2011. március 4., péntek

Sült máj, sajtos-krumplipüré és cseresznye.




Mint már többször leírtam a sült hús, és a gyümölcs együttese nálunk nagyon kedvelt. Most a húst sertésmájra cseréltem fel, de így is nagy volt a sikere. Az eredeti receptet Jenei Tamás készítette, mely rögtön megtetszett. Persze az alapötletet felhasználva született meg az én változatom. Ő marhamájat sütött, mivel nekem sertésmáj volt a fagyasztóba, így egyértelmű hogy azt sütöttem meg. Aztán ő polentával tálalta, hát sajnos, én a polenta készítés előtt szembesültem azzal a ténnyel, hogy a kukoricadara kifogyott, így sajtos-krumplipürét készítettem helyette. Persze az elkészült étel, így is nagyon finom volt. A máj kellően szaftos és puha maradt, a sajtos-krumplipüré, és a borban párolt cseresznye remekül illet hozzá.




sertésmáj
őrölt bors
majoranna

Floriol olívaolaj

A májat nem túl vastag szeletekre felvágni, majd mindkét felét őrölt borssal megszórni.
Egy serpenyőbe egy pici olívaolajat önteni, majd beleszórni ízlés szerinti mennyiségű majorannát.
Ezután felmelegíteni, majd belehelyezni a májszeleteket. Mindkét oldalát 3-4 percig sütni, majd a serpenyővel együtt, előmelegített 70 fokos sütőbe tenni 20-25 percre. Ezalatt az idő alatt a máj teljesen készre sül, és jó szaftos marad.
Tálalás előtt a sütőből kivéve megsózni és úgy tálalni.

Sajtos-krumplipüré:

krumpli
sajt

vaj
tej

A krumplit sós vízben puhára főzni, majd leszűrni. Hozzáadni a vajat és a sót, majd robotgéppel elkeverni.(1-2 perc)
Ezután fokozatosan hozzáönteni a tejet, és összekeverni. (vigyázni nehogy sok tej kerüljön bele, mert akkor túl lágy lesz)
Végül hozzákeverni a reszelt sajtot, ha szükséges még sóval ízesíteni, majd a máj mellé, köretként kínálni.

Borban párolt cseresznye:

50 dk cseresznye
2 ek barna cukor
1 tk vanília aroma
fahaj
0,5 dl cseresznyepálinka
2 dl édes vörösbor
5 dk vaj


A cseresznyét kimagozni. (lehet befőtt, de fagyasztott cseresznye is)
Egy serpenyőbe beletenni a barna cukrot és egy darabka fahajat, majd addig kevergetni még a cukor elkezd karamellizálódni.(folyékony lesz) Ekkor hozzáönteni a cseresznyepálinkát (nem kell megijedni, ekkor kicsit összekapja a cukrot és elkezd sercegni) majd hozzáönteni a jól lecsepegtetett cseresznyét. Összeforgatni, majd felönteni annyi vörösborral, hogy éppen csak ellepje a gyümölcsöt. Beletenni a vanília aromát, és addig főzni, még a bor majdnem teljesen elpárolog. Ekkor hozzáadni a vajat, és kevergetve besűríteni.

Tálaláskor a tányérra kanalazni a krumplipürét, majd ráhelyezni a májat, és köré tenni a cseresznyét. Nagyon finom!!!!!!

14 megjegyzés:

  1. A gyümölcs hús mellé ,nem csak nálatok kedvelt nézz be hozzám láthatod mi is szeretjük ...

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki! Megyek vacsizni hozzád ha még maradt!

    VálaszTörlés
  3. Micsoda guszta képek, nagyon jó összeállítás

    VálaszTörlés
  4. Gizus nagyokat nyelek most én is,nagyon guszta lett,mi is imádjuk a gyümölcsöt a sültek mellé,meg sok mindenhez,én a pörkölthöz is,krumplis tésztához is stb:-),úgyhogy jöhet!:-)

    VálaszTörlés
  5. Elhiszem, hogy nagyon finom volt!!! Olvasás közben mindent elképzeltem, szinte éreztem az ízeket!!! Megint nagyon jót készítettél!!! Gratulálok! (Időtlen idők óta nem készítettem sertésmájat, mert egyszer régen nagyon lefröcskölt forró olajjal. Most újra kedvet kaptam hozzá!) Üdv. Mari

    VálaszTörlés
  6. Ilyen későn még szabad ilyet enni?
    Nagyon finom volt biztosan.Külön, külön is finomak, hát még így együtt.

    VálaszTörlés
  7. Ez aztán nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  8. rozmaring &....!
    Köszi a meghívást, szoktam nálad nézelődni és nagyon finomakat főzöl.:)

    VálaszTörlés
  9. Rozi!
    Köszönöm, és szívesen látlak, nem fogsz csalódni, mert nagyon finom..)

    VálaszTörlés
  10. Bianka!
    Köszönöm!! Nekem főleg a cseresznye ízlett nagyon.:)

    VálaszTörlés
  11. Ditta!
    A krumplis tésztát én is befőttel eszem, de a pörköltet még nem próbáltam. Lehet itt az ideje. Van egy kedves barátnőm,ő szokott a pörköltbe őszibarackot belefőzni.:)

    VálaszTörlés
  12. Mária!
    Nagyon köszönöm!!! Nyugodtan próbáld ki így sütni a májat, és egy jó tanács, én mielőtt az olajba teszem teljesen leszárítom. Akkor kisebb az esélye hogy fröcsköl.:)

    VálaszTörlés
  13. Nelli!
    Tényleg jó későn, vagy inkább korán jártál erre!!! Ha megkívántad, persze hogy szabad enni belőle bármikor.:)

    VálaszTörlés