2015. október 22., csütörtök

Morzsás almás pite.




Az almás süteményeket nagyon szeretem, és nem csak enni, de többféleképpen elkészíteni is. Persze azért örök kedvenc a sok-sok töltelékkel készült almás pite. (receptje itt megtalálható)  Most pl. egy új receptet próbáltam ki, és bátran kijelenthetem, hogy szintén nagy kedvenc lesz nálunk, és sűrűn elkészítem majd. Mivel egy hosszú hétvége előtt állunk, így a legelfoglaltabb háziasszonyoknak is több idejük marad sütkérezésre. Nekik, na meg persze mindazoknak akik szeretik az almás süteményeket ajánlani tudom ezt a pitét. Az omlós tészta az ízletes almaszeletekkel, és a tetején roppanósra sült morzsával nagyon finom. A süteményevés élvezetét még fokozhatjuk, ha pl. egy habos-mascarponekrémmel, esetleg a meleg sütemény tetejére egy gombóc fagyit kanalazva kínáljuk.






 Hozzávalók a tésztához:

30 dkg liszt
20 dkg vaj
7 dkg barna cukor
1 db tojás (nagy)
csipet só

A lisztet keverjük össze egy csipet sóval, adjuk hozzá a felkockázott, hideg vajat, majd kezdjük el összemorzsolni. 

Amikor már kellően morzsalékos, keverjük hozzá a cukrot, majd adjuk hozzá a villával enyhén felvert tojás. 
Ezután gyors mozdulatokkal gyúrjuk össze a tésztát, majd csomagoljuk be fóliába, és tegyük be legalább egy fél órára a hűtőbe.

Egy teflonos sütőformába keresztbe tegyünk két vastagabb csík sütőpapírt úgy, hogy jóval túllógjon a forma szélén. (így könnyen kitudjuk majd emelni a formából a megsült pitét)

Vegyük ki a hűtőből a tésztát, majd a fólián nyújtsuk ki sütőforma nagyságúra. Ezután béleljük ki vele a formát.






 Almás réteg hozzávalói:

5-6 db édes alma
1 citrom leve
3 dkg barna cukor
1 cs vaníliás cukor
1 tk őrölt fahéj
1/2 tk őrölt szerecsendió



Az almát hámozzuk meg, majd negyedeljük fel, és távolítsuk el a magházat. Ezután facsarjuk rá a citromlevet, majd forgassuk alaposan össze. (így az alma nem barnul meg a felhasználásig)

Ezután az felnegyedelt almát vágjuk fel kb. 0,5 cm vastag szeletekre, és szintén forgassuk össze a citromlével.

A barna cukorhoz keverjük hozzá a vaníliás cukrot, a fahéjat és a szerecsendiót.

 Ezután a formában lévő tésztára tegyük rá az almaszeleteket, majd szórjuk meg a cukros keverékkel.






Hozzávalók a morzsához:

10 dkg puha vaj
10 dkg liszt
10 dkg barna cukor
1 citrom reszelt héja



A lisztet keverjük össze a reszelt citromhéjjal, majd adjuk hozzá a cukrot, és a felkockázott puha vajat. Ezután morzsoljuk össze úgy, hogy darabos morzsát kapjunk.

Az almaszeletek tetejére ezután egyenletesen szórjuk rá a durva morzsát.

Helyezzük be előmelegített sütőbe, majd közepes hőmérsékleten süssük 50-55 perc alatt szép aranyszínűre. (én légkeverésnél 160 fokon, 50 percig sütöttem)

A sütőből kivéve hagyjuk a formában langyosra hűlni, majd a papírcsíkok segítségével, emeljük át egy rácsra, és hűtsük ki egészen.

Tálalás előtt, ízlés szerint szeleteljük fel és úgy kínáljuk. Én pl. készítettem hozzá egy habos mascarponekrémet és azzal kínáltam.


2 megjegyzés:

  1. Szerintem megvan a szombat délutáni sütink, köszönöm! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy tudtam ötletet adni a szombat délutáni süteményezéshez. Nekünk nagyon ízlett. Körtével is finom volt, és olyan gyorsan elfogyott, hogy a fényképezésig el sem jutottam. :)

      Törlés