2018. március 10., szombat

Óvári sertésszelet.




A hétvégére pár szelet sertéskarajt vásároltam még a hét közepén, igaz akkor még elképzelésem sem volt, hogy majd mi is készül ebédre. Aztán eszembe jutott, hogy Óvári szelet már régen volt, így beszereztem hozzá a gombát, sajtot, sonkát, és ma el is készült ez a finom, és igencsak laktató hússzelet. A hússzeleteket serpenyő helyett a sütőben sütöttem elő, ezzel is leegyszerűsítve... majd szintén a sütőben sütöttem készre. Köretnek én rizst, és párolt zöldséget kínáltam hozzá, de ez már ízlés dolga.




Hozzávalók:

8 szelet sertéskaraj
8 szelet gépsonka
16 db szeletelt sajt
50 dkg gomba
1 db vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só (ízlés szerint)
őrölt fehérbors (ízlés szerint)
2 tk ételízesítő
1 tk kakukkfű
1 tk majoranna
4 ek Vénusz étolaj 





A hússzeleteket enyhén klopfoljuk ki, majd ízlés szerint mindkét felét szórjuk meg sóval, és hagyjuk kicsit állni.

Egy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd locsoljuk meg az étolaj felével, és helyezzük rá a besózott hússzeleteket.

Ezután ízlés szerint szórjuk meg az őrölt borssal, és a fűszerekkel, majd hagyjuk legalább egy fél órát állni, hogy az ízek kellően átjárják a húst.

A gombát tisztítsuk meg, majd vékonyan szeleteljük fel. A vöröshagymát és a fokhagymát pucoljuk meg, majd vágjuk fel apróra.

A maradék étolajat hevítsük fel, majd adjuk hozzá az apróra vágott vöröshagymát és pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá az apróra vágott fokhagymát, majd pár pillanat múlva a felszeletelt gombát. Sózzuk, borsozzuk, keverjük össze, majd addig pároljuk, míg zsírjára sül.

A befűszerezett hússzeleteket helyezzük be a sütőbe, és közepes hőmérsékleten süssük 15-20 percig, majd vegyük ki a sütőből. 

Ezután az előzőleg megpárolt gombát kanalazzuk rá a hússzeletekre, mindegyikre helyezzünk rá egy-egy szelet sonkát, és két-két szelet sajtot, majd tegyük vissza a sütőbe és kb. 20 perc alatt süssük készre. 

Ameddig a hús sül, készítsünk hozzá ízlés szerint köretet. Én rizst, és párolt zöldségeket készítettem.

Tálaláskor helyezzük tányérra a hússzeletet, kanalazzuk mellé a köretet, majd úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése