2013. február 12., kedd

Céklás palacsinta mogyoróhabbal.



 Ma van húshagyó kedd a farsangi szezon utolsó, és a nagyböjt kezdetét megelőző nap, amely egyben a "palacsinta világnapja" is. Így aztán mi sem volt természetesebb, minthogy én is palacsintasütéssel ünnepeljem meg ezt a napot. Méghozzá nem is egy hagyományosnak mondható túrós, vagy éppen ízes palacsintával, hanem céklással. Lehet vannak akik most felsikítanak, és a fejüket rázzák, hogy ne már!!!! céklás palacsinta????  hogy lehet egy palacsintába céklát keverni. Bátran mondhatom hogy lehet, és nagyon finom. A palacsintatésztát tejszínnel és ásványvízzel kevertem ki, majd őrölt fahéjjal, reszelt citromhéjjal, és céklával ízesítettem. (a cékla íze egyáltalában nem érződik ki a megsütött palacsintákon) Ezután olajjal kikent teflonos palacsintasütőbe kisebb méretű palacsintákat sütöttem. Tálaláskor mogyoróhabbal kínáltam, és a két íz nagyon jól illet egymáshoz. Még nem késő hozzáfogni, és palacsintasütéssel ünnepelni ezt a napot.





Hozzávalók kb. 12 db palacsintához:


10 dkg liszt
1 db tojás
1 kisebb cékla
1 dl tejszín
1 dl ásványvíz
1 mk sütőpor
1 ek cukor
vanília aroma
reszelt citromhéj
őrölt fahéj
csipet só
1 ek étolaj


A tojást keverjük habosra egy csipet sóval, a cukorral, a vanília aromával, ízlés szerint őrölt fahéjjal, és a reszelt citromhéjjal. Ezután öntsük hozzá a tejszínt és az ásványvizet, majd keverjük össze.
Ezután szitáljuk hozzá a sütőporral elkevert lisztet, majd keverjük simára a masszát. 
Végül reszeljük hozzá a céklát, és adjuk hozzá az étolajat, majd szintén keverjük alaposan össze.

A palacsintasütőt melegítsük fel, majd kenjük ki olajjal. Ezután kanalazzunk bele kisebb halmokat a palacsintatésztából. (egymástól távolabb kanalazzuk a masszát, mert kissé szétfolyik)

Ezután alacsony hőfokon, süssük a palacsinták mindkét oldalát szép pirosra.

Tálaláskor ízlés szerint szórjuk meg porcukorral. Ízlés szerint kínálhatjuk még vanília mártással, tejszínhabbal, stb...... Én mogyorós Aranka krémport vertem habbá, és azzal tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Micsoda ízkavalkádot hoztál össze! nagyon guszta :)

    VálaszTörlés
  2. Céklát sokféle képen elkészítettem már, csak így palacsintának még nem. Érdekes lehet a mogyoróhabbal.

    VálaszTörlés
  3. Jól pároztad a palacsintát a mogyoró habbal. Soha nem hallottam cékla palacsintárol, de mivelhogy szeretem a céklát, biztos vagyok hogy ezt a különleges finomságot is szeretném. Szép szine van, és guszta!

    VálaszTörlés