2011. november 15., kedd

Almás palacsinta.



Egy finom tejfölös krumplileves mellé készült ez a palacsinta. Húsmentes levesekhez általában palacsintát, vagy  tésztát szoktam készíteni, így történt ez most is. Először csak a palacsinta gondolata fogalmazódott meg bennem, aztán megláttam az almákat a gyümölcskosárba, és rögtön beugrott, hogy akkor legyen almás palacsinta. Az almát lereszeltem és a palacsintatésztába kevertem bele, majd kisebb, de vastagabb palacsintákat sütöttem. Mivel így nem került megtöltésre, készítettem hozzá egy finom fahajas-vaníliás mártást. A fahajas mártással együtt nagyon finom volt a különben is szaftos palacsinta. Persze nem mindig készül hozzá mártás, olyankor csak fahajas porcukorral szórom meg. Gyors, egyszerű, ám igen finom volt az ebédünk, és a hús egyáltalában nem hiányzott.






 Hozzávalók:

15 dk liszt
2 ek cukor
1 cs vaníliás cukor
1 tk sütőpor
1mk szódabikarbóna
csipet só
2 db tojás
2 ek olvasztott vaj
2 dl tej
2 db alma
őrölt fahéj


Egy tálba beletenni a tojásokat, a csipet sót, cukrot, vaníliás cukrot, ízlés szerint őrölt fahajat, és a tej felét, majd kézi habverővel jól összekeverni.

A lisztet összekeverni a sütőporral, és a szódabikarbónával, majd az előzőleg összekevert masszához szitálni, és szintén összekeverni.

Ezután nagyobb lyukú reszelőn, belereszelni az előzőleg meghámozott almákat, majd belekanalazni az olvasztott vajat, és hozzáönteni a maradék tejet. Alaposan összekeverni, hogy egy sűrűbb palacsintatészta legyen.(ha szükséges, még tejet önteni hozzá)

A teflon palacsintasütőt egy pici olajjal megspriccelni, majd a masszából kisebb halmokat kanalazni bele. (nem kell elteríteni, csak amennyit a massza magától szétterül, így vastagabb palacsinták lesznek)

Végül a palacsinták mindkét oldalát szép lassan aranybarnára sütni.(sütés közben egy spatulával óvatosan átfordítani)





Fahajas-vaníliás mártás:

1 cs vaníliás pudingpor
6 dl tej
2 dl tejszín
fahéj
2 cs vaníliás cukor
cukor
reszelt narancshéj (el is hagyható)

A vaníliás pudingport, a vaníliás cukrot, az ízlés szerinti mennyiségű cukrot, a fahajat, és a reszelt narancshéjat 2 dl tejszínnel simára keverni. 

A tejet felmelegíteni, majd állandó keverés mellett hozzákeverni a tejszínes-pudingos keveréket. Pár percig kevergetve főzni, hogy kicsit besűrűsödjön.

Tálaláskor a palacsinta tetejére kanalazni a fahajas-vaníliás mártást.  Mártás helyett, ízlés szerint megszórhatjuk fahajas porcukorral  tálalás előtt.

(A szárított, ledarált narancshéjat én magam készítem el a téli időszakban, majd lezárható üvegben tárolom, és egész évben azt használom a süteményekbe. Pontos leírás itt megtalálható)

18 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, nem csoda, hogy nem hiányzott a hús! De régen készítettem!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta ez a palacsinta így ezzel a mártással! Biztosan nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Anyukám gyakran sütött almás palacsintát:) Én nem sütök gyakran, mert a palacsintasütés a mumus nekem:) De ez a mártás is nagyon izgalmas, finom lehet együtt:)

    VálaszTörlés
  4. De jó, na ezt is ki kell próbálnom, a párom mindent díjaz ami almás:)

    VálaszTörlés
  5. Finom ebédetek volt Gizus!:-)A mártás is nagyon finom volt biztosan!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek lettek, én is szoktam csinálni de csak fahajas cukorral fogyasztjuk. Szerintem a mártás kipróbálós hamarosan.

    VálaszTörlés
  7. Hú de finom lehet Gizusom,főleg így a mártással:-)

    VálaszTörlés
  8. egyik kedvencem. :) képzeld, nálunk otthon sokáig élesztővel készült (kelt almás palacsinta névvel azt hiszem planétás recept), mostanában meg bármiféle térfogatnövelőszer nélkül, csak keményre felvert tojáshab hozzáadásával készítem. nagyon szeretjük, a fahéj elengedhetetlen fűszere :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem bejön az a mártás! :) Mindig szemre készítem az almás palacsintát, most végre szembesültem a pontos recepttel :D

    VálaszTörlés
  10. Mária!
    Néha kell egy húsmentes nap is, és a palacsintát nagyon szeretjük mi is.:)

    VálaszTörlés
  11. Éva!
    Köszönöm!! Egy kicsit változatosabb volt így a mártással, de fahajas porcukorral is imádom.:)

    VálaszTörlés
  12. trollanyu!
    Miért mumus a palacsintasütés neked??? Ez a fajta lehet vastagabb, így bátran nekiláthatsz a sütésnek.

    VálaszTörlés
  13. Kati!
    Akkor ez a palacsinta biztosan ízleni fog a párodnak. Nálunk is nagy kedvenc minden almás sütemény.:)

    VálaszTörlés
  14. Tündi!
    Köszönöm!! Érdemes kipróbálni a mártást, nagyon finom a palacsintával.:)

    VálaszTörlés
  15. Ditta!
    Bizony nagyon finom volt, neked is ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  16. starfi!
    Élesztővel még nem próbáltam, viszont volt hogy sütőport tettem bele. A tojáshab szuper ötlet, köszi hogy megosztottad velem. Legközelebb kipróbálom, biztosan sokkal könnyedebb lesz a tésztája.Az almás süteményeket, én sem tudom elképzelni fahéj nélkül.:)

    VálaszTörlés
  17. Vicuska!
    Én is szemre készítem a palacsintát, de most pontosan mindent lemértem, hogy megtudjam adni miből mennyi kell.:))

    VálaszTörlés