2013. február 23., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Rántott hús tejfölös-zsemlemorzsás panírban.



 A hétvégi receptajánlóban most egy örök kedvencet, vagyis rántott húst szeretnék ajánlani. A rántott hús nálunk jöhet bármikor, akár sertéshúsból, pulykamellből, vagy éppen csirkéből készítem nincs az a mennyiség ami el ne fogyna pillanatok alatt. Sült krumplival pedig egy igazi "retro" ebéd. Most kicsit a hús panírozásán változtattam, és ettől még finomabb, omlósabb lett a hússzelet. Ugyanis az előzőleg besózott, borsozott, hússzeleteket panírozás előtt tejföllel kentem be, majd kukoricalisztbe, tojásba, és zsemlemorzsába forgattam bele. Végül bő olajban sütöttem ki, de a hús egyáltalán nem szívta magába az olajat. Lehet ez a panírozásnak is köszönhető, ezt nem tudom, csakis azt hogy ilyen finom rántott húst már régen ettünk. Köretnek a jól bevált receptem alapján sütőben sütött hasábburgonyát készítettem, majd tálaláskor még céklasalátát kínáltam mellé.






Hozzávalók:

6 szelet karaj
3-4 ek tejföl
kukoricaliszt
zsemlemorzsa
2-3 db tojás
őrölt fehér bors
olaj a sütéshez


A hússzeleteket enyhén klopfoljuk ki, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és hagyjuk egy fél órát állni, hogy a fűszerek átjárják.

Ezután a hússzeletek mindkét oldalát kenjük meg tejföllel, majd forgassuk meg kukoricalisztbe-felvert tojásba-zsemlemorzsába. 

Egy serpenyőbe öntsük bőséges olajat, majd hevítsük fel. Ezután helyezzük bele a hússzeleteket, majd egy fedővel fedjük le. Alacsony hőfokon süssük a hús alsó felét szép pirosra, majd vegyük le a fedőt, és fordítsuk át a hússzeleteket. Emeljük a hőfokot, majd süssük  készre a hússzeleteket.(a fedőt ekkor már nem kell rátenni)
A szép pirosra sült hússzeleteket ezután vegyük ki az olajból, majd helyezzük papírtörlőre, hogy a felesleges zsiradékot magába szívja.

Az elkészült hússzeleteket ízlés szerint betehetjük még a sütőbe pár percre, így a panír jó ropogósra sül.

Tálaláskor a rántott húst ízlés szerint kínálhatjuk sült krumplival, rizzsel...... salátával.

4 megjegyzés:

  1. Gizike ez a karaj nagyon kivánatos és finom ropogós is. Én hasonló módra készitettem a vékony csirke mell szeleteket, de csak én majonézben panéroltam. Elfogadnám most szivesen a Vasárnapi ebédre. Remélem jobban vagy már. Puszillak

    VálaszTörlés
  2. Luce muy rico es una verdadera delicia me encanta quiero un trozo,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés
  3. Mivel rántott hús rajongó a családom, mentettem ezt a receptet, mert néha bizony jól jön a változatosság e téren is... Finom. :P

    VálaszTörlés