2010. október 30., szombat

Hétvégi receptajánló!!! Rakott-kelkáposzta.



Megint egy egyszerűen elkészíthető, egytálételt ajánlanák a hétvégére. Igaz az előkészület és az összeállítás azért igényel egy kis időt, de utána a többi már a sütő dolga. Nagyon szeretem, elkészíteni is, és enni meg főleg. Kitudja miért, de általában csak ősszel jut az eszembe. Régen volt már, így most vagy valóban nagyon finom lett, vagy csak nagyon kiéheztünk rá. Egy biztos, az utolsó rizsszemig, mind elfogyott. Mennyiségeket nem írok, mert az attól függ, ki mekkora adagot készít.

kelkáposzta
rizs
darált hús (nálam sertéscomb volt)
vöröshagyma

őrölt bors
szerecsendió
majoranna
ételízesítő
pirospaprika
olaj (v. zsír)
tejföl

A káposztáról leszedni a külső öreg leveleket, majd a többit ízlés szerinti nagyságúra felkockázni.
Jól megmosni, majd egy edénybe tenni és felönteni annyi enyhén sós vízzel, hogy jól ellepje. Puhára főzni, de vigyázni ne legyen túl puha(platy). Ha megfőtt, leszűrni és lecsepegtetni.

A vöröshagymát apróra felvágni, majd egy edénybe olajat hevíteni és elkezdeni rajta párolni. Ha megpárolódott, hozzáadni a darált húst, és jól összekeverve fehéredésig pirítani.
Közben ízlés szerint fűszerezni, megszórni a pirospaprikával, majd felönteni annyi vízzel, hogy éppen csak ellepje. Addig főzni, még a hús puha lesz és csak egy kevés szaft marad alatta.

Az előfőzött rizst (én mindig azt teszek bele) a tasakon lévő leírás szerit megfőzni, majd egy tálba önteni. Hozzákeverni a készre főtt darált húst és jól összekeverni.

Egy tepsibe pici olajat önteni, majd leteríteni a fele mennyiségű főtt káposztát és kicsit megszórni sóval.
A tetejére kanalazni a darált húsos-rizses egyveleget, majd tetejére kanalazni a tejfölt. Elsimítani rajta, hogy mindenhol befedje a tejföl a húst.
A maradék káposztával befedni a tejfölös réteget, kicsit megszórni sóval, majd rákanalazni és egyenletesen befedni a maradék tejföllel.

Előmelegített sütőben, közepes lángon szép pirosra sütni. A sütőből kivéve, egy kicsit hűlni hagyni, majd kockára vágva tálalni.

12 megjegyzés:

  1. Szia!
    Én is rakott kelt készítettem,csak hús nélkül,és isteni lett!Nézd meg a blogomon!www.krisztakonyhja.blogspot.com A tiéd is biztos fincsi lehet!:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem, az egyik kedvenc ételem.

    VálaszTörlés
  3. Szia Kriszta!
    Köszönöm a meghívást, már megyek is és nézem. Biztosan hús nélkül is finom, én nem mindig ragaszkodom a húshoz, de tudod a férfiaknak hús nélkül......

    VálaszTörlés
  4. Nelli!
    Nekem is!!!:))Most valahogy különösen finom lett.

    VálaszTörlés
  5. Juj de rég ettem, nagyon finom

    VálaszTörlés
  6. Bianka!
    Szívesen küldtem volna, ha ezt tudom.:))

    VálaszTörlés
  7. Hú, imádom. Mindig rendeltem ilyet ebédre, ha volt az étlapon. A te recepted meg fantasztikus, ki fogom próbálni :)

    VálaszTörlés
  8. Araniel!
    Köszönöm!! Egyszerű az elkészítése és én is imádom.:)

    VálaszTörlés
  9. Szia Gizi!
    A kelkáposzta szenzációsan néz ki! Imádom, de nem készítem szívesen az arányokkal mindig gondom van, néha nem elég szaftos, máskor sok vagy éppen kevés a hús vagy a rizs...
    Tudnál nekem egy pontosabb receptet adni az arányok miatt, pl.1 kg kelhez mennyi rizs nyers állapotban, és mennyi darálthús. No meg pl., te pörköltalappal vagy csak hagymás pirítással csináltad a húst, és mennyi tejfölt használsz? Egy egyszerü recepthez rengeteg kérdés :),naja, a baj az, hogy mindig csak a végén derül ki, hogy megint nem lett tökéletes...
    Nyugodtan kimosolyoghatsz :) én is nevetek magamon, hogy ezt az ételt mai napig nem tudom igazán finoman elkészíteni. Kérlek segíts nekem, ha van egy kis idöd. Elöre is köszönöm!
    Eva

    VálaszTörlés
  10. Kedves Éva!
    Elnézésedet kérem, hogy csak most válaszolok, de sajnos az új hozzászólásról nem kapok értesítést.

    A 1-1,5 kg kelhez, én egy csomag előfőzött rizst főzök meg (12 dk). kb. 50 dk darált húst pörköltes alapon megfőzöm, úgy hogy mire elkészül, szinte ne maradjon alatt szaft.(kevés vizet teszek csak alá 2-3 dl). Tejfölt viszont legalább 2 nagy tejfölös tobozzal ráteszek.

    Egyáltalán nem mosolyoglak ki, volt hogy én is túl száraznak, vagy éppen túl szaftosnak találtam. Persze sok függ pl a tejföltől is, mert van hogy nagyon vizes.

    Reménykedem, hogy még visszanézel ide, és megtalálod a válaszomat.

    Üdv. Gizi

    VálaszTörlés
  11. én a darált hús tetejére vékonynyra ( már amenyire lehet ) szeletelt mocarellát is szoktam tenni és a tetején a tejfölbe reszelt trapistátkeverek. n´ha ha van ugyancsak a rizs alá pármai sonkát ezzel aztán az örületbe tudom kergetni az anyósomat ha semmi más már ez is kész nyeremény

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez aztán egy gazdag rakott kelkáposzta, nagyon jól hangzik!!! Már attól hogy végigolvastam, rögtön éhes is lettem. Köszönöm az ötletet, legközelebb én is felturbózva készítem majd el.

      Törlés