2012. június 26., kedd

Ricottás-baconös csiga kaporszósszal.




Eddig talán az egyik legnézettebb recept a blogba a kaporszósz (kapor mártás). Én is nagyon szeretem, és elég sokszor készítek főként főtt hús mellé, de nagyon szeretjük még főtt krumplival és tojással, és van hogy éppen csak virslivel tálalom. Az időjárásnak köszönhetően idén olyan szép a kertben a kapor, hogy nem győzöm szedni. Került már bőségesen a fagyasztóba is, és kaporszósz is többször készült már. Viszont már kezd kissé egyhangúvá válni, hogy éppen mit készítsek mellé, így azt gondoltam, hogy egy ricottás-baconös csigát sütök mellé a változatosság kedvéért. A leveles tésztából készült ropogós, sós csiga már magában is nagyon finom volt, és a kaporszószhoz is nagyon jól illett. A kaporszósz receptjét most nem is írnám be, mert a blogban már megtalálható, és erre a linkre kattintva elolvasható.






Hozzávalók:

1 cs leveles tészta
25 dkg ricotta
10-15 dkg bacon
őrölt fehér bors






A leveles tésztát, ha a fagyasztóból vesszük ki, akkor hagyjuk szobahőmérsékleten felengedni.(ez kb. 1 óra)

A bacont vágjuk fel kisebb kockákra, majd egy serpenyőbe, állandó kevergetés mellett süssük szép pirosra. Ezután szedjük ki a zsiradékból, és alaposan csepegtessük le, majd hagyjuk teljesen kihűlni.

A ricottát tegyük bele egy tálba, majd ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg őrölt borssal és keverjük jól össze.(a sóval óvatosan bánjunk, mert a bacon is sós)

Az előnyújtott leveles tésztát tekerjük ki a papírból, majd szórjuk meg az ízesített ricottával. Ezután szórjuk rá az előzőleg kisütött, és kihűtött bacont, majd tekerjük fel, mint a bejglit. (amennyiben nem előnyújtott a leveles tészta, akkor lisztezett felületen nyújtsuk ki jó vékonyra)

A feltekert tésztát éles késsel kb. 2 cm-es csigákra szeleteljük fel, majd tegyük egy sütőpapírral bélelt tepsire, egymástól távolabb. Ezután a kés lapjával óvatosan nyomjuk meg a tetejét, hogy a csigák kicsit lelapuljanak.

Tegyük a tepsit előmelegített sütőbe, majd magasabb hőfokon süssük szép aranybarnára a csigákat. (én légkeverésnél 170 fokon sütöttem)

Tálaláskor a kaporszósz mellé kínáljuk a ropogósra sült, langyos, ricottás-baconös csigákat.


12 megjegyzés:

  1. Az idei év slágere nálam a kaporszósz és a petrezselyemszósz, a múlt héten ezeket váltogattam. Persze ilyen finomság nem volt mellé, egyszerű tükörtojással ettem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petrezselyemszószt még nem ettem, de megyek és meglesem nálad, biztosan nagyon finom az is. Mi is szeretjük tükörtojással is, na meg főtt tojással, de bevallom én még magában is elkanalazgatom.:)

      Törlés
  2. Ez biztos nagyon finom lehetett. Jó kis párosítás! Imádom a kapor szószt, habár eddig csak grill hús melléettem, de evvel a csigával is jó lehetett! Guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti érdemes kipróbálni, szerintem nagyon jól illett hozzá a sós ricotta a baconnel megbolondítva.

      Törlés
  3. A csigákból küldhetnél nekem is...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké Lilla, küldöm a csigákat!!! Ezek után gondolom a kaporszósz távol áll tőled.:)

      Törlés
  4. De finom lehet! Mind a kettőt a csigát is meg a kaporszószt is ki szeretném próbálni. Mennyei lehet a ekttő együtt!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Erika külön is finom, de együtt valami mennyei volt.:)

      Törlés
  5. Én is azt látom, hogy a kaporszósz a legnépszerűbbek egyike a blogomon. Én sósan készítem, mindig ahogy esik úgy puffan alapon. És mégis mindig isteni. Ezzel a finom csigával biztosan még finomabb :)!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is gondoltam volna, hogy pont a kaporszósz a legkedveltebb, de látom akkor Nálad is az a menő recept.:) Én sem szoktam méricskélni, csak a recept kedvéért tettem meg. Kicsit édeskésen szeretjük, még a nagymamától tanultam a receptet. Idén rengeteg kapor van a kertbe, már a fagyasztóba is eltettem egy nagyobb mennyiséget télire.

      Törlés
  6. Na, ezt most szeretném el tulajdositani, mert én imádom a kaport, minde formában pláne igy szószban. A csigát okvetlen kifogom próbálni, van is téssztám a fagyasztóban, és ricottám is, csak bacon-t kell hogy vegyek hozzá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elisabeth csak nyugodtan tulajdonítsad el!!!:))Én is nagyon szeretem a kaprot és az illatát is. A csiga nagyon finom sós sütemény, én biztosan többször megfogom még sütni. Kíváncsi vagyok, hogy Neked is ízlik-e majd.

      Törlés