2011. november 26., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Leveles tésztás-szűzpecsenyés korongok, birsalmamártással.



Hétvégére mindenképpen sertés szűzpecsenyéből szerettem volna valamit készíteni, így éppen kapóra jött Ottis remek receptje. Első ránézésre megtetszett, így nem is keresgéltem tovább, az alapötlet már megvolt.  Azért én kicsit változtattam a recepten, mert paradicsom helyett reszelt sajttal szórtam meg sütés előtt a pecsenye tetejét. Még Ottis párolt brokkolival tálalta, addig én valami mártást képzeltem el mellé.  Végül a birsalmamártás mellett döntöttem, melyhez miután elkészült, felvert tejszínhabot kevertem. Így nagyon finom habos lett az állaga, az íze pedig a jellegzetes birsalma, mely nagyon jól illett a sajtos húshoz. Persze a mártásból kihagyhatjuk a tejszínhabot, úgy is nagyon finom, sőt még markánsabb  az íze. Mi megkóstoltuk mindkét változattal a korongokat, és egyszerűen nem tudtunk dönteni, melyik is a finomabb.






Hozzávalók:

1 cs leveles tészta
1 sertés szűzpecsenye
10-15 dk sajt 
őrölt fehérbors
dijoni mustár
olívaolaj

A szűzpecsenyét ujjnyi vastagra felszeletelni, majd tenyérrel kicsit lenyomkodni. Ezután sózni, megszórni őrölt fehérborssal, majd ízlés szerint megkenni a mustárral. Kb. 20 percet állni hagyni, hogy az ízek jól átjárják.

Ezután egy serpenyőbe pici olívaolajat önteni, majd belehelyezni a hússzeleteket, és mindkét oldalukat 2-3 perc alatt elősütni.

Az előnyújtott leveles tésztából pogácsaszaggatóval nagyobb korongokat szaggatni, majd sütőpapírral kibélelt tepsire egymástól kicsit távolabb helyezni őket.
Ezután minden tészta közepére kis halom reszelt sajtot tenni, majd ráhelyezni egy elősütött húsérmét.
Végül a hús tetejére szintén reszelt sajtot szórni.

Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten 20-25 perc alatt szép pirosra sütni.(én légkeverésnél 150 fokon, 20 percig sütöttem)


Birsalmamártás hozzávalói:

birsalma
fehérbor
cukor
vaníliáscukor
őrölt fahéj
szegfűszeg
vaníliás pudingpor
főzőtejszín
 Hulala (v. habtejszín)

A birsalmát megpucolni, majd a magházat eltávolítani, és kisebb darabokra felvágni.
Egy edénybe tenni, majd felönteni annyi fehérborral, hogy jól ellepje. Ízlés szerint cukorral, és vaníliás cukorral ízesíteni, majd szegfűszeggel, és fahéjjal fűszerezni. Ezután puhára főzni.
Amikor már teljesen megpuhult a birs, botmixerrel pépesíteni.

A tejszínt simára keverni a vaníliás pudingporral, majd állandó keverés mellett a birsalmapéphez keverni. Pár percig kevergetve besűríteni, majd a tűzről levéve langyosra hűteni.

A Hulalát (v. tejszínt) kemény habbá verni, majd apránként, óvatosan, kézi habverővel a mártáshoz keverni.

Tálaláskor a leveles tésztás-szűzpecsenyés korongokat tányérra helyezni, majd mellékanalazni a habos birsalmamártást.
Természetesen a birsalmamártást ízlés szerint tejszínhab nélkül is kínálhatjuk a sülthöz.

8 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatósat és finomat tálaltál most amit szívesen megennék most, rögtön ! Holnapra viszont mást programoztam. A birsalma mártásodat kifogom próbálni mert nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon dekoratív és különleges étel:) Azt látom,nagyon szereted a birsalmát:)

    VálaszTörlés
  3. Éva!
    Köszönöm!! A korongok is nagyon finomak lettek, de a mártás....hát csakis ajánlani tudom. Érdemes kipróbálni tejszínhabbal is, de anélkül is nagyon finom.:)

    VálaszTörlés
  4. trollanyu!
    Köszönöm, és jól látod, nagyon nagy kedvencem a birsalma.:)

    VálaszTörlés
  5. Bianka!
    Nagyon köszönöm!!:)

    VálaszTörlés