2011. március 17., csütörtök

Túrós-krumplis pogácsa.




A tegnapi kolbászos krumplileves mellé sütöttem ezt a pogácsát. Először túrós pogácsának indult, de eszembe jutott, hogy van egy kevés maradék krumplipüré a hűtőbe, így gondoltam azt is belekeverem. Nagyon jót tett a tésztának, mert még ma is finom puha volt az a néhány darab pogi, amely tegnap kifogott rajtunk. Viszont így a maradék krumplipüré is felhasználásra került. Én most pl. margarin helyett, sertészsírt tettem bele, de természetesen margarinnal is készíthető, ez már ízlés dolga. Egyben rögtön kipróbáltam egy számomra új módját a pogácsahajtogatásnak, és nagyon elégedett vagyok vele. Nem kell félórákat pihentetni hajtogatás közben, ezzel jóval lerövidül a pogácsasütés ideje. A tetejére különböző magvakat szórtam, a megszokott sajt helyett. Mindenkinek bátran merem ajánlani, akár egy laktató leves mellé ebédre, de egy pohár finom teával reggelire is kitűnő.






Hozzávalók:

40 dkg liszt
30 dkg túró
20 dkg zsír
2-3 ek maradék krumplipüré
2 db tojás
2,5 dkg élesztő
1 dl tej
1 tk cukor
2-3 tk só
tökmag, szezámmag...., vagy sajt a tetejére







A tejet meglangyosítani, majd belekeverni a cukrot, belemorzsolni az élesztőt, és lefedve felfuttatni.

Egy tálba beletenni a lisztet, a túrót, a sót és a zsírt, majd jól összemorzsolni.
Ezután a közepébe kis mélyedést csinálni, majd beleütni egy egész tojást, és hozzáönteni a felfuttatott élesztőt. Jó alaposan összegyúrni. (addig gyúrni hogy már ne ragadjon se a tálhoz, sem pedig a kezünkhöz, ha szükséges még pici lisztet adni hozzá)

Vékonyra kinyújtani a tésztát, majd egy felvert tojással lekenni a felét. (én a bal oldalról kezdtem lekenni a feléig)
Ezután ráhajtani a másik felét és az összehajtott tésztát 90-fokkal elfordítani.
Megint lekenni a felét tojással , majd ráhajtani a tésztát és ismét elfordítani.
Végül harmadszor is lekenni, majd összehajtani. Így háromszor lett lekenve, és hajtogatva a tészta.

30 percig letakarva szobahőmérsékleten pihentetni kell a tésztát, majd ujjnyi vastagra kinyújtani és pogácsaszaggatóval kiszaggatni.
A két tenyér között egy kicsit megsodorni, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe, egymásmellé rakosgatni a pogácsákat.

Tetejüket a lekenésből visszamaradt felvert tojással megkenni, és ízlés szerint szezámmagot, tökmagot, köménymagot, esetleg reszelt sajtot szórni rá.
Addig pihentetni a tepsiben, még a sütő kellőképpen bemelegszik.

Előmelegített sütőbe, 200 fokon 20-25 perc alatt szép pirosra sütni. (én légkeverésnél 180 fokon, 20 percig sütöttem)

Kínálhatjuk ebédre egy finom leves mellé, vagy reggelire egy pohár teával, de baráti beszélgetéshez is kitűnő egy pohár finom bor társaságában.

20 megjegyzés:

  1. Úgy szeretem a pogácsát és olyan régen sütöttem...
    Most megkívántam a Tiédet annyira gusztusosak és szépek!:-)
    Kaphatok egy falatkát?

    VálaszTörlés
  2. De jó, pont vasárnapi vendégvárónak kerestem pogit, de nyilván meg is találtam! :) Csak én majd sajtot teszek rá :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj de helyeskék!! 1 hete nálam is krumplis pogi volt műsoron, tetszett mindenkinek :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik!! Imádom a pogácsákat!!

    VálaszTörlés
  5. Olyan szépek mosolygósak!
    Bekapnék egy párat!

    VálaszTörlés
  6. Gizus,én is szívesen bekapnék belőle egy párat,nagyon guszták lettek!:-)
    Majd nézzél be hozzám kérlek:-)

    VálaszTörlés
  7. Jól néznek ki a pogácsáid, nagyon szeretjük mi is!
    (Szeretjük a vajas pogácsát,krumplis pogácsát,túros pogácsát....)

    VálaszTörlés
  8. Én is kérek szépen, bár sül az enyém, de a tiéd is kell. Minél több annál jobb :))))

    VálaszTörlés
  9. Latsia!
    Természetesen, már küldök is neked pár darabot. Nagyon finom, puha lett a tésztája, és gyorsan elkészül. Neked is bátran ajánlom.:)

    VálaszTörlés
  10. Erinacea!
    Örülök hogy sikerült ötletet adni a pogirecepthez. Nálunk is a sajtos a legkapósabb, de gondoltam most kicsit újítok.:)

    VálaszTörlés
  11. Chef Viki!
    :))) köszi a kis aranyoskák nevében. Ritkán sütök, mert nem tudom megállni hogy ne egyem meg mindet.:)

    VálaszTörlés
  12. Mária!
    Köszönöm!! Akkor neked való recept, biztosan ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  13. Juci!
    Köszönöm. Nyugodtan vegyél belőle!!:)

    VálaszTörlés
  14. Ditta!
    Szívesen küldök neked is!!! Köszi a meghívást, már megyek is hozzád..)

    VálaszTörlés
  15. Éva!
    Köszönöm!!! Látom ti is nagy pogácsaimádók vagytok!!! Jó is bizony, főleg még langyosan.:)

    VálaszTörlés
  16. Bianka!
    :))) ez nagyon tetszik!!! Oké viheted az enyémet is, szívesen adom.:)

    VálaszTörlés
  17. Szia Gizi!
    Nem a receptjeidhez kapcsolódik ugyan (bár gratula hozzájuk, és ezt a krumplist holnap én is kipróbálom) de engem az érdekelne hogyan lehet így a megjegyzés modult alul megjelentetni a blogspotban? Mert már próbáltam mindenhogy, de nekem nem sikerül.:(

    VálaszTörlés
  18. Szia mokci!
    Írtam neked "megjegyzést" a blogodba, kérlek olvassad el!! Ha esetleg nem sikerül akkor kérjek írj!!:)

    VálaszTörlés
  19. Először is köszönöm, hogy válaszoltál.:) Olvastam, és válaszoltam ott is, de azért itt is leírom mire gondoltam, itt legalább látod is.
    Itt ahol írok, látszik ez a kis négyzet amibe most írni tudok, és úgy, hogy nem nyit meg miatta egy másik lapot, hogy feljöjjön a megjegyzés rovat. Az én blogomban meg külön nyílik meg. Nem tudom mire gondoljak, ez miért van. Esetleg ez a sablon másmilyen volta miatt lehet?

    VálaszTörlés
  20. Szia Gizi!
    Képzeld! Változtattam a sablonomon, és most már azon az oldalon jelenik meg a megjegyzés amit írunk, nem külön oldalon. Ez a négyzetecske még mindig nincs ugyan, de legalább már a megjegyzés látszik!:)

    VálaszTörlés