2009. november 21., szombat

Hústekercs sonkával, sajttal és csirkemájjal.


A mai ebéd elkészítése előtt körülnéztem mi is lapul a hűtőben. Mivel a szeletelt hús adott volt, és még találtam sonkát, füstölt sajtot, és csirkemájat is, így beindult a fantáziám. Legyen göngyölt hús, mivel mindegyik hozzávalóval külön is finom lenne, gondoltam biztosan így sem fog semmi rossz kisülni belőle. Tejszínben párolva meg különösen finom lett. Ehhez hasonlót már készítettem, és az is nagy sikert aratott. Mint az ebéd végeztével kiderült, most sem volt ez másképpen. Kukoricás rizzsel tálaltam. Hétvégére mindenkinek ajánlom, aki valamit finomat szeretne feltálalni a családjának, de nem akar egész délelőtt a konyhában tevékenykedni.



6 szelet hús(karaj,pulyka v.csirke mell)
6 szelet gépsonka
6 szelet füstölt sajt
6 db csirkemáj
margarin
ételízesítő
szerecsendió
majoránna
bazsalikom
kakukkfű
őrölt fehérbors
2-3 dl tejszín

A hússzeleteket kiklopfolni, besózni és megszórni őrölt borssal. Ezután mindegyik húsra tenni egy szelet sonkát, arra egy szelet füstölt sajtot, majd ráhelyezni a csirkemájat és felgöngyölni. Hústűvel, vagy fogpiszkálóval átszúrni hogy sütés közben ne nyíljon szét.
Egy tepsit jól kikenni margarinnal, majd egymásmellé helyezni benne a hústekercseket. Megszórni ízlés szerinti fűszerekkel. Aláönteni a tejszínt, és alufóliával lefedni.
Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. egy órán át párolni. Végül a fóliát levéve szép pirosra sütni.
Én kukoricás rizzsel tálaltam, de a krumplipüré és jól illik hozzá.

2 megjegyzés:

  1. Huhh, de fincsi lehet! Úgy tetszenek Nálad ezek az improvizálások. Nagyon kreatív vagy! :))

    VálaszTörlés
  2. Yasmine!
    Köszönöm!! Valóban mindig kitalálok valami újat, de szerencsére általában jó sül ki belőle.

    VálaszTörlés