. Egyszer én is készítettem ilyet és tényleg nagyon, nagyon finom volt.De valahogy feledésbe merült a recept.

    VálaszTörlés
  6. Isteni menü, szívesen lennék a vendéged :)

    VálaszTörlés
  7. Gizus,nagyon fincsit készítettél,egyszer már én is bepaníroztam így a husit,de nem nagyon maradt rajta a panír a sütés után:-),na megpróbálom még egyszer,így hogy láttam Nálad,köszi szépen a tuti receptet,meg az összes többit is,imádom a blogod:-)így most szeretnék Neked adni Egy jó Szót:-)

    http://eszterszappan.blogspot.com/2011/03/egy-jo-szo-jatek.html

    VálaszTörlés
  8. már sok helyen láttam,olvastam ezt a cornflekszes bundát,de még sosem próbáltam.Itt lenne az ideje :):)
    nagyon szívesen megkóstolnám,olyan szépen tálaltad!! :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta, a mostani hétvégén már mást főztem, de majd....

    VálaszTörlés
  10. Csongi!
    Köszönöm!! Nem láttam még Nigellának azt a műsorát, de biztosan úgy is finom. Köszi hogy írtad a Tucc kekszet legközelebb veszek és kipróbálom.:)

    VálaszTörlés
  11. Főzőmasina!
    Köszönöm a meghívást, megyek és bekukkantok mindkét helyre.:)

    VálaszTörlés
  12. Krisztina!
    Nagyon köszönöm ezeket a szép szavakat, most kicsit meghatódtam. Megyek és bekukkantok hozzád is, és Eszterhez is.:)

    VálaszTörlés
  13. Mónika!
    Ugye milyen fincsi!! Nálunk sűrűn vendég lesz az biztos.:)

    VálaszTörlés
  14. Szemirámisz!
    Köszi, és nem fogod megbánni, isteni finom!!:)

    VálaszTörlés
  15. Nelli!
    Örülök hogy eszedbe juttattam ezt a finom receptet.:)

    VálaszTörlés
  16. Bianka!
    Köszönöm, én pedig szívesen vendégül látnálak.:)

    VálaszTörlés
  17. Ditta!
    Köszönöm a "Jó szót", nagyon jólesik hogy gondoltál rám.

    Én sütőbe sütöttem meg, így nem kellett forgatni, na meg esélye sem volt hogy lepotyogjon róla. Nyugodtan próbáld ki így, biztosan neked is sikerül. Nagyon finom, én biztosan sokszor elkészítem még.:)

    VálaszTörlés
  18. Andi-Kata!
    Ne halogassad tovább, érdemes kipróbálni. A gyerekeidnek biztosan ízlik majd.:)
    Szívesen küldök egy kis kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  19. Éva!
    Köszönöm!! Van még bőven hétvége amikor kipróbálhatod, de nyugodt szívvel ajánlóm, mert nagyon finom..)

    VálaszTörlés
  20. Micsoda ötlet a cornflakes bunda, nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  21. Zsiri!
    Köszi! Érdemes kipróbálni, nagyon finom!!!:)

    VálaszTörlés
  22. Elkészítettem már, és ma is ez a tervem. Köszönet a receptért! :)

    VálaszTörlés
  23. Nagyon finom ès egyszerü elkèszíteni.Mindenkinek csak ajànlani tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mici! Nagyon köszönöm az ajánlást!!

      Törlés