2013. május 18., szombat

Hétvégi receptajánló!!! "egy falat.... Franciaország" Kakas vörösborban.




 Pünkösdi hosszú hétvégéhez érkeztünk, és szerencsére ragyogó napsütéses az idő. Gondolom sokan töltik a szabadban ezeket a napokat, és ilyenkor elmaradhatatlan egy jó bográcsozás, vagy éppen grillezés. Persze nem mindenkinek van rá lehetősége, hogy a szabadban készítse el az ebédet, így én most egy olyan receptet hoztam, melyet bent a lakásban is megfőzhetünk. Az "egy falat...Franciaország" című szakácskönyvemben bukkantam rá erre a receptre, és rögtön felkeltette az érdeklődésemet. Mivel szeretek a főzéshez bort használni, mert finom zamatos ízt kölcsönöz az ételeknek, viszont az alkoholtartalma főzés közben teljesen elpárolog, így biztos voltam benne, hogy nálunk nagy sikere lesz ennek a kakasnak. Nem is tévedtem, mert nagyon, de nagyon finom volt. Lehet az előkészületek kicsit hosszadalmasnak, és macerásnak tűnnek, viszont utána már csak annyi a dolgunk, hogy főzés közben néha rákukkantsunk a kakaskánkra. Ameddig a kakas fődögélt addig elkészítettem a galuskát (nokedlit), majd azzal tálaltam.







Hozzávalók:

kb. 2 kg-os kakas (feldarabolva)
6-7 dl vörösbor
2 db babérlevél
4-5 kakukkfű ág (v. szárított kakukkfű)
20 dkg bacon
20 db savanyított apró hagyma (v. gyöngyhagyma)
50 dkg gomba
2-3 ek kukoricaliszt
1 l csirkealaplé
1 ek sűrített paradicsom
10 dkg vaj
1 ek étolaj
őrölt fehér bors
petrezselyemzöld






A feldarabolt húst ízlés szerint sózzuk, szórjuk meg őrölt borssal, majd hagyjuk egy kicsit állni. Ezután tegyük bele egy tálba a húst, a babérlevelet, és a kakukkfűágakat, majd öntsük fel a borral. Kicsit igazítsuk el, hogy a bor lehetőleg mindenhol érje a húst, majd fedjük le a tálat, és éjszakára tegyük be a hűtőbe. Hagyjuk másnapig pácolódni.

Egy serpenyőbe tegyük bele az olajat, majd adjuk hozzá az apró kockákra felvágott bacont, és kevergetve süssük szép pirosra. Ezután szedjük ki a zsiradékból és tegyük félre.

A visszamaradt zsiradékhoz adjuk hozzá a vaj felét, majd tegyük bele az alaposan lecsepegtetett savanyított hagymát. Ezután kevergetve pár perc alatt pirítsuk szép aranybarnára, majd szedjük ki és tegyük félre.

A szintén visszamaradt zsiradékba tegyük bele az ízlés szerint felszeletelt gombát, majd sózzuk, borsozzuk, és pár perc alatt süssük zsírjára, majd szedjük ki és tegyük félre.


 A pácléből szedjük ki a húst, majd alaposan csepegtessük le, végül pedig papírtörlővel töröljük szárazra. Ezután minden darabot forgassunk bele a kukoricalisztbe.
A páclevet tegyük félre, mert még szükség lesz rá.

A serpenyőbe olvasszuk fel a maradék vajat, majd tegyük bele a lisztbe forgatott húsdarabokat, és hirtelen süssük szép aranybarnára, majd az elősütött húst tegyük bele egy nagyobb edénybe. Ezután adjuk hozzá az elősütött bacont, a hagymát,  a gombát, és a sűrített paradicsomot.

A serpenyőbe amibe elősütöttük  a hozzávalókat, öntsünk egy kevés csirkealaplevet, majd addig keverjük, még teljesen feloldódnak a sütés közben leragadt pörzsanyagok.
Ezután öntsük rá a hús tetejére a vörösboros páclével, és a maradék csirkealaplével együtt, majd kicsit rázogassuk össze.

Fedjük le az edény tetejét, forraljuk fel, majd a hőfokot mérsékelve, közepes lángon főzzük addig még a hús teljesen megpuhul.

Ezután egy evőkanál kukoricalisztet keverjünk simára egy kevés főzőlével, majd csorgassuk a hús közé. Ezután óvatosan rázogassuk össze, majd pár perc alatt forraljuk ki, hogy a szaft kissé besűrűsödjön. (keverni nem szabad, mert akkor a puhára főtt hús szétesik)

Ameddig a kakas fő, ízlés szerint készítsünk hozzá köretet. Én galuskát (nokedli) főztem és azzal tálaltam.

Tálalás előtt szedjük a köretet egy tányérra, majd helyezzük rá a húst, és ízlés szerint kanalazzunk rá a gombás-baconös-hagymás raguból. Végül szórjuk meg a tetejét apróra vágott petrezselyemzölddel, és így kínáljuk.


2 megjegyzés:

  1. Na én is épp jó ragadós kakaspörköltet főztem, csak nem szeretek nokedlit szaggatni, ezért most szarvacska tésztát főztem ki hozzá!
    Pünkösdkor nálunk mindig kakaspörkölt van.
    De én így még nem főztem, ahogy te írod, viszont legközelebb kipróbálom így!

    VálaszTörlés
  2. Hát, ez a kakaspörkölt szenzációsan finom, pláne nokedlivel! Én is szeretek borral főzni, pláne olaszos ételekben sokszor használom a fehér, és a vörös bort!

    VálaszTörlés