2013. február 16., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tepsis-húsos krumpli.



 Ennek a hétvégi ebédnek az alapötletét bevallom a televízióban láttam meg már sokadszorra. Az a sok reklám szinte az ember agyára megy, de valahogy ezt már annyiszor láttam, hogy úgy döntöttem, én is hasonlóképpen készítem el az ebédet. Persze csakis a krumpli és a hús tekintetében, mert a zacskós öntetet nagyon is mellőzve, saját ízlésünkre fűszerezve. Abban pedig biztos vagyok, hogy a tv-ben látott egytálétel az én ebédemnek a közelébe sem érhet. Mivel szeretek egyszerre sok fűszert használni, hát így történt ez most is. Mielőtt a sütőbe került volna a fűszeres-húsos-krumpli, még felöntöttem némi fokhagymával ízesített tejszínnel, majd a sütési idő vége felé alaposan megszórtam reszelt sajttal. A végeredmény pedig igencsak finomra sikeredet. Így aztán hétvégére bátran merem ajánlani ezt az egyszerű, egytálételt mindazoknak akik még tanácstalanok abban, hogy mit is főzzenek a családnak.





Hozzávalók:

1 kg krumpli
70 dkg darált hús
3 gerezd fokhagyma
3-4 dl tejszín
10 dkg sajt
őrölt bors
ételízesítő
szerecsendió
majoranna
kakukkfű
Vénusz margarin


A sütőformát (v. tepsit) kenjük ki vastagon margarinnal, majd vékonyan szeleteljük bele a fele mennyiségű krumplit. Ezután sózzuk meg, majd fedjük be a darált hússal. A hús tetejét ízlés szerint szórjuk meg a fűszerekkel, majd fedjük be a maradék vékonyra szeletelt krumplival, és szintén sózzuk meg.

A tejszínbe nyomjuk bele a fokhagymagerezdeket, keverjük össze, majd óvatosan öntsük rá a krumplira. Ezután fedjük le alufóliával.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, és közepes hőmérsékleten pároljuk kb. 45 percig. Ezután vegyük le a fóliát és egyenletesen szórjuk meg a krumpli tetejét reszelt sajttal. Tegyük vissza a sütőbe, és süssük szép pirosra.

Tálaláskor ízlés szerint kínálhatunk mellé salátát, savanyúságot, csemege uborkát..........


6 megjegyzés:

  1. Nem is értem sokszor az embereket, akik ezeket a vackokat veszik. Mindnek egyeníze és egyenszaga van és drága. Én is szoktam ilyen rakott dolgot csinálni, és mindig sikert aratok vele:)
    Kellemes hétvégét! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, nekem nagyon bejönnek a tepsis krumplis dolgok...:)

    VálaszTörlés
  3. köszönöm ezt a receptet. Vesztemre, éppen a héten megcsináltam a zacskós változatát. Mit mondjak? Katasztrófa, jó része a kukában landolt.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, finom ebédetek volt :)

    VálaszTörlés
  5. Szeretem a hétvégi ajánlódat, sokszor merítettem már belőle ötletet. Ez is nagyon finom étek!

    VálaszTörlés