2011. március 27., vasárnap

Első MACARON próbálkozásom!!!



Igen kérem, hát elérkezett ez a nap is, hogy végre bátorságot gyűjtöttem, és én is megpróbálkoztam a MACARON sütéssel. Eddig csak ámulva nézelődtem, Colors in the Kitchen és Gabriella blogjában, mert ők bizony mesterei ennek a finomságnak. Már jó ideje készülök rá, hogy megpróbálkozom vele, de eddig túlságosan bonyolultnak találtam. A napokban viszont LATSIA megajándékozott bennünket egy remek recepttel, mely szerint nem mumus a macaron sütés, és nyugodtam bárki megpróbálkozhat vele. Na gondoltam akkor én most bizony ezt a receptet kipróbálom, hátha sikerem lesz. Mindenben az Ő utasítását követtem, és már a bekevert massza is elég biztatónak bizonyult. Igaz a nyomózsák és én nem vagyunk valami jó viszonyba egymással, ez látszik is a kissé esetlen formára sikerült kis korongokon. Aztán lehet egy picit előbb kellett volna kivenni a sütőből, de egyik pillanatban még túl haloványak voltak, a másikban pedig már kapkodva rántottam ki a sütőből. Ezért lettek kicsit barnábbak nekem, na meg az ételfestékem is irtózatosan erős piros színű. Legközelebb tehát lesz mire jobban odafigyelnem. Ennek ellenére, tényleg egyszerű és nem kell félni tőle. Narancsos-csokoládés-mascarponés krémmel ragasztottam össze, és mondhatom olyan finom, hogy egyszerűen nem lehet neki ellenállni. Reménykedem hogy a következő próbálkozásom már sokkal jobban sikerül majd. Mert hogy lesz következő, az már biztos.





12,5 dk mandula
25 dk porcukor
12,5 dk tojásfehérje(nálam 4 db)
8 dk kristálycukor
1 ek kakaó
piros ételfesték

A mandulát aprítóba tenni és finomra darálni, majd összekeverni a porcukorral és félretenni.

A tojások fehérjét egy csipet sóval elkezdeni habbá verni. Ha már majdnem elég kemény, keverés közben belekanalazni a kristálycukorral összekevert kakaót és az ételfestéket.

A habhoz óvatosan hozzákeverni a porcukros-mandulás keveréket. (én először a felével kevertem kicsit össze, majd hozzáöntöttem a maradékot is)

A masszát nyomózsákba tölteni, majd sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kicsit távolabb kb. egyforma korongokat nyomni.

30 percig szobahőmérsékleten hagyni száradni, majd előmelegített sütőbe közepes lángon 10-12 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél 150 fokon 9 percig sütöttem)

A sütőből kivéve kicsit hűlni hagyni, majd késsel alányúlva leemelni a sütőpapírról. (én a sütőből kivéve, rögtön lehúztam a sütőpapírral együtt a tepsiről, majd párpillanat múlva spatulával alányúltam és így könnyen letudtam szedni)


Mascarponés-csokoládékrém:

narancsos étcsokoládé
mascarpone
vaníliás cukor
porcukor

A csokoládét gőz fölött felolvasztani, majd picit hűlni hagyni. Ezután hozzákeverni a mascarponét, a vaníliás cukrot és az ízlés szerinti mennyiségű porcukrot.
Párperc alatt simára keverni, majd egy macaront megkenni és egy másikat hozzáilleszteni.

Összeragasztás után, rögtön fogyasztható!!!!!!

28 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, biztos finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!!!
    Macaron nap van ma:D

    VálaszTörlés
  3. :)) Teljesen jó, nekem is oda kell majd figyelni egy-két dologra a következő sütésnél, viszont én is Latsia receptje alapján készítettem el! :) Gratulálok! - Emőke

    VálaszTörlés
  4. Gizike, nagyon ügyes vagy!!!! Milyen kis csinik! Na én nem mernék hozzáfogni!

    VálaszTörlés
  5. Gizi szerintem nagyon szépek lettek, mert még talpuk is van! ügyes vagy nagyon! ha elfogadsz egy jótanácsot, akkor a csücsköt egy picit nedves kiskanállal le lehet nyomkodni még száradás előtt :)

    VálaszTörlés
  6. Gizikém! elsöre csodásak!!!!! Tudod! gyakorlat teszi a mestert!!!! Ha maradt még, küldhétnél 1-2-t :)))))

    VálaszTörlés
  7. Gizi, nagyon ügyes vagy, aranyos kis talpacskáik vannak!!!!!

