2011. március 7., hétfő

Kolbászos-sonkás-virslis pizza.



Már napok óta készülök pizzát sütni. Igazából szeretjük, de én olyan ritkán sütök itthon, hogy saját, jól bevált receptem nincs is. A napokban Vikinél megláttam az általa készített, és dicsért pizzatésztát, mely rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Ma végre rászántam magam, és ebédre én is megsütöttem. Valóban nagyon finom, és sütés után igazi vékony pizzatésztát kaptam!!! Lehet mostantól sűrűbben lesz nálunk pizzasütés??? Bizony ez meglehet, mert nagy kedvet kaptam hozzá. Saját magam készítettem hozzá a szószt is, és jófajta kolbásszal, sonkával, virslivel pakoltam meg. Került még rá kukorica, és kétféle sajt is. Nagyon megvoltam elégedve a végeredménnyel és szerintem volt olyan finom, mintha egy pizzázóból rendeltem volna, sőt...... Mindenkinek bátran merem ajánlani ezt a tésztát, az pedig hogy mi is kerül rá, ízlés dolga.





Gáztepsi nagyságú tésztához:

25 dkg liszt
1 ek olaj
1,25 dl langyos víz
1,5 dkg élesztő
1 mk cukor
1 mk só

A tészta hozzávalóit belepakolni a kenyérsütőgépbe, majd elindítani a dagasztó programot. Természetesen kézzel is belehet dagasztani a tésztát.

(Én a dagasztás végeztével leállítottam a gépet, majd újra elindítottam a dagasztó programot. Így kétszer keverte jó alaposan össze a gép a tésztát. )

Ezután kivenni és kelesztőtálba tenni, majd egy órán át meleg helyen, duplájára keleszteni.

Egy gáztepsit vékonyan megkenni olajjal, majd a vékonyra nyújtott tésztát belehelyezni. Kicsit utána igazítani a széleket.

Közben ellehet készíteni a szószt, és előlehet készíteni a rávalókat.






Szósz hozzávalói:

1,5 dl sűrített paradicsom
1,5 dl víz
3-4 ek ketchup
1 db vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma

őrölt bors
bazsalikom
oregánó
csipet cukor
olívaolaj

A vöröshagymát apróra felvágni, majd egy serpenyőbe kevés olívaolajon elkezdeni párolni. Amikor már kezd üveges lenni, hozzáadni a felszeletelt fokhagymát és párpillanatig együtt kevergetni.
Ezután felönteni a sűrített paradicsom és a víz keverékével, belekanalazni a ketchupot, majd ízlés szerint fűszerezni. Jól kiforralni és kb. 10 percig lassú tűzön továbbfőzni. Végül botmixerrel pépesíteni.

A tepsiben lévő pizzatésztára kanalazni a szószt, majd egyenletesen elsimítani. Ezután rápakolni a felkarikázott füstölt kolbászt, a virslit és a kockára vágott sonkát. Tetejére szórni 2 marék csemegekukoricát, majd reszelt sajttal megszórni.

Előmelegített sütőbe, közepes lángon kb. 20 perc alatt készre sütni.

A sütőből kivéve, még melegen tálalni és ízlés szerint, ketchupot kínálni hozzá.

12 megjegyzés:

  1. Gizus,én is azóta akarok sütni ahogy megláttam Vikinél,és a héten tuti sort kerítek rá addig meg hizlalom a szemeim nálad,nagyon guszta lett a pizzád,nekem is csorog a nyálam:-)

    VálaszTörlés
  2. Hú, de rég volt már nálunk is pizza! Ideje lesz beiktatni valamelyik napra...
    Addig is, nem kaphatnék egy szeletkét a tiédből? Istenien néz ki! :)

    VálaszTörlés
  3. Én is már rég készülök pizzát sütni, most ezt nagyon megkivántam.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek a fotóid! Különösen az első tetszik! És persze a pizza bármikor jöhet :)

    VálaszTörlés
  5. Családi tűzhely!!
    :))) bizony én is imádtam!!!

    VálaszTörlés
  6. Ditta!
    köszönöm! Szuper jó recept, csodálatosan megkelt a tészta és öröm volt vele dolgozni. Ne halogassad sokáig a sütést.:)

    VálaszTörlés
  7. Szemirámisz!
    Köszönöm, és természetes hogy megkínállak egy szeletkével. Olyan nagy sikere volt, hogy mostantól én is többször sütök majd.:)

    VálaszTörlés
  8. Kati!
    Bátran merem ajánlani ezt a tésztareceptet, mert nagyon finom!!!:)

    VálaszTörlés
  9. Erinacea!
    Nagyon köszönöm!!!:)

    VálaszTörlés