2009. november 1., vasárnap

Vörösboros párolt káposzta



A sült húsok mellé, főleg a kacsa, pulyka, szeretem elkészíteni ezt a káposztát. Többféle receptem van, és mindegyik nagyon finom. Most a vörösborban párolt változat elkészítését szeretném megosztani az idelátogatókkal. A bortól különösen finom lesz, és mivel az alkohol tartalma főzés közben elpárolog, így mindenki nyugodtan fogyaszthatja. Az íze viszont átveszi a bor aromáját.

1 lila káposzta
1 db vöröshagyma
olíva olaj
3 ek méz
édes vörösbor

babérlevél
őrölt kömény

A káposztát szép vékonyra leszeletelni, enyhén besózni és kicsit állni hagyni.
A vöröshagymát apróra felvágni. Egy edénybe beletenni az olíva olajat és elkezdeni melegíteni, majd hozzáadni a mézet és addig melegíteni míg felolvad. Ekkor rátenni az apróra vágott hagymát és elkezdeni párolni. Amikor már szép színt kap, levenni a tűzről és a jól kinyomkodott káposztát hozzáadni, jól összekeverni. Visszatenni a tűzre és hozzáadni a fűszereket, és önteni alá egy kevés édes vörösbort. Jól összekeverni és egy fedővel lefedni, hagyni szép lassan párolódni. Közben kóstolni és ha kell még mézzel(v. pici cukorral) ízesíteni, a vörösbort is szükség szerint pótolni. Puhára párolni, és húsok mellé tálalni.

4 megjegyzés:

  1. Már a múltkor is megcsodáltam ezt a mesés színt! Én nem ismertem mézzel, de a nyáron Visegrádon megkóstoltam a mézes változatot, úgyhogy tudom, hogy isteni. Gondolom, a bor is csak segít neki... :-))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine!
    Köszönöm!!! Ha a mézes változat ízlett, akkor a boros is biztosan ízlene neked is. Nagyon finom lesz tőle.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez isteni! Ha egyszer netán a baráti körödben szeretnél egy "középkori" lakomát adni, akkor ezt tedd a sült húsok mellé! Ugyanis ez a recept tökéletesen megfelel erre a célra. Tudom hogy nem ezzel a céllal készült, de hát én tudod milyen vagyok:)
    gyönyörű a színe is!

    VálaszTörlés
  4. Szia Sándor!
    Nagyon köszönöm!!! A te dicséreted mindennél többet ér, én csak ballaghatok a te művészi költeményeid után.

    VálaszTörlés