2011. szeptember 16., péntek

Házi tészta tejszínes-céklával és sült csirkemájjal.




Jó, tudom hogy tegnap is tészta volt az ebéd méghozzá csirkemájjal, de ennek csakis egy oka van. Egy nagyobb tálca csirkemájat sikerült kiemelnem a hűtőpultból, és a tegnapi ebédhez soknak találtam. Mivel nem szerettem volna lefagyasztani, így adott volt, hogy a mai ebéd is a csirkemáj felhasználásával készül. Először tanácstalan voltam, mit is készítsek belőle, de aztán a zöldségesnél megláttam a céklát, és rögtön össze is állt az ebéd. Céklás tésztát már főztem, és akkor nagyon is a kedvünkre való volt, (recept itt található). Igaz most kicsit másképpen készült, de a házi tésztával, és a fűszeres sült májjal, nagyon finom volt. Ebben a két napban jól belaktam tésztával, ígérem most egy ideig biztosan nem főzök. Viszont csirkemáj, és cékla kedvelőknek (na meg persze mindenkinek) a figyelmébe ajánlanám ezt a receptet.





 2 személy részére:


6-7 db csirkemáj
2 nagyobb cékla
20dk tészta (ha lehet házi)
ételízesítő
fokhagymapor
őrölt fehérbors
szerecsendió
majoranna
1 dl Floriol olaj
1,5-2 dl főzőtejszín





A céklát enyhén sós vízbe feltenni főni. Ha már kellően megpuhult, akkor leszűrni és langyosra hűteni. Ezután  megpucolni, majd nagylyukú reszelőn lereszelni.

Az olajat, és az ízlés szerinti mennyiségű fűszereket összekeverni, majd a nagyobb darabokra vágott csirkemájat beletenni, és kb. 30 percig hagyni pácolódni.

Egy serpenyőbe beleönteni a bepácolt csirkemájat, majd lassú tűzön, kevergetve készre sütni. Ezután kiszedni az olajból és a tálalásig melegen tartani.

A visszamaradt olajba beletenni az előzőleg lereszelt céklát, majd párpercig kevergetve párolni. Ezután felönteni a tejszínnel, ha szükséges akkor utánaízesíteni, majd addig párolni, hogy a tejszín besűrűsödjön.

A tésztát enyhén sós vízbe kifőzni, majd leszűrni és rögtön tálalni. (házi tészta készítése itt megtalálható)
Természetesen ízlés szerint, bolti tésztával is elkészíthető.

Tálaláskor a tésztát tányérra tenni, majd a tetejére kanalazni a tejszínes céklát, végül pedig ráhelyezni a sült csirkemájat.

18 megjegyzés:

  1. ugy látom megint nekem kedveztél!céklát még sose föztem ,mindig elkészitett cékla(savanyúságot)vettem ahogyan most is a héten:-)

    VálaszTörlés
  2. Ez aztán az igazi finomság! Pompás látvány a krém-lila-batna-zöld halom!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon látványos a tálalásod! Biztosan finom is volt. A csirkemáj jó ötlet...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta tészta étel! És milyen jól mutat a cékla is hozzá. Tök jó színe van! Biztos fincsi!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól mutatnak a színek egymáson! Nagyon finom lehet,a tésztát szeretem a májat szeretem, a céklát is de így egyben még nem kóstoltam! Gondolom, ha külön jó biztos így is finom?:-)

    VálaszTörlés
  6. Gyönyörű színek! Imádom a csirkemájat és a céklát, éppen tegnap ettünk sült májat! :D

    VálaszTörlés
  7. Érdekes összeállítás a máj a céklával. Gyönyörűek a színei és biztosan finom is. :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon különleges összeállítás, istenien néz ki:) Nagyon szeretem a sült céklát, ez is nagyon jól hangzik. A házi tésztának pedig nincs párja:)

    VálaszTörlés
  9. Ez valami fantasztikus. A színek és az ízek kavalkádja. Minden összetevőjét szeretem, de így együtt még nem ettem. Ki fogom próbálni. Épp tegnap készítettem resztelt csirkemájat sült krumplival, az sem volt rossz.

    VálaszTörlés
  10. Vanocska!
    Bizony éppen terád gondoltam amikor a májat sütöttem.:) A cékla az egyik kedvencem, akár sütve, salátának, levesnek, de a legjobban süteménybe szeretem. Egyszer próbáld ki, meglátod nem fogod megbánni.

    VálaszTörlés
  11. Anazar!
    köszönöm, és nem csak látványra volt pompás, de ízre is remek volt.:)

    VálaszTörlés
  12. IllésKrisz...!
    Köszi, nekem is nagyon tetszett a színe, na meg persze az íze is.:)

    VálaszTörlés
  13. Szia Sándor!
    Nagyon köszönöm!!!Nagyon finom, neked is ajánlani tudom, már ha szereted a céklát.:)

    VálaszTörlés
  14. Éva!
    Köszi, és ha külön szereted a hozzávalókat, akkor együtt is biztosan ízlene neked is. Roppant egyszerű, én csak ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  15. Barbi!
    Köszönöm!! Nálunk is nagy kedvenc a sült máj, ezért is próbálom kicsit változatosan elkészíteni.:)

    VálaszTörlés
  16. Petra!
    Hidd el nagyon finom így együtt!!! Nyugodtan próbáld ki.:)

    VálaszTörlés
  17. trollanyu!
    Köszönöm! Mostanában teljesen rákattantunk a tésztára. Régen kézzel gyúrtam, aztán boltira váltottam. Aztán eszembe jutott, hogy a polcon porosodik a gépem, melyet még alig használtam. Na most bepótolom a kihagyott tésztagyúrást.:)

    VálaszTörlés
  18. Hobbychef!
    Nagyon köszönöm!!! Biztosan nem fogsz csalódni, ha elkészíted. A resztelt csirkemájat mi is nagyon szeretjük, már régen készítettem, így köszönöm az ötletet.:)

    VálaszTörlés