2010. június 30., szerda

Petrezselymes-vajas galuska. (levesbetét)




Sokszor készítek olyan levest melybe egy egyszerű galuskát teszek betétnek. Kicsit felturbózva, petrezselyemzölddel és vajjal, egy teljesen más ízt kapunk. Én rögtön a levesbe főzöm bele a galuskát, így sokkal ízletesebb lesz, de természetesen akár külön is kifőzhető. Az ismerőseim között van pl. olyan aki külön főzi ki, majd úgy tálalja a leves mellé.



Hozzávalók:

10 dkg liszt
5 dkg vaj
1 db tojás
petrezselyemzöld

őrölt bors


A vajat mikróban kicsit felolvasztani, majd amikor már csak langyos, hozzáadni a lisztet, a sót, az őrölt borsot, az apróra vágott petrezselyemzöldet, és a kissé felvert egész tojást.
 Ezután jól összekeverni, majd a forró levesbe szaggatni. (én kanállal szaggatom a levesbe a galuskát)

Megvárni még a galuska feljön a leves tetejére, majd pár percig még tovább főzni. Ezután az edényt lefedve kicsit állni hagyni.

Ízlés szerint kilehet főzni még a galuskát enyhén sós vízben, vagy a levesből kivett lében is, majd külön tálalni a leveshez.

4 megjegyzés:

  1. Imádom a vajas galuskát, zöldfűszerrel meg isteni lehet. Nagyon jó ötlet

    VálaszTörlés
  2. Bianka!
    Sokáig én is csak simán készítettem, de így sokkal finomabb.:)

    VálaszTörlés
  3. Gizi néni! Galuskàt külön szeretném főzni de nincs szaggatóm. Milyen evőeszközzel tehetem be a galuskàkat a forró vízbe? Vàrom Válaszàt. Beus

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Beus! Én egy teáskanállal, vagy evőkanállal szoktam beleszaggatni a galuskát a vízbe, ez attól függ, hogy mekkora galuskát szeretnék. Így azért kicsit macerás, ezért én azt tudom tanácsolni, hogy szerezzél be egy szaggatót. Százforintos boltban már pár száz forintért hozzá lehet jutni, nem kell méregdrágát venni. (nekem is egy egyszerű, olcsó fajta van)

      Törlés