2011. november 27., vasárnap

Kinyomós keksz mogyorókrémmel összeragasztva.



Elérkezett Advent első vasárnapja, így ma meggyújtottuk az első gyertyát az adventi koszorún.  Ezzel kezdetét veszi a karácsonyi ünnepekre való készülődés. Számtalan receptet átlapoztam, több tucatnyit kiválasztottam, majd rájöttem, hogy bizony még jó néhányról le kell mondanom, mert egy hadseregnek is elég lenne annyi sütemény. Végül a mai napra kinyomós kekszet sütöttem, melyet karácsonyra is ajánlani tudok mindenkinek. Nagy előnye, hogy akár egy héttel az ünnep előtt meglehet sütni, és hűvös helyen tárolva, friss és finom omlós marad. Én most mogyorókrémmel ragasztottam össze a kétféle kekszet, de ízlés szerinti krémmel, vagy akár lekvárral, is összeragaszthatjuk. Sőt, még összeragasztani sem muszáj, mert úgy is nagyon finom. Ezt a recept kekszkinyomóhoz tudom ajánlani, mert nagyon könnyen lehet a tésztával bánni.







Hozzávalók a tésztához:
20 dkg liszt
12,5 dkg margarin (Ráma)
10 dkg porcukor
25 gramm étkezési keményítő
1 tojássárgája
1 kk sütőpor
1 cs vaníliás cukor
reszelt citromhéj
2 ek tej

A lisztet a margarinnal összemorzsolni, majd amikor már kezd morzsalékos lenni, hozzáadni a cukrot, a sütőport, a keményítőt és a reszelt citromhéjat.
Jól összekeverni, majd hozzáadni a tojássárgáját és a tejet, és gyors mozdulatokkal összegyúrni.
Ezután 30 percre a hűtőbe tenni, pihentetni.

A hűtőben lévő tésztából lecsípni akkora darabot, amekkora belefér a kinyomóba. Tenyerünk között nudlit sodorni a tésztából, és úgy helyezni bele a kinyomóba, majd párat nyomni rajta, hogy a levegő kimenjen a tészta közül.

Amikor megjelenik a tészta akkor egy tepsire rátenni úgy, hogy a tepsi és a kinyomó között ne maradjon rés. Ezután megnyomni, majd kicsit oldalra mozdítani a kinyomót, és leemelni a tésztáról.

Csak sima tepsire lehet kinyomni a tésztát, tehát sem zsírozni, sem pedig sütőpapírt nem kell alá tenni!!!!

Előmelegített sütőbe, közepes lángon pár perc alatt készre sütni a kekszeket. (én légkeverésnél, 150 fokon pár percig sütöttem)
Sütés után rácsra szedni és kihűteni.




A kakaós keksz tésztája annyiban különbözik, hogy 18 dkg liszt, és 2 dkg kakaó kell bele. Mivel ez a tészta kakaós, így reszelt citromhéjat nem kell beletenni.  A továbbiakban ugyanúgy járunk el vele, mint a világos-vaníliás keksszel.

A kisült kekszeket mogyorókrémmel, vagy ízlés szerinti krémmel, lekvárral összeragasztani.

Légmentesen zárható dobozban sokáig eltartható.

16 megjegyzés:

  1. Jaj de cukik ezek a kekszecskék! Mint valami virágocskák , olyan szépek! Mogyorókrémmel igazán finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
  2. Ezer éve van keksz kinyomóm de sose boldogultam vele.Amikor egyszer azt hiszem a tavasszal láttam nálad.Na azóta csapágyasra dolgoztattam a kinyomót.Nagyon gyorsan lehet ilyen gyönyörűségeket csinálni.Köszi a receptet.Szuper vagy!!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek:) Nekem is van keksz kinyomomóm, szeretem is használni. Ki fogom próbálni ezt is :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem először a blogod új külseje fogott meg, nagyon aranyos. A kekszek nagyon guszták, biztosan finomak !

    VálaszTörlés
  5. Nagyon fincsi lehet, mogyorókrém hm :)
    Nekem is van kekszkinyomóm, de még sosem használtam. Azt hiszem itt lenne az ideje :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jók lettek!Sajnos az enyémet eltörtem, így kárba veszett...Jó pofák így összeragasztva!

    VálaszTörlés
  7. Juci!
    Köszönöm!! Nagyon finom, és főleg jó sokáig eltartható, már ha a család nem jár rá, mint nálunk.:)

    VálaszTörlés
  8. nyanyus!
    Nagyon köszönöm hogy megírtad, hogy neked is bevált ez a recept. Így télen, bizony nálunk is nagyüzembe gyártjuk,a doboz mégis mindig üresen kong.:))

    VálaszTörlés
  9. trollanyu!
    Köszönöm!! Nagyon jó recept, könnyű vele dolgozni. Biztosan nem fogod megbánni, ha kipróbálod.:)

    VálaszTörlés
  10. Éva!
    Köszönöm, megpróbálom kicsit ünnepibbé tenni a blogot, látod már a Télapó az ablakon les befelé, remélem hoz is nekem majd valami csekélységet.:)

    VálaszTörlés
  11. Vikvi!
    Bizony, lehet most az ünnepek előtt felavathatnád a kinyomódat!!!:)) Több receptet kipróbáltam, de ez vált be a legjobban.

    VálaszTörlés
  12. IllésKrisz..!
    Köszönöm!! Sajnos nekem is megadta magát a régi műanyag, de most nemrégen vettem egy fémet a TESCO-ba és ez talán strapabíróbb.:)

    VálaszTörlés
  13. NAGYON SZÉP A BLOGOD GIZIKE ! Gratulálok !

    VálaszTörlés
  14. Annalíz!
    NAGYON KÖSZÖNÖM!!! Mindig szívesen látlak!!!:)

    VálaszTörlés