    VálaszTörlés
  8. Elsőre kiváló!
    Már két adagon vagyok túl, de egyik sem lett szalonképes:-))
    Latsia receptjét én is ki fogom próbálni, de ha ez se sikerül végleg búcsút veszek a macaronoktól:-((

    VálaszTörlés
  9. Gizus,nagyon ügyes vagy,nagyon szépek lettek,nekem is már ki kellene próbálni,de még csak szemezgetek vele:-),addig is lakmározok innen:-)

    VálaszTörlés
  10. Gizus ügyes vagy!!!! Ugye mondtam?
    Amikor kinyomod a macaroonokat a sütőpapírra (Már Sherpának is írtam ma), és csúcsosak maradnak, akkor vizezd be egy ujjadat, és az ujjbegyeddel icipicit nyomd meg a csúcsocskákat, azonnal simák lesznek és maradnak is.

    VálaszTörlés
  11. Megkóstolnám. :)

    Lenne egy kérdésem: hol lehet ételfestéket venni?
    A vörös bársonyhoz múltkor sehol sem kaptam.

    VálaszTörlés
  12. Már rég szemezek én is vele, de nem volt bátorságom elkészíteni!
    A tieid igen ízlésesek és jól sikerültek.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon guszta és tetszik, hogy színes

    VálaszTörlés
  14. Éva!
    Köszi, bizony nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  15. DebiGabi!
    Köszi, de hol van ez a tiedtől. Szerintem is mindenkit elkapott a macaronláz.:)

    VálaszTörlés
  16. Emőke!
    Köszönöm!! Láttam a te csodáidat is, szerintem nagyon jól sikerült. Bizony még van mit tanulnunk, na de majdcsak belejövünk.:)

    VálaszTörlés
  17. Thrini!
    Köszönöm!! Ne mondj már ilyet, nagyon egyszerű, és most már rajtad a sor hogy kipróbáld.:)

    VálaszTörlés
  18. Colors in....!
    Nagyon köszönöm, és természetesen elfogadom a tanácsodat, sőt hálás vagyok érte. Legközelebb úgy fogom csinálni.:)

    VálaszTörlés
  19. Ancsika!
    Nagyon köszönöm!! Természetesen már küldöm is a kóstolót. Isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  20. Erinacea!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés
  21. Citromhab!
    Köszönöm!!! Nem akarom elhinni, hogy neked ne sikerülne, amikor olyan csodálatos süteményeket készítesz. Szorítok neked, nehogy feladd a kísérletezést.:)

    VálaszTörlés
  22. Ditta!
    Köszönöm!! Na húzzál csak gyorsan bele, és lepj meg egy adag csodálatos macaronnal.(a tied biztosan gyönyörű formás lesz) addig pedig eszegessél csak itt nálam nyugodtan.:)

    VálaszTörlés
  23. Latsia!
    Nagyon köszönöm!! Persze a receptet is köszönöm, mert nálad nélkül ez a macaron nem jöhetett volna létre!!!!!! Legközelebb kicsit lenyomom, és reménykedem hogy szebbek lesznek. Na de az íze, így is isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  24. Szosz!
    Küldöm a kóstolót!!!

    Én már jópár éve kaptam egy ismerősömtől aki cukrászüzembe dolgozott. Por alapú, és eszméletlen erős színe van. Így sajnos nem tudom hol lehet kapni. Már én is néztem üzletbe, de soha nem láttam.

    VálaszTörlés
  25. Juci!
    Köszönöm!! Szerintem ne várakozzál tovább, nyugodtan süssed meg. Nálatok is biztosan kapós lesz.:)

    VálaszTörlés
  26. Bianka!
    Köszönöm!!! Jó erős színe lett, de kakaót is tettem bele, na meg a színező is nagyon erős színű.:)

    VálaszTörlés
  27. Hű de szépek lettek!Milyen finom lehetett!:-)

    VálaszTörlés
  28. Le a kalappal Gizi, én neki sem merek állni :)

    VálaszTörlés