2010. június 5., szombat

Újkrumpli sütőben sütve.




Tavasszal alig várom, hogy megjelenjen a zöldségesnél az újkrumpli, és finom petrezselymes krumplit készíthessek belőle. Egyszer-kétszer még szívesen tálalom fel hús mellé köretnek, de utána már kezd kicsit unalmassá válni. Mivel adott volt az újkrumpli, már csak azt kellett kitalálnom hogyan is készítsem el. Kis gondolkodás után eszembe jutott, egy nemrég látott recept, ahol sütőben készült. A fűszerezése kicsit hasonló, de a saját ízlésünkre formálva ízesítettem. Bő fél óra alatt egy finoman illatozó köretet tudtam feltálalni a sült oldalas mellé. Tejfölös uborkasalátával tálaltam, és mondhatom nem maradtunk éhesen.:))






Hozzávalók:

14 db krumpli
4-5 ek olívaolaj
1 mk kurkuma
1 tk só
chili (őrölt)
zsálya

Lehetőleg egyforma nagyságú krumplikat válogatni, majd jól megmosni, de nem kell a héját lekaparni. Ezután félbevágni.
Az olajat az ízlés szerinti mennyiségű fűszerrel jól összekeverni. (én szárított zsályát használtam, de frissel biztosan sokkal finomabb)
Egy tálba tenni a félbevágott krumplit, majd ráönteni a fűszerezett olajat és kézzel jól összeforgatni.

Egy tepsit kibélelni sütőpapírral, majd egymásmellé helyezni a félbevágott, befűszerezett krumplikat, és a maradék olajat a tetejére csorgatni.
Előmelegített sütőbe helyezni, majd közepes hőmérsékleten szép pirosra sütni. (én légkeverésnél 150 fokon sütöttem)
A krumpli nagyon finom lesz, kívül kissé ropogós, a belseje pedig finom krémes. Bármilyen sült hús mellé kitűnő köret, és a sütőben egyszerűen elkészíthető.


17 megjegyzés:

  1. Nyamiiiii...olyan finom, ahogy kissé ropogós lesz, de belül mégis puha. Nagyon jó kis ízesítés lehet kurkumával.

    VálaszTörlés
  2. Ebből én is kérek! Imádom a krumlit így elkészítve!

    VálaszTörlés
  3. Kérek szépen én is én is :) Imádnám!

    VálaszTörlés
  4. Ez kell nekem....már éppen gondolkodtam, hogy a keddi kerti partira hogyan készítsem el köretnek...
    Gizikém....imádlak, már mondtam!!! Köszi

    VálaszTörlés
  5. Gizike,nagyon finom,és ahogy hüvös lesz begyújtom a sütöt,és sütöm!!!!!puszi.Tuti vagy!!!

    VálaszTörlés
  6. Izgalmas a fűszerezés-így még nem próbáltam! Amúgy nekem is kedvencem a sütőben sült változat. Nagyon guszta!!

    VálaszTörlés
  7. Araniel!
    Nekünk is nagyon bejött így a krumpli, és az ízesítés is isteni finom.:)

    VálaszTörlés
  8. Juci!
    Szívesen küldök belőle!!!!! Legközelebb más ízesítéssel is kipróbálom.:)

    VálaszTörlés
  9. Livi!
    Már postázom is neked, és már imádhatod is.:))

    VálaszTörlés
  10. Andi!
    Igen már mondtad!!:)) Nagyon-nagyon köszönöm neked ezeket a kedves szavakat!!!! Már ezért is érdemes volt elkészíteni. Keddre jó időt és remek kerti partit kívánok!!:)

    VálaszTörlés
  11. Melli!
    Szerintem most éppen jó melegek jönnek, de nem kell neki sok idő, érdemes kipróbálni ameddig van újkrumpli.:)

    VálaszTörlés
  12. trinity!
    Köszönöm!!! Nálunk is rendszeres vendég lesz, igaz más fűszerezéssel is kísérletezni fogok.:)

    VálaszTörlés
  13. Ez nagyon finom, és lehet variálni a fűszerekkel!

    VálaszTörlés
  14. Wise Lady!
    Legközelebb én is kipróbálom más fűszerrel is, mert nagyon ízlett.:)

    VálaszTörlés