2009. február 28., szombat

Túrókrémes máktorta


Nagyon szeretem a mákot, süteménybe, de tortát nem szoktam készíteni belőle. Most eljött ennek is az ideje, mivel nagyon megtetszett ez a recept. Nagyon jó hogy kipróbáltam, mert könnyű, finom tortát kaptam, amit csak nehezen lehet abbahagyni, mert annyira eteti magát.

Omlós tészta:

10 dkg porcukor
20 dkg margarin
30 dkg liszt
2 db tojás
1 cs sütőpor


A margarint simára keverjük a porcukorral, majd hozzáadjuk a tojásokat és így is jól elkeverjük. Ezután hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet is. Torta formába sütőpapírt teszünk és arra simítjuk rá a tésztát. Villával megszurkodjuk, majd előmelegített sütőben, közepes hőmérsékleten kb. 20-25 perc alatt készre sütjük.

Krém:

3,5 dl Hullala(növényi tejszín)
2 dl víz
5 dkg liszt
10 dkg mazsola
10 dkg darált mák
25 dkg túró
2 cs vaníliás cukor
méz


1 dl tejszínt és 2 dl vizet felteszünk a tűzre, majd állandó keverés mellett belekeverjük a lisztet, mazsolát és a mákot. Felforraljuk és 5 percig főzzük, majd hagyjuk teljesen kihűlni.
A kihűlt krémet jól összekeverjük a túróval, vaníliás cukorral, és mézzel ízlés szerint ízesítjük.
A megmaradt tejszínt kemény habbá verjük, és apránként óvatosan a krémhez keverjük.
A torta aljáról levesszük a sütő papírt, majd visszahelyezzük a formába és a krémet a tetejére simítjuk. Kis időre hűtőbe tesszük, hogy megdermedjen és az ízek összeérjenek.

Tálalás előtt tálcára helyezzük, majd ízlés szerint felszeleteljük.Tejszín habbal díszítjük.

2 megjegyzés:

  1. Szia,Gizuska!
    Olvastam,hogy a mákrendkívüli tulajdonságokkal bír,ami a csontritkulás akadályozását illeti.Ezért nyakambavettem a Netet,és képzelheted,milyen boldog voltam,amikor ennyi finom mákos receptet találtam nálad!Köszi!

    VálaszTörlés
  2. Hogy egyik szavamat a másikba öltsem,legtöbb mákost elkészítettem,annyi különbséggel,hogy a cukrot kiváltottam édesítővel.Szerintem a környezetem már únja a mákot,de nekem nagyon ízlik!Kedvencem a vanílía krémes máktorta.Köszönöm neked!

    VálaszTörlés