2011. április 5., kedd

Sült fokhagyma-krémleves.




A fokhagyma-krémlevest szeretem, és már többféleképpen készítettem. Ezt a receptet a napokban láttam  meg Tv-Paprika "a szakács ha szabadnapos" egyik részében. Már több receptjét is kipróbáltam és mindegyik egyszerűen elkészíthető, és nagyon finom. Ez a fokhagyma-krémleves is az egyszerűség jegyében készült, ám attól hogy igen egyszerűen, és gyorsan elkészíthető, még nagyon finom. Az előzőleg olajban megsütött fokhagymától egy különlegesen finom ízt kapott. (én olívaolajban sütöttem meg a fokhagymát, melyet utána főzéshez használtam) Tálaláskor gombás-sajtos sült kifliszelettel kínáltam, mely nagyon jól kiegészítette a levest. Mindenkinek csakis ajánlani tudom az elkészítését.






Hozzávalók:

2 fej fokhagyma
olívaolaj
1 ek liszt
2 db húsleveskocka
kakukkfű
őrölt bors

1 l víz


A fokhagymafejeket vágjuk félbe, majd a vágott felével lefelé, tegyük bele egy edénybe. Ezután öntsük fel annyi olívaolajjal, hogy teljesen ellepje. (ízlés szerint bármilyen olajjal felönthetjük)

Ezután helyezzük be előmelegített sütőbe, és közepes lángon kb. 30 perc alatt süssük szép pirosra.

Amikor már szépen megsült, vegyük ki a félbevágott fokhagymafejeket az olajból és nyomkodjuk ki a gerezdeket a hajából.

Ezután tegyük bele egy edénybe, majd villával kicsit nyomkodjuk össze a megsült fokhagymagerezdeket. Öntsünk rá egy evőkanálnyit a sütéshez használt olajból, majd szórjuk meg a liszttel, és kevergetve pirítsuk világos zsemle színűre. Végül öntsük fel a vízzel, majd ízlés szerint sóval, húsleveskockával, őrölt borssal és kakukkfűvel ízesítsük.
Kb. 10-15 percig főzzük, majd vegyük le a tűzről és botmixerrel pépesítsük.

Tálaláskor ízlés szerint kínálhatunk hozzá pirított zsemlekockát, vagy gombás-sajtos sült kifliszeletet.

18 megjegyzés:

  1. Sinom lehet, még sosem ettem ily módon

    VálaszTörlés
  2. Sült fokhagymát már ettem, de még levesnek nem készítettem.Nagyszerű lehet!Micsoda illet lehetett a konyhádban Gizus!:-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta,de a fokhagymát nem bírja a gyomrom!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon finom lehet, kipróbálom.

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagyon tetszik Gizus,finom lehet nagyon!

    VálaszTörlés
  6. Imádom a fokhagymalevest, jöhet ez a változat is!

    VálaszTörlés
  7. Bianka!
    Érdemes kipróbálni, nagyon finom lett a sült fokhagymától.:)

    VálaszTörlés
  8. Hobbychef!
    Kíváncsian várom, hogy neked is ízlik-e majd.:)

    VálaszTörlés
  9. Nelli!
    Isteni illatok terjengtek, és az olaj amibe sütöttem, az is nagyon finom lett tőle. Neked is ajánlani tudom, egyszerű és nagyszerű leves.:)

    VálaszTörlés
  10. Éva!
    Sajnálom, hogy nem tudod megenni a fokhagymás ételeket. Én is így voltam hosszú évekig, de le is kopogom mostanában már nincs ilyen gondom.:)

    VálaszTörlés
  11. Judit60!
    Valóban nagyon finom, biztosan nem fogsz csalódni benne.:)

    VálaszTörlés
  12. Szemirámisz!
    Köszi, és neked is ajánlom.:)

    VálaszTörlés
  13. Ditta!
    Neked is köszönöm, és természetesen csakis ajánlani tudom.:)

    VálaszTörlés
  14. Erinacea!
    Akkor ez éppen egy neked való leves!!! Már küldöm is a kóstolót.:)

    VálaszTörlés
  15. Hú de guszta!!
    Mi is nagyon szeretjük a krémleveseket meg a fokhagymát is. Már is megéheztem!!

    VálaszTörlés
  16. Klani!
    Nagyon köszönöm! Érdemes kipróbálni, a sült fokhagymától nagyon finom ízt kapott. A krutonnal pedig isteni finom volt.:)

    VálaszTörlés