2011. november 4., péntek

Omlós kifli kolbásszal töltve.



Ez a kifli egy igazi vendégváró, amely nemcsak hogy gyorsan elkészül, de még nagyon finom is. A receptre a napokban Andi (receptlap.hu) oldalról, hívta fel rá a figyelmemet. A receptet olvasva, rögtön tudtam, hogy csakis finom lehet, és abban is biztos voltam, hogy mindenképpen én is megsütöm. Aztán kisebb módosítással el is készült, egy kisebb adag próbaképpen. Nem csalódtam benne, mert tényleg gyorsan elkészült, és a sütés után egy nagyon finom omlós kiflit kaptam.  A recepten csak annyit változtattam, hogy én tettem a tésztába egy kevés sütőport, és bacon helyett füstölt kolbászkarika volt a töltelék. Langyosan ettük, mert nem volt türelmünk kivárni, ameddig kihűl.(az egész konyha illatozott, hát ki tudott volna tovább várni:))) Mindenkinek bátran merem ajánlani, legfőképpen egy baráti, borozgatós, beszélgetős estére, frissen kisütve.







Hozzávalók 12 db-hoz:

8 dkg liszt
4 dkg margarin
1 tojássárgája
1 ek tejföl
1 mk sütőpor
12 karika füstölt kolbász



A lisztet összekeverni az ízlés szerinti mennyiségű sóval, és a sütőporral. Ezután hozzáadni a margarint, és összemorzsolni, majd hozzáadni a tojássárgáját és a tejfölt. Gyors mozdulatokkal összegyúrni a tésztát, majd kettévenni és két gombócot formálni belőle.
Ezután mindkét gombócot kb. 3-4 mm vékonyra kinyújtani, és mindegyiket 6 db háromszögre felvágni. 
Mindegyik cikkre félbevágott füstölt kolbász karikát tenni, majd feltekerni.
Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd ráhelyezni a kis kifliket.

Előmelegített sütőbe tenni, majd közepes lángon 10-15 perc alatt szép világos zsemleszínűre sütni. (én légkeverésnél, 150 fokon 12 percig sütöttem)

A sütőből kivéve, langyosra hűteni, majd tányérra szedni és frissen tálalni. 

12 megjegyzés:

  1. És tálalás után mit kell vele csinálni??? (Mondjuk lenne egy tippem, ha előttem lenne...)

    Az asszony most a kolbászos gombócra van rázuttyanva (blogomban)!

    VálaszTörlés
  2. Nyamm...erre csak ennyit lehet mondani :)

    VálaszTörlés
  3. Isteni:) Szuperül néznek ki, ki fogom próbálni ezt is:)

    VálaszTörlés
  4. Milyen kis rafinált kiflikék. Először azt hittem, hogy édes a tölteléke... De ettől még izgalmasabbá vált! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Seafalcon!
    Szerintem mi is azt tettük vele amire Te tippelsz.:))
    Kolbászos gombóc is fincsi lehet, megyek meglesem nálad.:)

    VálaszTörlés
  6. Petra!
    Ebből az adagból elég kevés lett, de csak próbának készült. Legközelebb nagyobb adagot sütök, mert pillanatok alatt elfogyott.:)

    VálaszTörlés
  7. araniel!
    Köszi, küldök egy kis kóstolót!!:)

    VálaszTörlés
  8. trollanyu!
    Köszönöm!!! Nem fogod megbánni, mert nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  9. IllésKrisz...!
    Ugye milyen becsapós??:)) Hasonló tésztával már sütöttem kiflit, de akkor diós töltelék került bele. Kolbásszal nagyon finom, de kifogom majd próbálni baconnel is, mint az eredeti receptben van.:)

    VálaszTörlés