2012. június 24., vasárnap

Meggyes pite.



Meggyes pitét már többféle tésztából sütöttem, és mindegyik finom volt, de állítom ez a kevert tészta, a maga légies könnyedségével mindegyiket felülmúlta. A receptre a "Magyar Konyha" magazin 6. számában találtam rá, igaz eredetileg cseresznyével készült, de mivel most éppen a meggy érik, így én azzal szórtam meg bőségesen a tésztát. Már a nyers tészta is annyira finom volt, hogy biztos voltam benne, hogy egy finom szaftos, és könnyű pitét fogok kapni sütés után. Az enyhén savanykás meggyel, pedig annyira kínálta magát, hogy egyszerűen nem tudtunk ellenállni a kísértésnek, és csak ettük, és ettük...... Legközelebb málnával, majd sárgabarackkal is megfogom sütni ezt a pitét, de ízlés szerint bármilyen gyümölccsel megszórhatjuk.  





Hozzávalók 24 x 36 cm-es tepsihez:

30 dkg vaj
3 cs vaníliás cukor
10 dkg porcukor
6 db tojás (nagy)
reszelt citromhéj
15 dkg kristálycukor
30 dkg liszt
1 cs sütőpor
70 dkg meggy



 Magozzuk ki a meggyet, majd tegyük egy szűrőbe, hogy teljesen lecsepegjen mielőtt a tésztára szórjuk.

A tojások sárgáját tegyük bele egy keverőtálba, adjuk hozzá a felkockázott, puha vajat, a reszelt citromhéjat, a vaníliás cukrot, és a porcukrot, majd robotgéppel keverjük jó habosra.

A tojások fehérjét kezdjük el habbá verni, majd kanalanként adjuk hozzá a kristálycukrot, és addig verjük, hogy jó kemény habot kapjunk.

Ezután fakanállal apránként óvatosan keverjük a tojássárgás-vajas masszához a keményre felvert habot.

A lisztet keverjük össze a sütőporral, majd szitáljuk a habos masszához, és szintén fakanállal, óvatosan keverjük össze.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral, majd öntsük bele a fele mennyiségű tésztát. Ezután szórjuk meg a meggynek a felével, majd öntsük rá a maradék tésztát. A tetejét egyenletesen simítsuk el, majd szórjuk meg a maradék meggyel.

Helyezzük előmelegített sütőbe, majd közepes hőfokon kb. 35-40 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 150 fokon, 35 percig sütöttem, és amikor a teteje már szépen megbarnult, egy sütőpapírral letakartam nehogy túlbarnuljon)
A sütőből kivéve a tepsiben hagyjuk teljesen kihűlni.

Tálalás előtt a sütemény tetejét ízlés szerint szórjuk meg porcukorral, majd éles késsel szeleteljük fel.


23 megjegyzés:

  1. óóó,imádom a meggyes pitét!! :)
    ebben a formában még nem készítettem,de ki kell próbálni,nagyon guszta!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is sokszor sütök meggyes pitét, de állítom ilyen finom tésztával még nem találkoztam. Már nyersen is nagyon finom volt, nem győztem nyalakodni. Biztosan neked is ízleni fog. Maradt pár darab, és még másnap is nagyon finom volt.

      Törlés
  2. Naaaagyon kívánom! Pite jöhet minden mennyiségben. Csak a leállással van a probléma:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi ezzel én is így vagyok, nem tudom abbahagyni még látom hogy van a tálcán. Ezért mostanában már csak féladagokat sütök, vagy elajándékozom a felesleget.:)

      Törlés
  3. Hú, nagyon jó kis recept, ezt is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lilla, tuti Neked is a kedvenced lesz ez a tészta, mert annyira könnyű, és szaftos.

      Törlés
  4. Csodálatos!! Annyira enném... :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabriella köszönöm!!! Egy próbát megér. Szívesen megkínálnálak, csak sajnos a távolság....

      Törlés
  5. Már másodszorra sutom! Isteni! Szuper recept.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emily, köszönöm hogy megírtad, és nagyon örülök, hogy nálad is nagy sikere van. Én már alig várom, hogy érjen a meggy, és már sütöm is.

      Törlés
  6. Két réteg meggy- ez tuti lehet!!!!!!

    VálaszTörlés
  7. Mennyei finom lett, nagyon köszönöm!!!! Alig várom a következő sütési lehetőséget!!! :D http://vicuska13.blogspot.com/2013/06/konnyed-meggyes-pite.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicuska, nagyon örülök hogy nálad is sikere volt. Megnéztem, és én is szívesen csemegéztem volna belőle. :)

      Törlés
  8. Elkészítettem pici változtatással :) nagyon finom :)
    köszönöm :)
    http://szeretetrehangoltan.blogspot.hu/2013/07/meggyes-pite.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én köszönöm, hogy a receptemet választottad!! Megyek és megnézem nálad a blogba. :)

      Törlés
  9. A recept valóban tökéletes, ahogy írod :)

    VálaszTörlés
  10. Gizike, drága, ma megsütöttem ezt a sütit a szezon első meggyéből. Már sok egyensúly tésztával próbálkoztam, de ez a TÖKÉLETES. Köszönet a receptért. Szeretettel ölellek: Károly Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata! Köszönöm, hogy az én receptemet választottad az idei első meggyes süteményednek. Nagyon örülök, hogy Neked is ízlett ez a tészta. Én többféle tésztával próbálkoztam, mire a sógornőm ajánlására kipróbáltam ezt a receptet. Azóta is ezt sütöm, és nagyon szeretjük. Üdvözöllek: Gizi

      Törlés
  11. Ma megsütöttem, már az illata is mennyei, de egy kis cseresznyét is tettem bele, isteni lett, köszönöm szépen,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Era! Én köszönöm hogy megsütötted, és nagyon örülök hogy ízlett. Gondolom a cseresznye nem rontotta el, én is szívesen megkóstoltam volna.

      Törlés
  12. Kedves Gizi,

    Nagyon -nagyon finom lett ! Tökéletes recept,köszönöm szépen ! Én a tésztájába egy marék vágott diót is tettem és csúúúcs lett !!! :)

    VálaszTörlés
  13. megcsináltam, ribizlit és sárgabarackot vegyesen használva. a tésztában 10 dkg lisztet 10 dkg dióra cseréltem, a kristálycukor helyett pedig barna cukrot használtam. nagyon finom lett, csak ajánlani tudom :)

    VálaszTörlés
  14. Kedves Károly Katalin, köszönöm hogy megsütötted, és megosztottad velem is a változtatásokat. Vegyes gyümölccsel még nem próbáltam, sőt a diós változat is nagyon tetszik, így hamarosan megsütöm én is így. Köszönöm az ötletet. :)

    VálaszTörlés