2011. november 10., csütörtök

Köménymagos céklaleves.



Már napok óta tervezgetem mit fogok főzni Márton napkor. Idén szerencsére sikerült libahúst is beszereznem, így már semmi akadálya nem lett volna a libaleves elkészítésének, hacsak az nem, hogy ma nem is Márton napja van. Jól kigondoltam, és kitudja miért, én már egy nappal előrébb jártam gondolatba. Még szerencse, hogy reggel észbe kaptam, és így változott a mai menü. Mivel leves volt betervezve, így gyorsan kikellet találnom, milyen is legyen, ami persze ebédig elkészül. Napok óta várakozott két cékla felhasználásra, persze konkrét tervem még nem volt, hogy mi is készüljön belőlük. Gondoltam ez most  pont kapóra jött, mivel a receptjeim között volt egy céklaleves, melyet valamikor majd szerettem volna megfőzni. Így aztán már álltam is neki a levesfőzésnek.  A cékla a zöldségekkel és a fűszerekkel, főleg a római köménnyel, na meg a tálaláskor hozzáadott tejföllel remekül sikerült. Végül ebédre így egy finom krémlevest tálaltam fel, a liba pedig várakozik holnapig a sorára.





Hozzávalók:

2 db cékla
2 db sárgarépa
3 db paradicsom
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db krumpli
1 ek balzsamecet
1 tk cukor
2 db húsleveskocka
őrölt bors
római köménymag
vaj
tejföl

A céklát, sárgarépát, krumplit megpucolni, majd kisebb darabokra felvágni.
A vöröshagymát és a fokhagymát szintén megpucolni, majd apróra felvágni.

Egy edénybe felhevíteni a vajat, majd hozzáadni a vöröshagymát és elkezdeni párolni. Pár perc után, hozzáadni a feldarabolt sárgarépát és a céklát, majd jól összeforgatni és tovább párolni. Pár perc után beletenni a paradicsomot, az apróra vágott fokhagymát, majd a balzsamecetet, és a cukrot. Jól összekeverni és felönteni annyi vízzel, hogy jól ellepje. Ezután ízlés szerint fűszerezni, majd félpuhára főzni. Végül beletenni a krumpli és puhára főzni a zöldségeket.
Amikor már minden teljesen megpuhult, levenni a tűzről és botmixerrel pépesíteni. 

Tálaláskor a leves tetejére tejfölt kanalazni. Nagyon finom lesz az íze a római köménymagtól, és a tejföl nagyon jól illik hozzá.

12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Még nem kóstoltam ilyen levest de biztosan finom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép, sajnos én a célkával még csak az orosz céklalevesig, a borscsig jutottam, de azt mindennap megenném.

    VálaszTörlés
  3. Csodálatos színe van...gondolom az íze is hasonló :)

    VálaszTörlés
  4. Vittem! A céklaleves minden formában jöhet!!!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörü szine van a céklalevesednek, és a köménymag is ad hozzá még pikánsabb izet!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik a kép, annyira vidám igazi kedvcsináló. Gondolom aki ezt eszi ebédre már egész nap mosolyog.:)

    VálaszTörlés
  7. Éva!
    Köszönöm, nyugodtan próbáld ki, ha szereted a céklát, meglátod Neked is ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  8. Kati!
    Köszi, a borscs nálunk is kedvelt, kétféle receptet próbáltam ki eddig. Nyugodtan próbálkozzál ezzel a levessel is, mert nagyon egyszerű, és nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  9. Araniel!
    Köszi, bizony nem csak a színe szép, de az íze is isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  10. Seafalkon!
    Látom Te is céklaimádó vagy!!! Biztosan ízleni fog.:)

    VálaszTörlés
  11. Elisabeth!
    Köszönöm!!! Római köményt tettem bele, mert annak markánsabb az íze, és valóban nagyon finom lett tőle.:)

    VálaszTörlés
  12. ginko!
    Nagyon köszönöm!! Ilyen borongós időbe, tényleg felvidított ez a szép piros szín.:)

    VálaszTörlés