2011. november 3., csütörtök

Zöldséges bulgursaláta.




Úgy gondolom, néha kell egy könnyedebb ebédet is készíteni, mint pl. ez a saláta. Persze ezzel  a család férfi tagjai nem nagyon értenek egyet, mert mint tudjuk, szerintük csakis a jó szaftos, húsos ételekkel lehet jóllakni.(tisztelet a kivételnek, mert biztosan akad azért olyan is) Azért mi nők legalább tartsunk össze, és néha salátázzunk egy kicsit. Nem szántam sok időt a főzőcskézésre, és nem is volt rá szükség, mert ez a saláta bő félóra alatt elkészült. Igaz egy rövidke ideig  állni hagytam, hogy az ízek összeérjenek. Annak ellenére, hogy csak egy kevéske sült virsli volt benne, sok-sok zöldséggel és a bulgurral, igencsak laktató. Vegetáriánusok a virsli elhagyásával, szintén élvezhetik ezt a remek salátát. Az öntet is nagyon jól illet a zöldségekhez. Melegen, vagy éppen hidegen egyaránt fogyasztható. Én leteszteltem mindkétféleképpen és nem is tudtam eldönteni melyik változat a finomabb. Engem mindkettő meggyőzött arról, hogy ezután sűrűbben készítsem majd el.





10 dk bulgur
10 dk zöldborsó (fagyasztott)
1 nagyobb sárgarépa
1-2 db paszternák
2 pár virsli
1 húsleveskocka

A zöldségeket megtisztítani, majd kisebb, vékonyabb darabokra felvágni. A fagyasztott zöldborsót, nem kell kiolvasztani, mehet majd rögtön a főzővízbe.

Egy edénybe feltenni a vizet forrni. Amikor már majdnem forr, beletenni a bulgurt, a feldarabolt zöldségeket, a zöldborsót, a húsleveskockát és ízlés szerint sót.
Addig főzni, még a zöldségek és a bulgur megpuhulnak. Ezután leszűrni, jól lecsepegtetni, és egy tálba tenni. (ameddig főzzük, addig meglehet sütni a virslit)

A virslit szintén kisebb darabokra felvágni, majd egy serpenyőbe egy kevés olajon párperc alatt aranybarnára sütni.
Amikor már kellően megpirult, óvatosan a zöldséges bulgurhoz keverni.


Öntet:

4-5 ek olívaolaj
2 ek tárkonyecet
2 ek fehérbor
2 ek méz
1 tk csípős, magos dijoni mustár
csipet só
őrölt fehérbors
2 ek aprított petrezselyemzöld 

Egy tálkába beletenni az öntet hozzávalóit és simára keverni.(a petrezselyemzöldet azután adjuk hozzá, ha már jól összekevertük)

Végül az öntetet ráönteni a tálban lévő zöldséges-virslis bulgurra, és óvatosan összeforgatni. Lefedve, egy kicsit állni hagyni, hogy az ízek jól összeérjenek. 

Tálalhatjuk a salátát  melegen, vagy éppen hidegen, mert mindkét változata nagyon finom, és laktató.

8 megjegyzés:

  1. Gizi-jo latni hogy nallatok is kaphato bulgur...csak annak az a celja, hogyha mar zoldseges, akkor mar maradjon zoldsegesnek, ami muszaj a zoldseges etelhez.

    A virslit itt nalunk, lopva, sutyiban ehetjuk, mivel el van hatarozva hogy a leg egeszsegtelen hus, amiben mindenfele rossz maradekokat kevernek.
    Ami meg erdekessebb, hogy a lanyom es a fiamek a gyerekeknek ki tiltottak teljesen hogy ehessenek virslit...pedig amikor a szuleik (az en gyermekeim voltak kicsik, majdnem mindennap kertek, uzsonnara.
    En meg mikor voltam a Halloween partin, bizony el kellett hogy bujjak a virslimmel, nehogy kapjak ki a lanyomtol...he, he!

    Mindenestre, nagyon guszta, es finom a bulgur salatad:DDD (sajnos az ekezetek nem jonnek be most)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem a bulgurt, meg a kuszkuszt is. De nálunk is hasonló a férfiak véleménye, esetleg köretnek el tudják képzelni:) Nekem jöhetne, nagyon guszta:)

    VálaszTörlés
  3. Finom hozzávalók és nem macerás az elkészítése, kellemes ízű az öntet. Érdekessége, hogy hidege és melegen egyenrangú!

    Az a probléma igazából, hogy rendszerváltás előtt még ellenőrizték a minőséget, a virsliben több mint 50 % volt a megkövetelt hústartalom, ma már lecsökkent 10-30 %-ra és az is bőrrel, zsírral együtt. Azt olvastam, hogy még mesterséges színezéket is kap, ha megszíneződik pl. a főzővíz, akkor azt a virslit jobb nem fogyasztani. Ha meg egy csepp jódot cseppentünk egy virslidarabkára, ha a csepp megkékül, akkor tele van keményítővel. A túlsózott meg azt jelzi, hogy tele van nitráttal és nátriummal. Ha megnyomjuk és túl puha az állaga, akkor fehérje adalékkal van túlnyomva. Az élénk rózsaszín vagy sötétebb színű csomagolás túl sok konzerváló szert takar. Szürkés-rózsaszíneset részesítsük előnyben vásárláskor.
    Egy szó, mint száz- mértékkel és módjával, de odafigyelve vásároljuk. Elvégre nem mindennap eszi az ember! Sajnos bármibe belerakhatják ugyanazt a nitrátot és nitritet, hiszen minél olcsóbban akarnak manapság mindent előállítani és minél drágábban eladni- bármi áron!

    VálaszTörlés
  4. Kuszkuszt ettem már, de bulgurt még nem. Mi a különbség köztük? Nagyon guszta ez a saláta!!

    VálaszTörlés
  5. Elisabeth!
    Gondoltam teszek bele egy kis virslit, így a férjem is szívesebben megeszi.:)

    Itt nálunk azért ennyire nem tiltják a virsli evést, sőt szerintem igen sokan vásárolják. Nagyon jót nevettem magamba azon, hogy dugva etted a virslit, nehogy kikapj a lányodtól. Ő már biztosan elfelejtette, hogy gyerekként egyik kedvence volt, viszont a gyerekeit szeretné egészségesen étkeztetni.

    A salátát, na persze csakis virsli nélkül, neked is tiszta szívből ajánlom, mert nagyon finom.

    VálaszTörlés
  6. trollanyu!
    Köszönöm, már küldöm is a kóstolót!!! Köretnek nálunk is elmegy, na persze úgy hús is van hozzá.:))

    VálaszTörlés
  7. Vicuska!
    Teljesen egyetértek veled virsli ügyben!!! Én csakis minőségi virslit vagyok hajlandó megvenni, na annak az ára igaz drágább, de abban bízom, hogy akkor talán a minősége is jó. Persze röhej, hogy 200-300 Ft-ért már lehet kapni, na abban szerintem valóban nincs hús, és tele van minden káros hozzávalóval nyomatva. Viszont abból én nem kérek.

    A saláta viszont, nagyon finom, akár virslivel, akár nélküle.:)

    VálaszTörlés
  8. IllésKrisz!
    A kuszkusz az búzából készült dara. Nem kell főzni, csak leforrázni.
    A bulgur pedig még éretlen búzából van, és főzni kell ahhoz hogy megpuhuljon.
    Teljesen más az ízük, érdemes kipróbálni a bulgurt is. Én salátának jobban szeretem.:)

    VálaszTörlés