2011. január 22., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Tejfölös-tárkonyos raguleves.


A hétvégére most egy kiadós levesreceptet ajánlanák mindenkinek. Jó sok zöldséggel, na és persze hússal (mert a férfiak szerint csakis azzal lehet jóllakni:))). Tejföllel és tárkonnyal nagyon finom, de persze aki esetleg nem szereti a tárkonyt az ki is hagyhatja belőle. Én sertéscombból készítettem, viszont csirkemellből is nagyon finom. Levesbetétnek petrezselymes-vajas galuskát szaggattam bele. Mivel itt a farsangi fánksütés ideje, második fogásnak akár egy finom fánkot is kínálhatunk mellé.


50 dk sertéscomb
3 db sárgarépa
1 db zöldség
20 dk zöldborsó (fagyasztott)
1 db vöröshagyma
2-3 gerezd fokhagyma
petrezselyemzöld
1 db paradicsom
1 db paprika
2-3 db babérlevél

őrölt bors
tárkony
ételízesítő
2 dl tejföl
1 ek mustár
1 tk liszt
Floriol olívaolaj


A húst ízlés szerinti nagyságúra felkockázni.
A sárgarépát és a zöldséget megpucolni és szintén feldarabolni. A petrezselyemzöldet apróra vágni.

Egy edénybe olajat önteni, majd beletenni a sárgarépát, a zöldséget és elkezdeni párolni.
Párperc után hozzáadni a megmosott és jól lecsepegtetett húst, összekeverni és addig párolni még a hús kifehéredik.
Ezután vékonyan beleszeletelni a fokhagymát, hozzáadni a zöldborsót és párpercig még tovább párolni.
Közben megszórni ételízesítővel és ízlés szerinti mennyiségű szárított tárkonnyal, és kicsit még párolni.
Ezután rászórni a lisztet, jól összekeverni, majd felengedni annyi vízzel hogy jól ellepje.
Végül beletenni az egész vöröshagymát, a paradicsomot, a paprikát, babérlevelet, az apróra vágott petrezselyemzöldet ízlés szerint sózni és megszórni őrölt borssal.
Felforralni, majd lassú tűzön készre főzni.
A tejfölt és a mustárt simára keverni, majd felengedni egy kevés levessel és így is jól elkeverni.
Végül állandó keverés mellett a levesbe csorgatni.
Ízlés szerint galuskát szaggatni bele, újraforralni és párpercig még főzni.
Én petrezselymes-vajas galuskát szaggattam bele.


Második fogásnak pedig fánkot ajánlanák. Több receptem is van, és mind nagyon finom, így most ízelítőnek, ötletnek néhány recept következik:



20 megjegyzés:

  1. Hmm micsoda leves ,és micsoda fánk kínálat a leves után:)Nagyon megkönnyíted a dolgunkat ,köszi:)

    VálaszTörlés
  2. Imádom az ilyen leveseket ez pont nekem való

    VálaszTörlés
  3. Egyik kedvencem ez a leves, én pulykamellből szoktam főzni, de biztos, hogy sertéshússal is isteni:-)

    VálaszTörlés
  4. De finom guszta levest készítettél,de megkívántam,el is döntöttem,jövőhéten borsó levest csinálok,most,hogy láttam a sok zöldséget:-),addig is kérek szépen egy tányérral:-))

    VálaszTörlés
  5. Szia Gizi!
    Ma én is pont ilyen levest főztem, csak én gombát is tettem bele.Nálunk a másodikféle aranygaluska volt vanília mártással.Én is nagyon szeretem ezt a levest.
    Üdv.Jutka

    VálaszTörlés
  6. Jajj én az ilyet imádom *__* Lophatok belőle egy tányérkával? ^_^

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta, finom leves!
    És a fánk kínálat se semmi, nekem főleg az almával és dióval töltött tetszik!:))

    VálaszTörlés
  8. Ez az egyik kedvenc levelesem, nagyon szeretem!Én is pulykamellből készítem vagy csirkemellből.

    VálaszTörlés
  9. Jaj de nagyon szeretjük. Minden tejfölös, tárkonyos, ragus leves jöhet minden mennyiségben. Nagyon guszta és a színei is olyan tavaszt igézőek :)) csak jönne már....

    VálaszTörlés
  10. Cakeni!
    A leves nagyon finomra sikerült, főleg ezzel a galuskával. Gondoltam felteszem a fánkokat, hátha van olyan közöttük amelyik nem nagyon ismert.:)

    VálaszTörlés
  11. Bianka!
    Már küldök is neked egy tányérral.:)

    VálaszTörlés
  12. Citromhab!
    Így is nagyon finom volt, de a pulykahússal én is szívesebben megettem volna.:)

    VálaszTörlés
  13. Mónika!
    Nálunk is nagy sikere van az ilyen raguleveseknek, főleg ha jó tárkonyos.:)

    VálaszTörlés
  14. Ditta!
    Már küldöm is a levest. A borsóleves is nagyon kapós nálunk, főleg nyáron a friss borsóból.:)

    VálaszTörlés
  15. Szia Jutka!
    Imádom a gombát, hát a te levesed is szuper finom lehetett, na és az aranygaluska... Most jó nagyokat nyelek és a jövőhéten én is csinálok egy adagot.:)

    Üdv.Gizi

    VálaszTörlés
  16. Araniel!
    Nem kell lopnod, már viheted is!!!!:)

    VálaszTörlés
  17. Liza!
    Az a fánk nagyon finom!! Először tartottam tőle, de nagyon egyszerű és finom.:)

    VálaszTörlés
  18. Nelli!
    Szerintem nincs is olyan aki ne szeretné. Most nem volt itthon másfajta hús, így ebből készült, de így is nagyon finom volt.:)

    VálaszTörlés
  19. Viki!
    Nálunk is kedvencek az ilyen levesek. A tavasz sajnos még várat magára, pedig már nagyon unom ezt az időt.:(

    VálaszTörlés