2013. február 21., csütörtök

Kakaós túrós szelet.



 A túrós süteményeknek nálunk mindig nagy sikere van, így aztán találtam egy régi receptet a cetlijeim között, és gondoltam sütök is egy tepsivel. Aztán a figyelmetlenségemnek köszönhetően véletlenül a túrós-krémhez kimért margarint kezdtem el összemorzsolni a liszttel, sőt már a kakaót is éppen hozzá zuttyantottam, amikor rájöttem, hogy valami nem stimmel. Így nem volt más választásom minthogy mentsem a menthetőt, mert egy kis ötlettel mindent helyre lehet hozni. Végül aztán a két kakaós tészta közé került egy túrós töltelék. Alig vártam hogy kisüljön és megkóstolhassam, hogy milyen is lett. Kóstolás után pedig már nem is bánkódtam, mert a kakaós tészta, nagyon jól illet a túrós töltelékhez. 






Tészta hozzávalói 22 x 32 cm-es tepsihez:


45 dkg liszt
20 dkg margarin
15 dkg porcukor
1 cs vaníliás cukor
2 kk sütőpor
1 kk szódabikarbóna
2 ek kakaó
4 db tojássárgája
tejföl


A lisztet kezdjük el összemorzsolni a margarinnal, majd amikor már kezd morzsalékos lenni, keverjük hozzá a porcukrot, a vaníliás cukrot, a sütőport, a szódabikarbónát, és a kakaót. Ezután csináljunk a közepébe egy mélyedést, majd tegyük bele a tojások sárgáját, és egy evőkanál tejfölt. Kezdjük el összegyúrni, és ha szükséges akkor még adjunk hozzá tejfölt, hogy egy könnyen nyújtható tésztát kapjunk.

Az összegyúrt tésztát osszuk el két részre, majd formázzunk mindkettőt gombóccá. Ezután tegyük be 30 percre a hűtőbe.
Közben készítsük el a tölteléket.


Töltelék hozzávalói:


50 dkg túró
4 tojásfehérje
20 dkg porcukor
reszelt citromhéj
1 cs vaníliás pudingpor
2 cs vaníliás cukor


A túrót villával kicsit nyomkodjuk össze, majd keverjünk hozzá 10 dkg  porcukrot, a vaníliás cukrot, a reszelt citromhéjat, és a vaníliás pudingport. (aki édesebben szereti az több cukrot keverjen hozzá)

A tojások fehérjét verjük kemény habbá 10 dkg porcukorral, majd apránként, óvatosan keverjük hozzá az ízesített túróhoz.

A tepsit béleljük ki sütőpapírral.

A hűtőből vegyük ki az egyik tésztát, majd nyújtsuk ki tepsi méretűre. Ezután helyezzük bele a tepsibe, majd öntsük rá a túrós tölteléket.

A másik tésztát szintén nyújtsuk ki, majd helyezzük rá óvatosan a túrós töltelékre. Ezután villával néhány helyen böködjük meg a tésztát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten 30-35 perc alatt süssük készre. (én légkeverésnél 150 fokon, 30 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk a tepsiben kihűlni, majd a sütőpapír segítségével emeljük ki.

Tálalás előtt szórjuk meg a süteményt ízlés szerint porcukorral, majd szeleteljük fel.

5 megjegyzés:

  1. Így születnek az egyedi ötletek :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép szeletek! Finom társítás a kakaós tészta és a túró :) Jöhetne belőle.... :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon fincsi biztos! Remélem,jól vagy!

    Puszi,
    Veruss

    VálaszTörlés
  4. A receptet vittem,ezt el kel készíteni ,meg kívántam.

    VálaszTörlés
  5. Hát bizony, Gizike...igy születnek az uj receptek ami neked nagyon sikeresre fordult. Nagyon ötletes, a tojás sárgája megy a tésztában, és a fehérje a turóval a közepében. Igazan gyönyörüen mutatós, és isteni finom...az biztos. Szeretném én is kipróbálni hamarosan a sikeres finom receptedet. Puszillak


    Még mielőtt el nem felejteném a héten amikor bekukkantottam a blogomban láttam a listán hogy blog születésnapod van...a 4-edik?...hát ez szenzációs. Gratulálok sok szeretettel

    VálaszTörlés