2016. május 14., szombat

Hagymás-gombás csirkemáj.





A hosszú hétvége egyik fogása lehet pl. ez az egyszerűen elkészíthető hagymás-gombás csirkemáj. Mivel az időjárás is inkább olyan őszies minthogy nyár eleji napsütéses lenne, így jólesik majd a sütő melege. A májat a hiedelmekkel ellentétben nyugodtan fűszerezzük be, állítom hogy nem fog megkeményedni, sőt ilyen finom, és szaftos csirkemájat én még nem ettem. Természetesen kacsamájjal is készülhet, sőt azzal még finomabb is. Köretnek készíthetünk krumplipürét, egyszerűen főzhetünk sós vízbe krumplit, a rizs is illik hozzá, de akár egy szelet friss kenyérrel is tunkolhatjuk.





 Hozzávalók:

50 dkg csirkemáj
50 dkg gomba
2 db vöröshagyma
 só (ízlés szerint)
őrölt bors (ízlés szerint)
1 tk ételízesítő 
majoranna
2 db babérlevél
1-2 ek liszt
1 dl fehérbor
2 ek olaj 
 




A csirkemájat mossuk meg, majd törüljük szárazra, és ízlés szerint daraboljuk fel. (én 3-4 felé vágtam, nagyságától függően, és az inas-eres részt kivágtam, hogy ne pattogjon sütés közben)

A vöröshagymát pucoljuk meg, majd vágjuk félbe, és vékonyan szeleteljük fel. A gombát mossuk meg, alaposan csepegtessük le, majd ízlés szerint szeleteljük fel. (én a nagyobbakat először félbe vágtam, majd úgy szeleteltem fel)

A feldarabolt májat sózzuk, borsozzuk, majd forgassuk meg a lisztbe. Forrósítsuk fel az olajat, majd tegyük bele a lisztbe forgatott májat, és pár pillanat alatt hirtelen süssük rá egy kérget.
 Ezután tegyük át, és rendezzük el egy tepsiben.

A visszamaradt zsiradékba tegyük bele a felszeletelt vöröshagymát, majd pár perc alatt pároljuk üvegesre.

Ezután adjuk hozzá a felszeletelt gombát, sózzuk, borsozzuk, szórjuk meg ételízesítővel, majorannával, és pároljuk pár percig.

Ezután öntsük át a tepsibe, és rendezzük el a máj között, öntsük fel a borral, tegyük bele a babérlevelet, majd fedjük le alufóliával a tepsit.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten pároljuk 20 percig. Ezután vegyük le a fóliát, majd tegyük vissza a sütőbe, és süssük 15-20 perc alatt készre.





Ameddig a máj a sütőben sül, készítsünk hozzá ízlés szerint köretet. Én krumplipürét készítettem, de illik hozzá a főtt krumpli, rizs, de egy szelet kenyérrel is tunkolhatjuk a finom szaftos májat.....

Tálaláskor a krumplipürét tegyük a tányérra, majd kanalazzuk rá a hagymás-gombás csirkemájat. A csirkemáj a sütés közben nem szárad ki, hanem nagyon finom puha, és szaftos marad. 


1 adag tápanyagtartalma köret nélkül:

Energia: 190 kcal

Fehérje: 22 g

Zsír: 6 g

Szénhidrát: 10 g



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése