2013. május 11., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Narancsos lazac spárgával és zöldfűszeres szósszal.




Hétvégére a halkedvelőknek, azon belül is a lazacimádóknak hoztam egy igen egyszerű, ám annál finomabb receptet. Sokszor hallottam már, ezt a mondatot, hogy "én nem szeretem a halat, igaz lazacot még nem ettem soha". Ugyanis itt nálunk, ha valaki meghallja azt a szót, hogy hal, akkor rögtön a karácsonyi ponty jut róla az eszébe. A pontynak a húsa teljesen más ízben, mint a lazacnak. Így aztán aki a pontyot, és a hazai vizeinkben fogható halak húsát nem szereti, az még nem biztos, hogy a lazacot sem szereti. Én mindenkit csakis arra tudok biztatni, hogy egyszer kóstolja meg a lazacot és meglehet, rögtön meg is fogja kedvelni ezt a nemes halat. Nálunk nagyon kedvelt, és megpróbálom minél változatosabban elkészíteni. Most pl. sütőpapírba csomagolva, megfűszerezve, és narancsszeletekkel sütöttem (pároltam) készre. Először kicsit tartottam tőle, nehogy a narancshéjtól esetleg kesernyés ízt kapjon, de szerencsére ez nem így történt. Az elkészült halhús a fűszerek mellett, kissé átvette a narancsos ízt is, és valami isteni finom volt. Mivel már megjelent az üzletekben a spárga, így tálaláskor a a narancsos lazacot fűszeres-vajas spárgával, és zöldfűszeres szósszal kínáltam.







Hozzávalók a lazachoz:

2 db lazacfilé
4 dkg vaj
1 db narancs
őrölt színes bors
citromlé


A lazacfiléket ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és csepegtessük meg citromlével. Hagyjuk 30 percet állni, hogy az ízek átjárják.

A narancsot szeleteljük fel, majd vágjuk ketté mindegyik szeletet.

Készítsünk elő két nagyobb darab sütőpapírt, majd mindkettő közepét kenjük meg a vajjal. Ezután helyezzük rá a befűszerezett lazacszeletet, és helyezzük a tetejére a felszeletelt narancsot.
Ezután csomagoljuk be a papírba úgy, hogy  teljesen legyen lezárva.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 25-30 percig. A sütőből kivéve óvatosan nyissuk fel a csomagot, és tálalás előtt hagyjuk pár percig hűlni.



Zöldfűszeres szósz hozzávalói:

3 dl zöldségalaplé
2 dl fehér bor
1 db vöröshagyma
2 dl tejszín
1/2 ek aprított snidling
1/2 ek aprított petrezselyemzöld
1/2 ek aprított kakukkfű
1 tk kukoricaliszt
szerecsendió
őrölt fehér bors


A hagymát vágjuk fel apróra, a zöldfűszereket aprítsuk fel.

Egy serpenyőbe öntsük bele a zöldségalaplét és a bort, majd tegyük bele az apróra vágott hagymát, és a felaprított zöldfűszereket. Ezután ízlés szerint szórjuk meg szerecsendióval, és őrölt fehér borssal. (ha szükséges akkor sózzuk is meg)
Addig főzzük még a folyadék  fele elpárolog és kezd kicsit sűrűsödni.

Ekkor vegyük le a tűzről, majd botmixerrel pépesítsük, és egy szűrőn passzírozzuk át.
Ezután öntsük hozzá a kukoricaliszttel simára kevert tejszínt, majd tegyük vissza a tűzre és állandó keverés mellett pár perc alatt sűrítsük be a szószt.


Közben a spárgát enyhén sós vízben főzzük puhára (roppanósra), majd szűrjük le.
Egy serpenyőbe hevítsünk fel egy evőkanál vajat, majd adjuk hozzá a lecsepegtetett spárgát. Ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg őrölt fehér borssal, majd rázogassuk óvatosan össze.


Tálaláskor helyezzük a tányérra a lazacszeletet, majd helyezzük mellé a spárgát, és csorgassuk rá a zöldfűszeres szószt.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandó étel. Szívesen megkóstolnám, tudod én nagy halas vagyok... :o)

    VálaszTörlés