2014. december 3., szerda

Bonbon marcipános, aszalt sárgabarackos, és mogyorókrémes töltelékkel.




Nagyon szeretem a bonbonokat, de a bonbonkészítésre valahogy mindig úgy tekintettem mint egy mumusra. Lehet ebben nagy szerepe van annak, hogy egyes helyeken úgy állítják be a bonbonkészítést, mintha ahhoz egy felszerelt konyhai laborra, méreg drága eszközökre, és valami külön tehetségre, és adottságra lenne szükségünk. Persze ez biztosan így is van, ha valami extra minőségre törekedünk. Mivel én csak saját részünkre szerettem volna bonbont készíteni, melyhez a szilikonos formán kívül semmi extra cuccot nem akartam megvásárolni, na meg köztudottan eléggé ügyetlen is vagyok, így az én bonbonjaim nagyon egyszerűen készültek. Igen egyszerűen készültek, és én így is elégedett vagyok, mert igaz lehettek volna fényesebbek, de hogy finomabbak nem, az biztos. Tehát a karácsonyi ünnepek előtt újra bonbongyártásba kezdek, és egy szép díszcsomagolásban elajándékozom majd az ismerőseimnek. 








 Hozzávalók 45 db kisebb bonbonhoz:

25-30 dkg étcsokoládé (60%-os)
pár csepp étolaj
8 dkg marcipán
3 ek mogyorókrém
8-10 db aszalt sárgabarack







A csokoládét tördeljük bele egy fém tálba, majd csepegtessünk hozzá pár csepp étolajat, és vízgőz fölött olvasszuk fel.

Ezután a szilikonformákat egy ecset segítségével, kenjük ki vékonyan az olvasztott csokoládéval, majd tegyük be a hűtőbe, hogy megdermedjen. (egy spatula segítségével, egy óvatos mozdulattal húzzuk le a formáról a felesleges csokoládét)

Amikor a csokoládé megdermedt, vegyük ki a hűtőből, és szintén kenjük ki az olvasztott csokoládéval, majd tegyük vissza a hűtőbe dermedni. (egy spatula segítségével, egy óvatos mozdulattal húzzuk le a formáról a felesleges csokoládét)

Közben az aszalt sárgabarackot, és a marcipánt, vágjuk fel kisebb darabokra, hogy beleférjenek majd a formába, de ne töltsék meg teljesen.







 Amikor a csokoládé teljesen megdermedt a formában, vegyük ki a hűtőből, és töltsük meg a darabolt sárgabarackkal, a marcipánnal, és a mogyoróvajjal úgy, hogy ne legyen tele a forma.

Ezután melegítsük fel a maradék csokoládét, majd egy mokkás kanállal, kanalazzuk a formákba. Ezután egy spatula segítségével, egy óvatos mozdulattal húzzuk le a formáról a felesleges csokoládét, majd tegyük be a hűtőbe, hogy teljesen megdermedjen.

Amikor a csokoládé teljesen megdermedt, vegyük ki a formákat a hűtőből, majd óvatosan nyomkodjuk ki a bonbonokat.

Az elkészült bonbonokat tegyük bele egy bonbontartóba, és úgy kínáljuk.  Egy szép díszcsomagolásban ízlés szerint el is ajándékozhatjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése