2017. március 18., szombat

Sajttal-baconnel töltött csirkemell.




Egyszerű hétvégi menü, melyhez a csirkemellet csak fűszerezni, és megtölteni kell a többi pedig a sütő dolga. A hús sütés közben nem szárad ki, finom szaftos marad, jól átveszi a bacon ízét, a rászórt sajtos szezámmag pedig ropogósra sül a tetején. Ameddig a hús sül, ízlés szerint készíthetünk mellé köretet. Én pl. úgy terveztem hogy mexikói zöldségkeveréket párolok fokhagymás vajon, viszont amikor a zöldségkeveréket kivettem a fagyasztóból, akkor szembesültem vele, hogy az bizony franciasaláta keverék. Így nem volt más választásom (mindenképpen párolt zöldséggel szerettem volna tálalni) mint azt pároltam meg a fokhagymás vajon. 





Hozzávalók:

2 db csirkemellfilé
1 cs szeletelt füstölt sajt
5 dkg reszelt trappista sajt
1 cs szeletelt bacon
1 ek szezámmag
őrölt színes bors
kakukkfű
majoranna
őrölt szerecsendió
2-3 ek olaj




A reszelt sajtot keverjük össze a szezámmaggal, majd tegyük félre.

A csirkemellet éles késsel hosszában vágjuk ketté, de arra figyelve hogy ne vágjuk át teljesen a húst, majd nyissuk szét mint egy könyvet.

Ezután takarjuk le egy folpack fóliával, majd óvatosan klopfoljuk ki. (mindegyik mellfilével így járjunk el)

Ezután mindkét oldalát ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, és szórjuk meg a fűszerekkel.

A befűszerezett húsnak az egyik felére helyezzünk rá pár szelet bacont, majd tegyünk rá szeletelt sajtot is. Ezután hajtsuk rá az üresen maradt húsrészt, és hústűvel szúrjuk át, hogy sütés közben ne tudjon majd szétnyílni.

Egy tepsit béleljünk ki sütőpapírral, majd locsoljuk meg az olajjal. Ezután helyezzük rá a megtöltött csirkemellet, majd szórjuk meg a reszelt sajt és a szezámmag keverékével.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten, 30 perc alatt süssük szép pirosra.

Ameddig a hús sül, készítsünk mellé ízlés szerinti köretet. Én fokhagymás vajon megfuttatott párolt zöldséget készítettem, de jól illik hozzá a krumplipüré, vagy éppen a rizs is.

Tálaláskor helyezzük tányérra a töltött csirkemellet, majd kanalazzuk mellé a köretet, és úgy kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése