2010. június 29., kedd

Szedres pite.



Még az múlt héten sütöttem ezt a pitét, csak valahogy elkallódtak a képek, így teljesen kiment a fejemből. Ma viszont rábukkantam, és gondoltam gyorsan lejegyzem, mivel még bőven terem a fákon a szeder. Sőt egyre finomabb, érettebb és ezáltal édesebb. Tésztája a már megszokott, és igen csak könnyen elkészíthető pitetészta, amely bármilyen töltelék alapjául szolgálhat. Most fehér és piros szederrel, és egy finom tejszínes szósszal töltöttem meg. Egy finom szaftos pitét kaptam, melyet tálaláskor akár tejszínhabbal is kínálhatunk. Nálunk nagy sikere volt, mint általában a szederrel készült többi süteménynek is.





Tészta:

20 dkg liszt
10 dkg margarin
5 dkg kristálycukor
1 db tojás
1-2 ek víz


Egy tálba önteni a hozzávalókat a víz kivételével, majd robotgép segítségével összekeverni. Keverés közben hozzáadni egy ek vizet.(ha szükséges akkor még egy kanállal önteni hozzá.) Amikor már kellően összeállt a tészta, kézzel még jól átgyúrni. Folpack fólia között kinyújtani, majd egy piteformát kibélelni vele. Az alját villával megböködni, és a hűtőbe tenni pihenni.

Szósz hozzávalói:

3 tojás
10 dkg porcukor
2 cs vaníliás cukor
2 dl tejszín
1/2 citrom leve
citromhéj
1/2 cs vaníliás pudingpor


Ezeket a hozzávalókat egy tálba önteni és simára keverni.
A szedret jól megmosni, és lecsepegtetni.
Kivenni a hűtőből az előkészített tésztát, majd bőségesen megszórni a szederrel, és óvatosan ráönteni a szószt.
Előmelegített sütőbe helyezni és közepes lángon, kb. 35 perc alatt készre sütni. (én légkeverésnél 150 fokon sütöttem)
A formában hagyni teljesen kihűlni, majd szépen felszeletelni.
Tálaláskor porcukorral megszórni, de igény szerint tejszínhabot is kínálhatunk hozzá.


10 megjegyzés:

  1. Hűűű az anyját, de megcsináltam volna hétvégén :)))Nagyon guszta

    VálaszTörlés
  2. Hmmm...kéne kunyiznom valakitől sötét szedret. Ingyé' csak fehéret láttam a kertek alatt, máshoz meg nem megyek be érte, de majd körülnézek még :D
    Annyira guszta!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta!:-)) Te nem sütöd egy kicsit elő a pitetésztát? Én attól félek, elázik, ha nem teszem.Fehér szedret pedig ezer éve nem láttam.Nagyon jópofa.:-))

    VálaszTörlés
  4. Bianka!
    Még szép a fákon a szeder, hétvégén nem mentek a barátaitokhoz? Mert gondolom náluk van szeder. Más gyümölccsel is fincsi.:)

    VálaszTörlés
  5. Sziranszki!
    Köszönöm!!! Felétek esetleg szeder???:)

    VálaszTörlés
  6. Araniel!
    Csak adnak ingyen is szedret, nem egy értékes gyümölcs ez!!! Szerintem a fehérhez tegyél esetleg málnát, vagy epret biztosan finom lesz.:)

    VálaszTörlés
  7. Andi/cuki!
    Köszönöm!! Van hogy elősütöm, de most nem volt kedvem pepecselni vele. Nem ázik el a tészta így sem, de meglehet kenni tojással a tésztát és akkor biztosan nem kell tartani tőle. Ha elősütöm, talán kicsit omlósabb az alja. Erre felénk rengeteg szederfa van és vegyesen.A fehér sokkal édesebb, én jobban szeretem azt.:)

    VálaszTörlés
  8. Sziranszki!
    Szerintem is nagyon finom lesz ribizlivel. Viszont akkor citromlevet ne tegyél bele, mert savanyú lesz.:)

    VálaszTörlés
  9. andi!
    Én is!!!!!Jöhet minden változatba.:))

    VálaszTörlés