2013. február 17., vasárnap

Fagyi szelet tortaformában.



Pénteken volt annak négy éve, hogy útjára indítottam a blogot. (blogszülinapi bejegyzés, és játék itt megtalálható) Ennek alkalmából szerettem volna valami nagyon finom, habos-krémes süteménnyel meglepni magamat. Így aztán előkerült a régi, még kézzel írott süteményes füzetem, és lapozgatás közben rábukkantam a "fagyi szelet"-re. Ezt a receptet nagyon régen, egy kedves ismerősömtől kaptam, és azóta is sokszor megsütöttem már. Igaz időközben annyit módosítottam a recepten, hogy nem tojásfehérje hab kerül a sütemény tetejére, hanem tejszínhabbal koronázom meg. Most szerettem volna kicsit ünnepélyesebbé tenni, így tepsi helyett, tortaformában sütöttem meg. Persze ez a torta ízén semmit nem változtatott, és így is egy igazi habos-krémes finomsággal kényeztethettük magunkat.






Hozzávalók 24 cm-es tortaformához:


10 dkg porcukor
2 db tojás
10 dkg liszt
5 dkg darált dió
1/2 cs sütőpor


A porcukrot és a tojásokat tegyük bele a keverőtálba, majd robotgéppel keverjük ki jó habosra. Ezután állandó keverés mellett adjuk hozzá a darált diót. 
Végül szitáljuk bele a sütőporral összekevert lisztet, majd keverőlapáttal óvatosan keverjük össze. 

A tortaformát béleljük ki sütőpapírral, majd öntsük bele a masszát. (v. kenjük ki a formát zsírral, és szórjuk meg liszttel)
Ezután egyenletesen simítsuk el a massza tetejét. (tortaforma helyett megsüthetjük egy közepes méretű tepsiben is a tésztát)

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 30-35 percig. (én légkeverésnél 150 fokon, 30 percig úgy sütöttem mint a piskótát)

Ezután vegyük ki a sütőből, és pár percig hagyjuk a formában, majd helyezzük rácsra és hűtsük ki egészen.


Krém hozzávalói:

2,5 dl tej
1 cs vaníliás pudingpor
25 dkg Vénusz margarin
15-20 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 tojás sárgája
3 dl Hulala (v. habtejszín)
2-3 dkg csokoládé


A pudingport keverjük simára a tejjel, majd állandó keverés mellett főzzük sűrűre. Ezután hagyjuk teljesen kihűlni.

A margarint keverjük habosra a porcukorral, a vaníliás cukorral, és a tojássárgákkal. Ezután apránként keverjük hozzá a teljesen kihűlt pudingot is. (addig keverjük, hogy könnyű, habos, krémet kapjunk)

A Hulalát (v. habtejszínt) verjük közepesen kemény habbá.

A teljesen kihűlt tésztára először kenjük rá a krémet, majd halmozzuk rá a felvert habot. Ezután ízlés szerint csorgassunk rá olvasztott csokoládét.
Az elkészült tortát legalább egy óra hosszára tegyük be a hűtőbe, hogy a krém megdermedjen és az ízek összeérjenek.

Tálalás előtt jó éles késsel, ízlés szerint szeleteljük fel.

10 megjegyzés:

  1. Boldog blogszülinapot!!!!
    Hűű most jöhetne egy szelet torta, biztos nagyon finom!

    VálaszTörlés
  2. Boldog blogszülinapot! Csodaguszta ez a torta, biztosan kipróbálom alkalomadtán.

    VálaszTörlés
  3. Finom sütemény, és nagyon jól néz ki tortaként sütve is! :)

    VálaszTörlés
  4. Csodás ez a torta! Boldog blogszülinapot!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű!!! Igazán méltó a 4. blogforduló ünnepléséhez! :)

    VálaszTörlés
  6. Boldog blogszülinapot! Csorog a nyálam... :D

    VálaszTörlés
  7. Itt a sor végén állva én is szeretnélek köszönteni blogszülinapod alkalmából! Szeretek hozzád járni mert egyszerű elkészíthető ételeket készítesz, gyönyörű fényképekkel ellátva!! Erőt egészséget kívánok, hogy sok-sok évig kényeztesd úgy családodat mint minket olvasókat is finom ételekkel !! Puszi!!

    VálaszTörlés
  8. Nekem is meg van ez a recept, lehet nem pont így. Még nem került sorra, talán nemsokára. Minden esetre nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  9. Jajj nekem! Ez valami nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés