2013. február 22., péntek

Pisztráng baconbe tekerve.


Nemrégiben a Tarka Bárka gasztroblog születésnapi receptversenyt hirdetett meg, és már akkor elgondolkodtam azon, hogy valamilyen halas recepttel én is benevezek. Aztán az idő múlásával sok minden közbe jött, és majdhogynem el is feledkeztem a versenykiírásról. Szerencsére még időben elkészült az én igen egyszerű, ám annál finomabb baconbe tekert fűszeres pisztráng receptem, így már semmi akadálya, hogy részt vegyek a megmérettetésben. A pisztrángot nagyon szeretjük, és mivel nem szerettem volna túlkomplikálni ezt az ételt, így csak sót, őrölt borsot, fokhagymát, citromlét, friss kakukkfüvet, és bacont használtam fel. A fűszerezésnek köszönhetően a pisztráng húsa nagyon finom lett, a ropogósra sült bacon pedig mindezt csak megkoronázta.






Hozzávalók:

2 db pisztráng
1 cs bacon
friss kakukkfű
citrom
2-3 gerezd fokhagyma
őrölt fehér bors
olívaolaj


A konyhakész pisztrángokat  kívül-belül ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd alaposan csepegtessük meg a citromlével.

Ezután tegyünk a hasüregbe ízlés szerint friss kakukkfűágat, (én bőségesen tettem bele) és a vékonyra felszeletelt fokhagymát.
A befűszerezett pisztrángokat ezután tekerjük körbe a baconszeletekkel.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd locsoljuk meg olívaolajjal. Ezután helyezzük rá az előkészített pisztrángokat és szintén locsoljuk meg egy kevés olívaolajjal.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 25-30 percig, hogy a hal teljesen átsüljön és a bacon jó ropogós legyen.

Tálaláskor ízlés szerint kínálhatunk mellé krumplipürét és céklasalátát.

1 megjegyzés:

  1. Hát tényleg a bacon jól megkoronázta a finom halacskát...a pisztráng nevet nem ismerem, de gondolom mi ez angolul csak most nem jut eszemben. Guszta, és finom!

    VálaszTörlés