2009. november 16., hétfő

Tarkabab főzelék



A babfőzeléket is szeretjük, mégis nagyon régen főztem már. Vásárláskor szép tarkababot fedeztem fel a piacon, így vettem is gyorsan belőle. Már csak az volt a kérdés, mikor is fogom megfőzni. Tegnap este viszont eldöntöttem, ma babfőzeléket készítek, így be is áztattam a babot, hogy mielőbb megpuhuljon majd. Nagyon finom lett, lehet azért mert régen volt már. Ezután lehet sűrűbben kellene főznöm. Megfogadtam, most a téli időszakban majd gyakrabban előveszem az ilyen, számomra szinte feledésbe menő recepteket. Most pl. feltétnek sajtos sült virslit készítettem, de főtt, füstölt csülökkel lett volna az igazi.



Hozzávalók:

30 dkg tarkabab (száraz)
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 db krumpli
2 db babérlevél
1 pohár tejföl
3 ek liszt

ételízesítő
olaj
pirospaprika



A babot este beáztatni annyi vízbe, hogy jól ellepje. (így előbb puhára fől majd)

Másnap leönteni róla a vizet, majd felönteni szintén annyi vízzel hogy jól ellepje. Vékonyan beleszeletelni a vöröshagymát, és a fokhagymát, hozzáadni a babérlevelet, ízlés szerinti mennyiségű sót és ételízesítőt. A krumplit megpucolni, és egészben tenni bele (ennek az a feladata, hogy magába szívja azokat az anyagokat melyek később puffadást okoznának) majd, ha már teljesen megpuhult a bab, akkor a krumplit kivenni belőle.

Elkészíteni a rántást. Az olajon a lisztet szép zsemle színűre pirítani, majd levenni a tűzről és belekeverni a pirospaprikát. Hagyni kicsit hűlni, majd hozzákeverni a tejfölt. Végül állandó keverés mellett, a babhoz adni, csomómentesre keverni, és addig főzni ameddig besűrűsödik.

Én feltétnek most virslit sütöttem úgy, hogy egy bemetszést csináltam rajta és füstölt sajt szeletet tettem bele, majd sütőben készre sütöttem.

Tálaláskor a babfőzeléket a sajtos-sült virslivel kínáltam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése