2010. november 8., hétfő

Narancsos-meggyes csokivarázs (Bencze Ilona receptje után)



A hétvégén semmi kedvem nem volt a sütkérezéshez (bizony előfordul ilyen is néha), viszont desszert nélkül csak nem maradhattunk. Így végre elkészítettem ezt a kekszes csodát, melyet a Vacsoracsatában, Bencze Ilona készített a vendégeinek. Mivel én azt szerettem volna, hogy szépen szeletelhető legyen, így szombaton este állítottam össze, és másnap délelőttig a hűtőben várakozott. Amikor kivettem a formából, rögtön láttam, hogy sikerült teljesen megdermednie, és könnyen feltudom majd szeletelni. Az olvasztott csokoládé gyorsan megkötött a tetején, mivel eléggé le volt hűlve. Az ízek jól összeértek, nem lett túl tömény édes, és a kissé savanykás meggy remekül illett hozzá. Amilyen gyorsan elkészült, olyan gyorsan el is fogyott. Mindenkinek csakis ajánlani tudom. Türelmetlenebbeknek nem muszáj ilyen sokáig pihentetni a hűtőbe, viszont akkor nehezebben lehet majd szeletet vágni belőle. Tálaláskor én tejszínhabot kínáltam hozzá, de anélkül is  finom.





Hozzávalók:


20 dkg 70% étcsokoládé (lehetőleg narancsos)
2 dl tej
20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
20 dkg margarin
20 dkg háztartási keksz
20 dkg kakaós keksz (Győri édes)
1 rumaroma
1 meggyaroma
reszelt narancshéj
1 üveg magozott meggy
1 db tortabevonó csokoládé


A kétféle kekszet ledarálni.
Egy edénybe tenni a tejet, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a margarint, és az apró darabokra tört csokoládét. Állandó kevergetés mellett felolvasztani, majd levenni a tűzről.
Ezután belekeverni a rumaromát, és a meggyaromát, végül pedig a darált kekszet, és a magozott meggyet. Fakanállal jól összekeverni.

Egy téglalap alakú sütőformát kibélelni folpack fóliával, majd beleönteni a meleg masszát. Tetejét egyenletesen elsimítani, majd hagyni kihűlni.
Ha teljesen kihűlt, a hűtőbe tenni pár órára pihentetni, hogy jól megdermedjen. (minél tovább van a hűtőben, annál könnyebben lehet majd szeletelni)

A hűtőből kivéve, tálcára borítani, majd levenni róla a formát, és a fóliát. Ezután óvatosan visszafordítani, majd a tetejét olvasztott csokoládéval leönteni. Megvárni ameddig a csokoládé megdermed, és már lehet is szeletelni.

Tálaláskor tejszínhabot, fagylaltot kínálhatunk hozzá, de magában is nagyon finom.


20 megjegyzés:

  1. Csinos darab lett, ez tulajdonképpen a meggyes Sport szelet, nem?:))

    VálaszTörlés
  2. Szia Gizi
    Sosem bocsájtom meg magamnak, hogy nem vettem észre a "gasztró" blogodat. Most aztán lesz mit behoznom visszamenőleg,(úgyis hosszú lesz a tél).
    Ahogy elnézem a képet, nálam nem kell a darabolással vacakolni, az mind ídőhúzás.

    VálaszTörlés
  3. Aszta,ez milyen finom lehet!!!

    VálaszTörlés
  4. Erre mondják, hogy tömög gyönyör!:-)
    Igazán finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Csokivarázs, varázs,..ázs,...s
    Juj! Te Gizi! Micsoda finomság!

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon nekem való :)))
    Imádom a csoki-meggy párosítást!

    VálaszTörlés
  7. Meggy és csoki, az egyik kedvenc párosításom :)

    VálaszTörlés
  8. Moha!
    Köszönöm!! Igen valójában ez a sportszelet csak meggy is van benne, meg talán az állaga egy kicsit így lágyabb. A narancsos beütéstől pedig még finomabb lett.:)

    VálaszTörlés
  9. Szia Iván!
    Azt hittem tudod, hogy létezik ez a blogom is. Sőt erre helyezek nagyobb hangsúlyt. Bizony elég hosszú a tél, lesz időd nézelődni. Főzni is szoktál, vagy csak továbbítod a feleséged felé a recepteket???
    Ez jó, hogy én miért is szeleteltem, hiszen nálunk is pillanatok alatt elfogyott.:))

    VálaszTörlés
  10. Edó!
    Nagyon finom, és főleg nagyon egyszerű!!:)

    VálaszTörlés
  11. Nelli!
    Így igaz!!! Nem is mertem belegondolni, csak ettem, na és híztam tőle.:))

    VálaszTörlés
  12. Juci!
    Feltétlen készítsed el, tuti sikered lesz vele!!:)

    VálaszTörlés
  13. Ami!
    Akkor ez valóban neked való nassolni való!!!:))

    VálaszTörlés
  14. Zsiri!
    Köszöntelek a csokiimádók táborában!!!:)))

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm!a csokisvarázs Ístenifinom.Aranka.

    VálaszTörlés
  16. Aranka!
    Köszönöm hogy megírtad, és örülök hogy neked is ízlett.:)

    VálaszTörlés
  17. Gizám! A három unokám hálásan emlegeti a nevedet!Zsóka

    VálaszTörlés
  18. Zsóka!
    Kicsit megkésve látom a bejegyzésedet, de igen nagy örömmel olvasom. Üdv.az egész családnak.:)

    VálaszTörlés